Det ryktas att.....

DeletedUser

Guest
Men när vi anföll och tog städer av dig så åkte du iväg på semester 3 dagar och kom sen tillbaka;)
Och terrorbombningen är en tävling vi lägger upp rapporterna och till slut vinner en allians;)
Och sen gick du med i DR när vi terrorbomba, då sluta vi men då gick du tillbaka till din "lilleputtallians" för att drakarn gick i graven.

Ända sen Mongolerna dog så har du valt att klara dig själv, och det har du lyckas rätt bra med:)

ZTS du är rolig att spela med, det var roligt att se när du hade ca 15 revolter på SnoShogge;)Och jag önskar jag fick uppleva det igen.
AMEN;)Rycktas det

"vi" - är Yfver med i Familjen? och semesterläget jag hade senast var bara 1,5 dygn, och berodde på IRL-faktorer, egentligen borde semesterläget varit 3,5 dagar och börjat 2 dagar tidigare, men jag valde att inte dra mitt i "kriget" - eftersom den allra största actionen var just då jag (i förväg) tänkt aktivera just semesterläget... (nu försenades och förkortades semesterläget - just för att INTE aktiveras bara pga några små besök...)

ps. medlemskapet i DR - hade inget med bombningarna att göra... ds. och har ni korat en vinnare? eftersom det bara är EÄS som fortsätter... och med RÅGE brädar övriga allianser...
 

DeletedUser2076

Guest
"vi" - är Yfver med i Familjen? och semesterläget jag hade senast var bara 1,5 dygn, och berodde på IRL-faktorer, egentligen borde semesterläget varit 3,5 dagar och börjat 2 dagar tidigare, men jag valde att inte dra mitt i "kriget" - eftersom den allra största actionen var just då jag (i förväg) tänkt aktivera just semesterläget... (nu försenades och förkortades semesterläget - just för att INTE aktiveras bara pga några små besök...)

ps. medlemskapet i DR - hade inget med bombningarna att göra... ds. och har ni korat en vinnare? eftersom det bara är EÄS som fortsätter... och med RÅGE brädar övriga allianser...

Nej "vi" står för unionen.
Så här ser det ut:
Deltävling 1
Familjen. - 13 Poäng! - Vinnare
Familjen - 12 Poäng!
Sjörök - 1 Poäng!
*Phalacrocorax Stars* - 1 Poäng!

Deltävling 2
Familjen. - 2 Poäng!
Mare Nostrum - 4 Poäng! - Vinnare

Deltävling 3
Familjen. - 1 Poäng!
Mare Nostrum - 5 Poäng!
*Phalacrocorax Stars* - 2 Poäng!

Ps.Jag är med i MN;)
 

DeletedUser

Guest
Jag måste säga att jag hänger inte med alls, kan inte ngn ge en kort breifing vad som händer för oss som inte spelar på servern?
 

DeletedUser

Guest
Jag måste säga att jag hänger inte med alls, kan inte ngn ge en kort breifing vad som händer för oss som inte spelar på servern?
Det där med tävlingen osv fattar inte jag heller, de kan du nog strunta i :p

Just nu ser det ut så här. Unionen (om du kommer ihåg vilka de är, de flesta topp tio allianserna med akademier ju) och Drakens Rike har infört IAP som gäller från och med nu fram tills att Drakens Rike är upplöst, om en vecka ungefär.

Drakarnas medlemmar antingen slutar eller funderar på vilken allians dom ska flytta över till.
Excalibur krigar på mot Familjen och deras allierade som vanligt tror jag, förutom det händer det inte så mycket.

Unionen kommer lösas upp antar jag, eftersom deras fiende DR försvinner. Förhoppningsvis blir det några sjysta krig om någon vecka när allt stök har börjat lägga sig. Man måste ju ha kp till alla spökstäder som blir :)
 

DeletedUser

Guest
Jag måste säga att jag hänger inte med alls, kan inte ngn ge en kort breifing vad som händer för oss som inte spelar på servern?

Ensam Är Stark har nu uttalat skriftligen att deras ambition genom gunstande driva bort en viss spelare från servern.

Dom har nu på 2 dygn uppnått 110 gunstattacker

EÄS vill således ha FÄRRE aktiva spelare på servern...

och dom är för fega för att själva anfalla spelaren ifråga... skickar bara gunster istället...
 

