Bugg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Webbläsare: Har bara Safari och vet inte i nuläget om jag vill ladda ner ytterligare webbläsare enkom för detta
Översikt på buggen: Forum ser väldigt konstigt ut och går långsamt. Kan vara lite irriterande om man vill att allt ska gå snabbt.
Skärmdumpar: http://imageshack.us/photo/my-images/855/skrmavbild20110906kl134.png/
Hur ofta uppstår: Det började igår och har vart så sen dess.
Brådskande: Det är väl inget brådskande mer irreterande.
Sammanfattning: Forumet går långsamt samt att det ser konstigt ut går långsamt att använda.

om någon annan har liknande problem säg gärna det!
 

DeletedUser

Guest
Har haft samma problem med Chrome sen igår. Har varit liknande fel förut men de gick över efter ett tag.
 

DeletedUser

Guest
jag använder också Chrome och det ser taskigt ut här med, dock flyter det på här som vanligt
 

DeletedUser1459

Guest
Är det något fel på webbsidan. Ta alltid för vana att rensa bort cookies, om det fungerat tidigare. Cookies är små informationsfiler som skrivs på den egna datorn, kan också vara en kopia från server.
Standard är att information lagras på den egna datorn eftersom det inte finns anledning att om och om igen hämta data som inte förändras över tid, t ex ikoner, bakgrunder etc, för att snabba upp kommunikationen över internet. Men om då webbsidan uppdaterats på servern, så säger ju "webbläsaren" till "servern" att dessa datafiler redan finns, så dom behöver inte hämtas igen. Om då t ex en bild har byts ut eller förändrats (ibland räcker det med att datum på filen förändrats) så blir det moment22. Dvs bilden finns på din dator, men webbläsaren har fått uppgift om att den ska läsa in en bild som heter likadant men har ett annat datum eller storlek, ja då hittas inte filen eller läses inte in. Och då blir hela webbsidan knasig.

En del webbläsare använder numer också en sk cache som också kan rensas/tas bort. Det är i princip samma sak, dvs en kopia på det som tidigare hämtas ligger lagrat på egna datorn. Vilket innebär att om dut ex laddat ner en musikfil dag 1, så dag 2 hittar du den inte utan hämtar den igen. Men den finns oftast redan på din datorn så det går mycket fortare för även om du ser nedladdningsindikatorn så blir du lurad eftersom det som egentligen sker är bara en jämförelse mellan den musikfil som ligger lagrad på din dator och musikfilen som du avser att hämta ner till din hårddisk. Dvs datorn kopierar filen från cachen på datorn till den mapp du angett att den ska lagras.

Hantering av detta brukar ligga under Verktyg och kanske Inställningar/Avancerat.

Sådant som är ofarligt att ta bort:
- Cookies (kakor)
- Det som är lagrat i cache
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Är det något fel på webbsidan. Ta alltid för vana att rensa bort cookies, om det fungerat tidigare. Cookies är små informationsfiler som skrivs på den egna datorn, kan också vara en kopia från server.
Standard är att information lagras på den egna datorn eftersom det inte finns anledning att om och om igen hämta data som inte förändras över tid, t ex ikoner, bakgrunder etc, för att snabba upp kommunikationen över internet. Men om då webbsidan uppdaterats på servern, så säger ju "webbläsaren" till "servern" att dessa datafiler redan finns, så dom behöver inte hämtas igen. Om då t ex en bild har byts ut eller förändrats (ibland räcker det med att datum på filen förändrats) så blir det moment22. Dvs bilden finns på din dator, men webbläsaren har fått uppgift om att den ska läsa in en bild som heter likadant men har ett annat datum eller storlek, ja då hittas inte filen eller läses inte in. Och då blir hela webbsidan knasig.

En del webbläsare använder numer också en sk cache som också kan rensas/tas bort. Det är i princip samma sak, dvs en kopia på det som tidigare hämtas ligger lagrat på egna datorn. Vilket innebär att om dut ex laddat ner en musikfil dag 1, så dag 2 hittar du den inte utan hämtar den igen. Men den finns oftast redan på din datorn så det går mycket fortare för även om du ser nedladdningsindikatorn så blir du lurad eftersom det som egentligen sker är bara en jämförelse mellan den musikfil som ligger lagrad på din dator och musikfilen som du avser att hämta ner till din hårddisk. Dvs datorn kopierar filen från cachen på datorn till den mapp du angett att den ska lagras.

Hantering av detta brukar ligga under Verktyg och kanske Inställningar/Avancerat.

Sådant som är ofarligt att ta bort:
- Cookies (kakor)
- Det som är lagrat i cache

gjorde som du sa. Datan i allmänhet fungerar bättre men forum e samma :S men tack för tipset :D
 

DeletedUser1459

Guest
Det som framgått under åren är att Grepolis har haft en förkärlek till Firefox och det är väl den webbläsaren som man anpassat sig till först och främst vad gäller själva spelet. Möjligen något sådant det kan bero på.
 

DeletedUser

Guest
Det som framgått under åren är att Grepolis har haft en förkärlek till Firefox och det är väl den webbläsaren som man anpassat sig till först och främst vad gäller själva spelet. Möjligen något sådant det kan bero på.

okej tack för all hjälp :)
 

DeletedUser1593

Guest
har firefox med samma problem har testat internetexplorer med utan skillnad...
 

DeletedUser1459

Guest
Problemet är lokalt, dvs på era egna datorer, eftersom alla inte upplever eller har det problemet. Att ha Firefox hjälper inte alltid beroende av vilken version man har. Senaste är alltid bra att ha, för då vet man att man ligger rätt i tiden.
Omstart av webbläsaren är ett måste efter varje gång man rensat cookies och cache. Ibland så kan det behöva göras flera gånger, varför vet jag inte men så är det.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1593

Guest
ledsen om jag stör men, har rensat all cookie och cache startat om internet ett flertal gånger problemet kvarstår...

Samma problem är även på min laptop...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
ledsen om jag stör men, har rensat all cookie och cache startat om internet ett flertal gånger problemet kvarstår...

Samma problem är även på min laptop...

välkommen till klubben ^^

har försökt på min stationära, min laptop och min mac.
 

DeletedUser

Guest
Ser lika illa ut med Chrome FF och IE.



Nånting är ruttet i Danmark.
 

DeletedUser2076

Guest
Gaffel vad händer värkar ju som hela GP-Forumet är kaputt?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp