Det ryktas att...

DeletedUser378

Guest
Rykten säger att det är dags att plocka upp nya spekulationer.

De senaste inlägg som kommit har varit totalt ogivande i någon typ av diskussion och får tas under Off-Topic sektionen om de känns nödvändiga.

Med vänliga hälsningar
Lothoria
Support och Forumschef
Grepolis Team
 

DeletedUser

Guest
"Ryktas" att fåglarna nu är rankad som allians nr 3! :(
och ryktas att vi inte ens kommit igång på allvar än..

Devotum kanske dags att se över ert val av "spelstil" på denna server, Toysan vet jag jag pratar om ifall ni andra inte fattar ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
"Ryktas" att fåglarna nu är rankad som allians nr 3! :(
och ryktas att vi inte ens kommit igång på allvar än..

Devotum kanske dags att se över ert val av "spelstil" på denna server, Toysan vet jag jag pratar om ifall ni andra inte fattar ;)

Att få rensa alla spökstäder och mindre spelare i ett område utanför det krigsområde som finns i mitten är ju toppen för er.
Vi har sett på alla servrar att det finns allianser som växer sig starka i utkanten av kartan för att sedan kunna skaffa sig en maktposition.

I Devotum tycker vi det är skoj att kriga sedan att det verkat bli mot hela servern (med ett par få undantag) kanske inte var meningen.
Nu har andra valt detta så då får vi göra det bästa av situationen.

Ryktet säger att det finns en massa sätt att spela GP på och det ena utesluter inte det andra, bara alla har det skoj.
Sedan verkar vissa vet mer än andra, bara gratulera!
 

DeletedUser

Guest
I Devotum tycker vi det är skoj att kriga sedan att det verkat bli mot hela servern (med ett par få undantag) kanske inte var meningen.
Nu har andra valt detta så då får vi göra det bästa av situationen.
Devotum (rankad 1) har ca 750 000p och devotum 2 (rankad2) har ca 350 000p tillsammans ca1 100 000poäng
för att få ihop 1 100 000 poäng med dem andra topp allianserna behövs:
Phoenix birds (rankad 3) med ca 250 000p
Sons Of Ithaka (4) med ca 250 000p
Morsus Mihi Tutor (5) med ca 200 000p
Mare Clausum (6) med ca 180 000p
HEKATE 2 (7) med ca 160 000p
HEKATE 1 (8) med ca 160 000p
Så att ni krigar mot nästan alla alianser säger inte så mycket.
 

DeletedUser

Guest
mmm ryktas att det kräver inte mycket skills för att leva i en sån allians (säger inte att ni inte har skills)
Phoenix Birds kommer totalvägra att spela i förbund mot någon allians så då måste resten av top 10 gå ihop för att poängmässigt vara nära er..
sen måste dom ha en väldigt bra organisation mellan allianserna för att ens ha en chans
och att organisera 100-150 spelare är väll inte det lättaste

men även då kommer ni kunna sitta och ta det lugnt i eran position i flera månader innan ni får nån press på er

är ju ganska löjligt att påstå att ni inte har nått val "för att dom andra är emot oss"
visst är det kul ett tag att kriga som ni gör men i längden blir det bara en utdragen tråkig historia

vet att jag inte kan få er att göra som jag vill men man undrar ju lite varför ni spelar detta spel när ni är väldigt duktiga spelare som inte möter nån utmaning här...

1v in och serverns framtid är typ skriven i sten :(
 

DeletedUser

Guest
mmm ryktas att det kräver inte mycket skills för att leva i en sån allians (säger inte att ni inte har skills)
Phoenix Birds kommer totalvägra att spela i förbund mot någon allians så då måste resten av top 10 gå ihop för att poängmässigt vara nära er..
sen måste dom ha en väldigt bra organisation mellan allianserna för att ens ha en chans
och att organisera 100-150 spelare är väll inte det lättaste

men även då kommer ni kunna sitta och ta det lugnt i eran position i flera månader innan ni får nån press på er

är ju ganska löjligt att påstå att ni inte har nått val "för att dom andra är emot oss"
visst är det kul ett tag att kriga som ni gör men i längden blir det bara en utdragen tråkig historia

vet att jag inte kan få er att göra som jag vill men man undrar ju lite varför ni spelar detta spel när ni är väldigt duktiga spelare som inte möter nån utmaning här...

