Deltagarantal i allianser.

DeletedUser

Guest
Well.. Mitt första förslag.

Skulle gärna se en upplåsning av antalet medlemmar i en allians på Gamma.
Detta skulle gagna inte bara spelarna spelarna i alliansen då de lättare får en översikt över sina alliansfränder samt att de genom detta slipper sitta och snoka i diplomatiflikar osv över vilken allians man har förbund med.

Låter det konstigt? Det beror på att istället för att ha obegränsat antal medlemmar i en allians så startas det syster/broder/moder-allianser till höger och vänster.

Det skulle också hjälpa ledningarna i allianserna då mycket av spelglädjen skulle komma tillbaka iställer för att behöva rikta all uppmärksamhet mot diplomati samt att korrigera allas forum eller profiler vartefter saker och tilng förändras.

I förlägningen skulle det också gagna världadmins då det är lättare att hålla koll på en ally än tio stycken som spelar under samma flagg.

Så. Slopa spärren på sjuttiofem spelare och gör som på Alfa, inför obegränsat antal medlemmar.


Hoppas att det faller er i smaken.


Mvh Bjarke.
 

DeletedUser

Guest
Det är inte obegränsat på alfa.

Alfa: Alliansmedlemmar: Okänt (ca 280)
Beta: Alliansmedlemmar: 100
Gamma: Alliansmedlemmar: 70

Men visst är det skillnad på 70 och 280.
Alfa: av topp 24 allianserna så är 19st under 100 medlemmar.
Så att ha en server med obegränsat antal medlemmar skulle nog inte främja utvecklingen. Tror det är bättra att skapa kvalité på sin allians istället för att massvärva sig stor. Satsa på de 70 och se till att de växer, ju större medlemmar du får desto starkare allians.
 

DeletedUser

Guest
70 är alldeles för lite!
Flera av de större allianserna på Gamma har en eller två dotterallianser,
vilket visar att detta med storleken på allianser är ett problem.
 

DeletedUser4

Guest
Kommer kontakta min chef och diskutera detta.

Kanske är möjligt att öka till 100. =) Återkommer när jag vet mer!
 

DeletedUser

Guest
Det är inte obegränsat på alfa.

Alfa: Alliansmedlemmar: Okänt (ca 280)
Beta: Alliansmedlemmar: 100
Gamma: Alliansmedlemmar: 70

Men visst är det skillnad på 70 och 280.
Alfa: av topp 24 allianserna så är 19st under 100 medlemmar.
Så att ha en server med obegränsat antal medlemmar skulle nog inte främja utvecklingen. Tror det är bättra att skapa kvalité på sin allians istället för att massvärva sig stor. Satsa på de 70 och se till att de växer, ju större medlemmar du får desto starkare allians.

Tack. Det visste jag inte. I allmänhet tror nog de flesta att de är obegränsat antal på Alfa. 280 tar nog lite tid att komma upp i.

Visst finns risk för massinviteallianser. Dock brukar sådana vara självsållande. Mao smiter de flesta från dem eller blir erövrade i första bästa krig.

Men förstår tanken bakom gränsen på 70 spelare. Det är bara det att den skulle må bra av att vara högre. För som jag sagt tidigare, det finns lite för många syskonallys nu och det är ett hellskotta att hålla reda på dem alla.



Gaffel: Tack. Ser fram emot svaret.
 

DeletedUser

Guest
Tack. Det visste jag inte. I allmänhet tror nog de flesta att de är obegränsat antal på Alfa. 280 tar nog lite tid att komma upp i.

Visst finns risk för massinviteallianser. Dock brukar sådana vara självsållande. Mao smiter de flesta från dem eller blir erövrade i första bästa krig.

Men förstår tanken bakom gränsen på 70 spelare. Det är bara det att den skulle må bra av att vara högre. För som jag sagt tidigare, det finns lite för många syskonallys nu och det är ett hellskotta att hålla reda på dem alla.



Gaffel: Tack. Ser fram emot svaret.


Vi i BoerBoel hade problemet på Alfa då jag tror vi var först som har nått taket på 280 medlemmar... Men nu har vi rensatt och de är bättre med Få starka än massa svaga elelr vad tycker ni ;)?
 

DeletedUser

Guest
Tycker det är bra förslag, finns egentligen bara en negativ aspekt jag kan se och det är massinvite allianserna. Men som du säger Bjakre brukar sådana vara "självsållande".

Borde vara upp till allianserna själva att bestämma hur många medlemmar de vill ha, kan man ha många medlemmar och få det att fungera är det la utmärkt. Om man inte lyckas har man åtminstone lärt sig något.
 

DeletedUser

Guest
Vi i BoerBoel hade problemet på Alfa då jag tror vi var först som har nått taket på 280 medlemmar... Men nu har vi rensatt och de är bättre med Få starka än massa svaga elelr vad tycker ni ;)?

Skulle vara intessant för debattens skull säga nej men jag är nog böjd att hålla med;)
Tack ska ni ha för att ni röstat så bra på förslaget. Jag tror det skulle gagna alla om gränsen höjdes.


Eller nja.. Nästan alla. Inte de på fel sida fiendelinjen :cool:
 

DeletedUser845

Guest
Tycker att underverken är ett bättre hinder på underalliansproblemet ;).

Tycker det är bra med låga medlemsantal för övrigt, synd att så många utnyttjar systemet på detta viset dock! ;(
 
Topp