DeletedUser

Guest
Nej "vi" står för unionen.
Så här ser det ut:
Deltävling 1
Familjen. - 13 Poäng! - Vinnare
Familjen - 12 Poäng!
Sjörök - 1 Poäng!
*Phalacrocorax Stars* - 1 Poäng!

Deltävling 2
Familjen. - 2 Poäng!
Mare Nostrum - 4 Poäng! - Vinnare

Deltävling 3
Familjen. - 1 Poäng!
Mare Nostrum - 5 Poäng!
*Phalacrocorax Stars* - 2 Poäng!

Ps.Jag är med i MN;)

EÄS dygn 1 => ca 50
EÄS dygn 2 => ca 60

uppnår dom 500 på 7 dagar?
 

DeletedUser

Guest
ffs kan ni bara lägga ner??
ryktas att det inte finns något mer gay än att försöka gunsta ut en aktiv och duktig spelare och ifall ZTS slutar pga detta så slutar jag också.

seriöst ta en tankeställare nu grabbar, började ni spela grepolis för att ha roligt och kriga med trupper och strategi eller började ni spela för att sitta ett stort gäng och feg-förstöra en enda spelares städer?
 

DeletedUser

Guest
ZTS du är rolig att spela med, det var roligt att se när du hade ca 15 revolter på SnoShogge;)Och jag önskar jag fick uppleva det igen.
AMEN;)Rycktas det

ja du... bollen ligger hos EÄS - apropå gunstningen... :)

Ensam är Stark avgör om det blir 57 spökstäder ytterligare på Epsilon...eller inte... så unionens fyra allianser med dess gunstningar visar på motsatsen...

och 15 revolter var väl inte bara SnuShogge - utan var väl Familjen i allmänhet, typ juliuslundh, emm, mars, snushogge m.fl. :)

Blir en lagom milstolpe att lämna efter 500 gunster från EÄS... alliansen som inte törs anfalla... utan bara sitter och gunstar fram spökstäder...
 

DeletedUser

Guest
Gunstattack

Ensam Är Stark hade med Drakarna kommit överrens om att om någon skickar omotiverad gunst på någon av våra spelare så kommer vi att svara i en vecka på det då vi totalt ogillar blixtkrig men det kanske kan vara ok i samband med anfall för att riva murar etc.
Under ett diplomatiskt samtal med ZTS så sade jag något som han inte tyckte om och då skuckade han gunst på 3 av mina städer så att vi nu svarar och gör det vi har kommit överrens om förvånar mig att andra reagerar på, sedan nån slags utmaning i antal gunst har ingen i EÄS antagit utan vi blixtrar på i en vecka så får det bli som det blir med det och att någon tror att vi skulle göra ett undantag för ZTS så kan dom glömma det för varför skall han särbehandlas?
Kan också tillägga att vi är flera som sagt att vi inte kommer föra mera diskution med han och hans svar på det är att bomba sönder med pm som vi inte skall ens ta upp innehållet i men flera skulle säkert räcka för en avstängning om man var på det humöret och nivån att utnyttja det.
Till syven och sist så borde det väl räcka att se på vederbörandes profil för att förstå att något inte är som det skall och jag tycker synd om tidigare medlemmar som fått stå ut med dessa personliga namnbyten på deras allians.
INGEN i EÄS har för avsikt att terrorisera en enskild spelare och det hoppas jag att andra kan förstå och om konsekvensen blir att han slutar so what och är man så skakad över att man får tillbaka på det man startat så kanske inte detta är rätt typ av spel då det finns flera andra spel där man kan vara själv och inte behöva lägga så stor energi på att skicka nervärderande brev till andra tex. Rätt skall vara rätt och så även i detta fallet.

Peddeman
 

DeletedUser

Guest
Ensam Är Stark hade med Drakarna kommit överrens om att om någon skickar omotiverad gunst på någon av våra spelare så kommer vi att svara i en vecka på det då vi totalt ogillar blixtkrig men det kanske kan vara ok i samband med anfall för att riva murar etc.
Under ett diplomatiskt samtal med ZTS så sade jag något som han inte tyckte om och då skuckade han gunst på 3 av mina städer så att vi nu svarar och gör det vi har kommit överrens om förvånar mig att andra reagerar på, sedan nån slags utmaning i antal gunst har ingen i EÄS antagit utan vi blixtrar på i en vecka så får det bli som det blir med det och att någon tror att vi skulle göra ett undantag för ZTS så kan dom glömma det för varför skall han särbehandlas?
Kan också tillägga att vi är flera som sagt att vi inte kommer föra mera diskution med han och hans svar på det är att bomba sönder med pm som vi inte skall ens ta upp innehållet i men flera skulle säkert räcka för en avstängning om man var på det humöret och nivån att utnyttja det.
Till syven och sist så borde det väl räcka att se på vederbörandes profil för att förstå att något inte är som det skall och jag tycker synd om tidigare medlemmar som fått stå ut med dessa personliga namnbyten på deras allians.
INGEN i EÄS har för avsikt att terrorisera en enskild spelare och det hoppas jag att andra kan förstå och om konsekvensen blir att han slutar so what och är man så skakad över att man får tillbaka på det man startat så kanske inte detta är rätt typ av spel då det finns flera andra spel där man kan vara själv och inte behöva lägga så stor energi på att skicka nervärderande brev till andra tex. Rätt skall vara rätt och så även i detta fallet.

Peddeman

På vilket sätt omfattas en överenskommelse mellan Ensam Är Stark och Drakens Rike alla spelare på servern och andra allianser?

På vilket sätt är gunstattacken "omotiverad" som du påstår?
när du kallade mig både korkad och oförmögen att skriva diplomatiska pm...
det är min motivering till nämnda attack - alltså i högsta grad motiverad.

Vid tidpunkten var jag medlem i Excalibur - och Drakens Rike har meddelat sin upplösning - så på vilket sätt har jag brutit mot EÄS-DR-avtalet? som jag inte varit del av? eller ens var DR-medlem vid tidpunkten för gunsterna...?

vad är i dina ögon motiverad respektive omotiverad gunstattack?
eftersom vi då har olika definition på vad som är motiverad respektive omotiverad... Jag har gett min motivation, så då är det väl inte omotiverad attack?
 

DeletedUser

Guest
vilka pm bryter mot reglerna?

peddeman => när du nu påstår att mina pm bryter mot reglerna och ska generera avstängning => visa upp dom meddelanden du nu hävdar bryter mot grepolis regler.

Eftersom du hävdar att dom SÄKERT LEDER TILL AVSTÄNGNING...

sist jag läste svensk lag är det förtal att påstå osanna saker för att bringa missaktning mot mig => du ljuger och talar osanning => du begår förtal

ska vi börja utföra olagligheter på detta forum nu? eller bevisa dina lögner... citera dom pm du hävdar att jag skickat och som bryter mot reglerna...?
 

DeletedUser

Guest
INGEN i EÄS har för avsikt att terrorisera en enskild spelare och det hoppas jag att andra kan förstå och om konsekvensen blir att han slutar so what och är man så skakad över att man får tillbaka på det man startat så kanske inte detta är rätt typ av spel då det finns flera andra spel där man kan vara själv och inte behöva lägga så stor energi på att skicka nervärderande brev till andra tex. Rätt skall vara rätt och så även i detta fallet.

Peddeman

Vilka spelare i EÄS har erhållit jordbävning från mig?

Vilka spelare i EÄS förutom peddeman har erhållit pest från mig?

Vilka spelare i EÄS förutom peddeman har erhållit blixt från mig?

eftersom peddeman nu påstår att jag STARTAT MOT DESSA SPELARE...

på nytt hävdar peddeman samma lögn som i pm... att jag startat mot spelare som jag överhuvudtaget inte gunstat...

När ska vi börja tala sanning?
 

DeletedUser

Guest
förnekar peddeman även detta?

Jimmy91 den 2011-10-24 kl 17.38
Personligen så sitter inte jag och tänker på serverns bästa, anledningen till att vi aktivt försöker få bort dig är att ingen tycker om dig. Och det händer ju inte helt utan anledning, eller hur?

tycker jag bevisar ganska tydligt vad EÄS önskar...

genom gunstkriget få bort mig från servern...

"inte" bara ge igen för 3 gunster (med 125 inkomna) som peddeman påstår...

så varför ljuger peddeman ständigt?
 

DeletedUser

Guest
Svar gunst

Ingen annan än Peddeman fick de första 3 gunstningarna på sig som så tydligt står i ovanstående inlägg och ingen i EÄS har heller påstått någonting annat och detta borde räcka som svar då ett bemötande på olika påstående skulle annars hålla på i en evighet. Det som nu är sagt i dessa 2 olika inlägg får det vara bra med och hur andra vill tolka dom är upp till var och en.
Kan avslutningsvis bara konstatera att jag kan inte annat än att le åt hur man orkar hålla på med sådant här istället för att göra det som är tänkt dvs hålla på med spelandet.

Tack för ordet/Peddeman
 

DeletedUser

Guest
Enligt mig är gunst en del av spelet.
Varje krig innefattar också gunsten och dess för och nackdelar.

Inte mycket att säga om det.
Jag vill inte se den här tråden spåra ur nu.


Tack Osten för uppdateringen, uppskattas.
Spännande att se vilka som hamnar i luven på varandra framöver då.
 

DeletedUser

Guest
Ingen annan än Peddeman fick de första 3 gunstningarna på sig som så tydligt står i ovanstående inlägg och ingen i EÄS har heller påstått någonting annat och detta borde räcka som svar då ett bemötande på olika påstående skulle annars hålla på i en evighet. Det som nu är sagt i dessa 2 olika inlägg får det vara bra med och hur andra vill tolka dom är upp till var och en.
Kan avslutningsvis bara konstatera att jag kan inte annat än att le åt hur man orkar hålla på med sådant här istället för att göra det som är tänkt dvs hålla på med spelandet.

Tack för ordet/Peddeman

varför skriver då peddeman i pm att jag STARTAT mot varje enskild EÄS-spelare... om peddeman nu aldrig skrivit detta

och det som jimmy91 skriver om "få bort" stämmer alltså inte eftersom du förnekade detta i första messet... men sen struntar i att bemöta det i ditt andra - när lögnen överbevisats så möts den med tystnad...

men tacksamt att peddeman nu backar från sina lögner i pm... så alltså har jag inte startat gunsta mot:

mword, turambar, skaparn, jimmy91, m.fl. så som tidigare hävdats i pm... eftersom jag startade dessa...

och sedan angående överenskommelsen - på vilket sätt berör en EÄS-DR-överenskommelse övriga allianser och övriga spelare?
 

DeletedUser

Guest
Enligt mig är gunst en del av spelet.
Varje krig innefattar också gunsten och dess för och nackdelar.

Inte mycket att säga om det.
Jag vill inte se den här tråden spåra ur nu.


Tack Osten för uppdateringen, uppskattas.
Spännande att se vilka som hamnar i luven på varandra framöver då.

Då avrundar vi detta med att Danzap tycker att en allians som är 15 ggr större - helt omotiverat ska skicka 130 gunster på 2 dygn mot en spelare

nu lämnar jag grepolis...
 

DeletedUser

Guest
kommer epsilon någonsin nå hjältevärlden?

eller blir det end game pga alla spökstäder att erövra

Grattis Ensam Är Stark till 57 nya spökstäder... väl förtjänat med 130 gunstattacker... ni brädade övriga unionsallianser med råge...

och peddeman som är "emot" gunstkriget kan samla in en triumf att ha drivit bort ZTS från servern, och skapat 57 spökstäder när EÄS varit för fega att anfalla och erövra städerna...

men det är väl större utmaning att erövra spökstäder än anfalla städer någon spelare har...
 

DeletedUser2240

Guest
Tycker det börjar bli mycket personangrepp här inne, ska inte denna tråden handla om Det ryktas att...?
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att

Tycker det börjar bli mycket personangrepp här inne, ska inte denna tråden handla om Det ryktas att...?

jag vill att peddeman visar upp de nedvärderande pm han påstår att jag skickat

han ljuger - han kan enkelt bevisa motsatsen genom att publicera dom pm han hävdar jag skickat som är nedvärderande...

...om det nu finns några sådana - annars bevisas hans lögn genom att han INTE kan visa upp dessa nedvärderande pm...
 
Topp