1v in och serverns framtid är typ skriven i sten :(

Jag har en aning om hur servern kommer arta sig, tänker inte ta den här utan ni får helt enkelt lita på mig ifall jag säger att jag hade rätt.
Händer det jag tror så kommer allt kunna bli intressantare än det är idag, helt rätt.

Vad jag inte förstår är att flertalet allianser verkar ha kört random invites bara för att fylla upp en allians och en akademi utan att tänka sig för.
Det kan ni knappast beskylla Devotum.
Gällande D II så var det folk som inte fick plats hos andra utan fick erbjudandet en natt att skapa D II, eftersom alla andra var fulla eller var väldigt restriktiva med att rekrytera så blev det så.

Som sagt, vi får se om jag har rätt, det förvånar mig att det inte hänt redan tbh...
 

DeletedUser

Guest
Alltså.. Är inte många av spelarna i Dev och Dev II just de spelare som så otroligt många gånger har klagat på allianser som har akademier? :p

EDIT: Till exempel var det ju ett väldigt gnäll om AoE och AoE. i början av Zeta.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vad jag inte förstår är att flertalet allianser verkar ha kört random invites bara för att fylla upp en allians och en akademi utan att tänka sig för.
Det kan ni knappast beskylla Devotum.
Eftersom dem flesta aktiva spelarna är med i devotum är det väll svårt för dem andra allianserna att göra på något annat sätt.
Jag spelar som sagt inte så seriöst men som utanstående måste jag säga att sånna här värdar bara förstör för grepolis.
Devotum har 3 ggr så mycket poäng som näst bästa allians(räknar inte med d 2).
Alldeldes för tidigt för att starta en ny värld, av top 15 är 11 från devotum, Mycke krig blir det.
Edit: Kanske vart lite väl tjurigt.
Men om ni gillar krig ska ni kanske inte proppa in alla aktiva spelare i en allians.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1595

Guest
Det ryktas att jag inte är avundsjuk på spelare som är med i de stora allianserna där det krävs en aktivitet 25 timmar per dygn för att haka på. Jag blev själv inbjuden till en större allians med ett krav på aktivitet. Jag råkade dock vara på tjänsteresa till Nice, den helgen och var därför ett väldigt inaktivt förslag för alliansen som frågade om jag ville vara med. Trots att jag sa att jag skulle vara inaktiv en helg...

Jag är absolut inte bitter över detta ryktas det, men min fråga til alla som är med i dessa större alternativ av allianser som har ungefär 55% av alla poäng som finns i världen.

-Var är glädjen?

Vad gör det kul att logga in varje dag och ta det man vill ha? Att slippa såna saker som finplanering, då jag vet att med mina vänners stöd så kommer staden att bli vår. I min värld är det skittråkigt, ryktas det såklart. Jag har den största respekt för Devotum, då jag spelat med många av dem tidigare. Men var är glädjen? När vi spelade på Delta back in the old days, så var det en kamp för överlevnad, då de flesta bra spelarna var utspridda. I dagsläget är alla dessa spelare i samma lag och ska "vinna!" över resten. Tyvärr så samlas då dessa som har 25 timmar per dag för grepolis i samma allians, där en förinbjuden allians inte har några egentliga svaga länkar.

För det hade vi i en anna värld jag väljer att kalla Delta. Där inte kunskap och skills var det viktigaste, utan konkurrensen mot spelare du mött i tidigare världar. Där den store Atilla hade en stad som kallades Alma, som ingen kunde ta. Där Madeinsweden var den störste krigarprinsessan, toysan var deffkungen över de alla. Nu har dessa krafter samlats i en stor ormgrop, där tyvärr den ena tar ut den andra. Jag skulle aldrig gå med Devotum, inte ens om jag fick betalt. För det intresserar inte mig, jag krigar hellre emot er. Hellre i underläge än överläge i detta fallet..


Salut till er alla!
Jag önskar er en riktigt trevlig kväll
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas om att det stora felet är att vi har en för liten spelarbas i sverige.
Jag har sagt det förr och gör det igen, det är dags för en nordisk server där man kanske kan få ihop 2k+ på världen med aktiva och semiaktiva spelare.

Det vore skoj.

Sedan har ju allt tjafs som fanns förr i tiden utmynnat till ganska mycket vänskap på¨servern och det gör ju att flera vill spela med varandra, det får man ju tycka vad man vill om.

Minns den tiden med Koffe med glädje, det var galna tider!
 

DeletedUser1595

Guest
Det ryktas atty jag förtydligar. Jag har inget emot att det blir massa premade allianser. Men för att å¨terigen hänvisa till Delta, där hade vi 4-6 stora allianser och det var mer vilda västern. Här krävs det att alla går ihop mot en, vilket luktar fisk tycker jag.
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas atty jag förtydligar. Jag har inget emot att det blir massa premade allianser. Men för att å¨terigen hänvisa till Delta, där hade vi 4-6 stora allianser och det var mer vilda västern. Här krävs det att alla går ihop mot en, vilket luktar fisk tycker jag.

Säger som jag sagt tidigare,Devotum skapades väl som en premade tror jag, D II skapades av oss som blev över.
De som ingen annan ville ha..."snyft"

Ryktas att jag ska snacka om sådant här över en öl med Koffe framöver!
 

DeletedUser

Guest
ryktas att Devotum har 160k offkp och 11k deffkp vilket ser ut som att de har fått mycket utmaningar i den här världen . . . kanske var det för att de var så sjukt överdrivet aktiva från början och alla andra blivit rädda och bara bygger deff medans devotum bygger 90% bara off då ingen anfaller. . . undrar om ryktet visar sig vara sant
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att jag egentligen tänkte skriva ett långt inlägg om hur vissa spelare tycker till om Devotum, men kan bara kallt konstatera att jantelagen även har nått till GP's underbara värld...:(

Det ryktas också om att jag ärligt talat inte riktigt förstår hur ni orkar...
 

DeletedUser678

Guest
Rykats att benny saknar delta <3

Samt att han vill ha lite mer motstånd :) Vilket man kan få på två sätt :)
 

DeletedUser1290

Guest
Det ryktas atty jag förtydligar. Jag har inget emot att det blir massa premade allianser. Men för att å¨terigen hänvisa till Delta, där hade vi 4-6 stora allianser och det var mer vilda västern. Här krävs det att alla går ihop mot en, vilket luktar fisk tycker jag.

Trodde aldrig att detta skulle hända ..... men jag håller med koffe här :eek:
Det kan väl inte vara sant utan måste vara ett rykte .... eller....
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att vissa tycker att alla ska gå på Devotum nu och inte hänga läpp för att Devotum tagit 9/10 städer på kartan snart så att det kan balansera lite istället för att Devotum attackerar alla och alla andrar attackerar alla förutom Devotum :eek:
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att vissa tycker det är riktigt tråkigt med alla mot en speciellt när det krävs mer än så ;)

Devotum har redan tagit serverns öde i sina händer så då får dom väll spela så tills dom tröttnar vilket borde gå ganska snabbt om dom gillar krig så mycket som dom påstår

Men men ska inte klaga mer alla finner sitt eget nöje i detta spel och så länge folk har roligt så spelar det ju inte roll vad som händer.. ryktas det såklart..
 
Topp