Det ryktas att...

DeletedUser2832

Guest
Ryktas att det är en oerhört korkad fråga angående boxaren. Varför skulle någon av boxarna vara en rookie? I min liknelse handlade det om världsmästaren och utmanaren vilket naturligtvis avser Trashgård (rankad 1:a) och BOSS (rankad 2:a). Något som får anses fullständigt normalt inom boxningsvärlden att 1:an och 2:an möts i en titelmatch. Det är väl ytterst sällan en färsk rookie får gå en titelmatch? ;)

Ryktas ju dock om att större delen av Trashgård är rookies :D
Tror det är Yoo, The300, flakten, novus, bigboi, som har kört tidigare ;)
Cassius som skrev upplägget är ju trots allt rookie men definitivt en av dom bästa spelarna på GP :)

Det ryktas att han även är en bra ledare :)
 

DeletedUser

Guest
Ryktas ju dock om att större delen av Trashgård är rookies :D
Tror det är Yoo, The300, flakten, novus, bigboi, som har kört tidigare ;)
Cassius som skrev upplägget är ju trots allt rookie men definitivt en av dom bästa spelarna på GP :)

Det ryktas att han även är en bra ledare :)

Ryktas att om att det är har mindre betydelse om man är rookie eller inte. Iota var min första server för den som vill kolla hur det gick. :p
Det skriver jag nu inte för att vara kaxig utan vill bara förklara att även nybörjare kan göra ganska bra ifrån sig så länge man är aktiv och har en bra ledning.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ryktas att det är en oerhört korkad fråga angående boxaren. Varför skulle någon av boxarna vara en rookie? I min liknelse handlade det om världsmästaren och utmanaren vilket naturligtvis avser Trashgård (rankad 1:a) och BOSS (rankad 2:a). Något som får anses fullständigt normalt inom boxningsvärlden att 1:an och 2:an möts i en titelmatch. Det är väl ytterst sällan en färsk rookie får gå en titelmatch?
Ryktas vidare om att utmanaren på eftermiddagen idag vann rond 1 trots mästarens tjuvknep. ;)

Sen om du anser att jag beter mig pinsamt bryr jag mig inte nämnvärt om. Det jag skrev till gunstaren är samma saker som jag redan har skrivit här, att det är pinsamt att Trashgård inte kan vinna själva utan behöver ta hjälp av ytterligare 3-4 allianser.
Att sedan spelare som kastar negativ gunst omkring sig är illa omtyckta spelare är nog inte heller någon större nyhet för merparten av spelarna på Svenska grepolis.

Ryktas även att svinhugg ofta går igen. Tolka det som du vill.

Ryktas att jämförelsen inte blir bra med ditt upplägg. Ryktas att en allians med rutin för VU vet vad som krävs, har bättre förståelse för när vad ska prioriteras än en allians som provar för första gången. Med andra ord går det inte säga att BoSS och Trashgård spelar under samma förutsättningar om vi inte tagit emot den hjälp som erbjudits, nu bygger vi inte under samma förutsättningar ändå, men det hade ju varit fritt fram för er att be om resurser från andra allianser också.

Ryktas att om det skulle visa sig att ni faktiskt fått rv stöd utifrån så vet nog alla var dumstruten hamnar ;)

Ryktas vidare om att jag fram till mitt föregående inlägg inte bemött dig eller någon annan i BoSS med annat än respekt och ödmjukhet, ryktas dock att då ni (dvs inte bara du) fortsätter att försöka övertala oss om att vi är pinsamma tycker jag att ni får tåla mothugg.

Ryktas att spelare som kastar negativ gunst förvisso kan bli illa omtyckta, kanske framförallt vid VU byggandet. Ryktas dock om att personer som kallar dessa spelare för t ex eviga förlorare och försöker trycka ner dessa genom att påstå att dom inte dög till att vara med och bygga VU kanske ska fundera över om gränsen kanske passerats? Ryktas att det dock kanske är lite för lätt att sitta och vara kaxig bakom en datorskärm när man är x antal ggr större än den man klankar ner på?
Ryktas att jag redan sagt att Riktiga män/kvinnor bemöter andra personer som de inte känner med respekt tills personen i fråga bevisat att han/hon inte förtjänar den respekt som getts. Anledningen till gunstningen är väl ändå ganska lätt att förstå, och då det trots allt är ett krig det handlar om bör väl anledningen också vara justifierad? En blixt eller pest gör trots allt mindre skada än en full MO stad vad gäller resurser som är det viktiga under VU tiden..

Ryktas att om att det är har mindre betydelse om man är rookie eller inte. Iota var min första server för den som vill kolla hur det gick. :p
Det skriver jag nu inte för att vara kaxig utan vill bara förklara att även nybörjare kan göra ganska bra ifrån sig så länge man är aktiv och har en bra ledning.

Ryktas om att aktiviteten självklart är det viktigaste, ryktas dock om att jag har för mig KlanInq var den överlägset största alliansen på Iota utan riktigt motstånd? Enligt detta t.o.m dubbelt så stor som näst största alliansen var:
http://grepointel.com/rank.php?server=se10&rt=alliances
Om sen näst största allyn hade hjälp av alla andra allianser ger det dock inte särskilt mycket högre odds för vinst då råvarorna ska slussas genom i detta fallet hälften så många städer. Den totala kapaciteten är med andra ord mindre, oavsett hur välfyllda lagren är.

Ryktas alltså att jämförelsen med Lambda inte är riktigt bra :) Lambda har två allianser i samma storlek som strider om vinsten, den ena allyn väldigt välrutinerad, den andra allyn ganska oerfaren. Som jag sa tidigare, bara att ha varit med och sett hur det fungerar gör stor skillnad för förståelsen över vilken taktik man bör välja. Något som jag inte hade fullt grepp om förrän VU'na började vara på nivå 4-5..
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att jämförelsen inte blir bra med ditt upplägg. Ryktas att en allians med rutin för VU vet vad som krävs, har bättre förståelse för när vad ska prioriteras än en allians som provar för första gången. Med andra ord går det inte säga att BoSS och Trashgård spelar under samma förutsättningar om vi inte tagit emot den hjälp som erbjudits, nu bygger vi inte under samma förutsättningar ändå, men det hade ju varit fritt fram för er att be om resurser från andra allianser också.

Ryktas att om det skulle visa sig att ni faktiskt fått rv stöd utifrån så vet nog alla var dumstruten hamnar ;)

Ryktas vidare om att jag fram till mitt föregående inlägg inte bemött dig eller någon annan i BoSS med annat än respekt och ödmjukhet, ryktas dock att då ni (dvs inte bara du) fortsätter att försöka övertala oss om att vi är pinsamma tycker jag att ni får tåla mothugg.

Ryktas att spelare som kastar negativ gunst förvisso kan bli illa omtyckta, kanske framförallt vid VU byggandet. Ryktas dock om att personer som kallar dessa spelare för t ex eviga förlorare och försöker trycka ner dessa genom att påstå att dom inte dög till att vara med och bygga VU kanske ska fundera över om gränsen kanske passerats? Ryktas att det dock kanske är lite för lätt att sitta och vara kaxig bakom en datorskärm när man är x antal ggr större än den man klankar ner på?
Ryktas att jag redan sagt att Riktiga män/kvinnor bemöter andra personer som de inte känner med respekt tills personen i fråga bevisat att han/hon inte förtjänar den respekt som getts. Anledningen till gunstningen är väl ändå ganska lätt att förstå, och då det trots allt är ett krig det handlar om bör väl anledningen också vara justifierad? En blixt eller pest gör trots allt mindre skada än en full MO stad vad gäller resurser som är det viktiga under VU tiden..



Ryktas om att aktiviteten självklart är det viktigaste, ryktas dock om att jag har för mig KlanInq var den överlägset största alliansen på Iota utan riktigt motstånd? Enligt detta t.o.m dubbelt så stor som näst största alliansen var:
http://grepointel.com/rank.php?server=se10&rt=alliances
Om sen näst största allyn hade hjälp av alla andra allianser ger det dock inte särskilt mycket högre odds för vinst då råvarorna ska slussas genom i detta fallet hälften så många städer. Den totala kapaciteten är med andra ord mindre, oavsett hur välfyllda lagren är.

Ryktas alltså att jämförelsen med Lambda inte är riktigt bra :) Lambda har två allianser i samma storlek som strider om vinsten, den ena allyn väldigt välrutinerad, den andra allyn ganska oerfaren. Som jag sa tidigare, bara att ha varit med och sett hur det fungerar gör stor skillnad för förståelsen över vilken taktik man bör välja. Något som jag inte hade fullt grepp om förrän VU'na började vara på nivå 4-5..

Ryktas att jag lämnar denna diskussion nu då jag hellre fokuserar på att ta hem segern istället för att diskutera detta med dig och dina alliansvänner, då vi ändå inte kommer att hålla med varandra.
Du missade dock helt poängen med Iota inlägget (delvis för att du inte har koll på den världen såklart) men det struntar jag i nu. Jag har min åsikt o du har din, jag tror det är bäst att vi lämnar det vid detta.
Ryktas att det bara är ett spel och att det inte värt att bli ovänner över det. :)
 

DeletedUser2832

Guest
Ryktas att om att det är har mindre betydelse om man är rookie eller inte. Iota var min första server för den som vill kolla hur det gick. :p
Det skriver jag nu inte för att vara kaxig utan vill bara förklara att även nybörjare kan göra ganska bra ifrån sig så länge man är aktiv och har en bra ledning.
Ryktas att jag har koll på att du och din allians vann UV där ;)

Ryktas även att den alliansen var rutinerad i UV och krig sedan tidigare vilket Trash Inte är :)

Ryktas vidare att även jag lämnar diskussionen tills jag ska komma med mina instickare nån gång ibland där ni känner att jag behövs? ;D
 

DeletedUser2556

Guest
Ryktas att hela lambda är på söndagspromenad.
Ryktas att detta stämmer, kan jag komma in på en kaffe hos dig eller?

Rytktas även att fleppus förmodligen ångrar att han gick och la sig inatt när han började få inkommande? Motivationsproblem kanske? :)
 

DeletedUser2556

Guest
Ryktas att jag ensam lyckats sabba hela Trash/ skär och vitalies lilla offensiv :mad:

Ryktas att det enligt mig är en bedrift i sig...
 

DeletedUser

Guest
Ryktas även att den alliansen var rutinerad i UV och krig sedan tidigare vilket Trash Inte är :)

Det ryktas att KlanINQ på Iota hade relativt få spelare som hade spelat UV tidigare.
Ungefär hela ledningen var helt oerfarna vid UV, bortsett från ett fåtal undantag.

Det ryktas vidare att jag tycker att diskussionen är lite underlig, Trash med sina allierade är så pass mycket större än BOSS att allt annat än en vinst är ett misslyckande. Så vitt jag vet så har inte någon allians som inte legat 1:a i poäng vunnit världen tidigare?
 

DeletedUser2832

Guest
Det ryktas att KlanINQ på Iota hade relativt få spelare som hade spelat UV tidigare.
Ungefär hela ledningen var helt oerfarna vid UV, bortsett från ett fåtal undantag.

Det ryktas vidare att jag tycker att diskussionen är lite underlig, Trash med sina allierade är så pass mycket större än BOSS att allt annat än en vinst är ett misslyckande. Så vitt jag vet så har inte någon allians som inte legat 1:a i poäng vunnit världen tidigare?

Ryktas att det hände på Alfa :)
 

DeletedUser2556

Guest
Ryktas att sån't är jobbigt! :( Men vi vet att du kan! Nästa gång går det bättre! :)

Hmm, lite delade uppfattningar ni har ni i BoSS? :p

Din vän skrev ju just att ni inte var förvånade.

Dock så tror jag du driver med mig iaf Ture :p

Hoppas ni får er ett gott skratt iaf. God fortsättning även ni i BoSS ;)
 

DeletedUser876

Guest
Hmm, lite delade uppfattningar ni har ni i BoSS? :p

Din vän skrev ju just att ni inte var förvånade.

Dock så tror jag du driver med mig iaf Ture :p

Hoppas ni får er ett gott skratt iaf. God fortsättning även ni i BoSS ;)
Näe, det gör jag faktiskt inte Yoo. Det är trist när det skiter sig, speciellt om det beror på att man inte gjort som man hade tänkt.
 

DeletedUser876

Guest
Ryktas att motivationen att skicka råvaror är rätt låg, genomgående i alla allianser. Ryktas även att servern får ett slut rätt snart...
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att jag helt tappat motivationen kanske går och lägger mig eller ger upp
 

DeletedUser1759

Guest
Ryktas att denna värld nu har en segrare och vi vill tacka alla med som mot spelare för en härligt omgång <3
Vi alla går ut som segare på olika vis. Vi har vunnit nya bekantskaper, kunskaper och massa goa skratt som det bjudits på genom årets gång <3
 
Topp