[Bugg] Inga krigspoäng för anfall eller försvar

  • Trådstartare DeletedUser1570
  • Start datum

DeletedUser4

Guest
Mina "förtjänades" efter återställningen, har inte fått några kp efter återställning

Pågår just nu arbete för att ordna med detta problem.

Krigspoäng som man fick före återställningen kan man, som ni säkert förstår, alltså inte få.

Men hade man anfall pågående, så får man ju dem poängen sen när de landar.
(Först efter att vår sysadmin fixat uppdateringsskriptet.)
 

DeletedUser1259

Guest
Tack, jag fixade återställningen... men inte att man inte fick KP efter den var gjord.


Nu har jag fått mina och återgår till att kämpa på som vanligt :)
 

DeletedUser

Guest
Men jag kan som sagt inte ta bort ägare och sätta ny, tyvärr.

fast det är precis vad ni gjort...när ni plockade bort exempelvis faderfredriks erövring av Dejarl, där Dejarl nu blivit ägare och faderfredrik tagits bort där olofbeckling hade 04 delta som nu dejarl fått tillbaka

ottokar har fått 3 städer tillbaka som vi erövrat, så nog har ni plockat bort många ägare och satt tillbaka tidigare...
 

DeletedUser1880

Guest
fast det är precis vad ni gjort...när ni plockade bort exempelvis faderfredriks erövring av Dejarl, där Dejarl nu blivit ägare och faderfredrik tagits bort där olofbeckling hade 04 delta som nu dejarl fått tillbaka

ottokar har fått 3 städer tillbaka som vi erövrat, så nog har ni plockat bort många ägare och satt tillbaka tidigare...
Ok, det räcker! Innan omstart hade jag hunnit kolonisera en stad i "säkert område" för att säkra upp de KP jag tjänat in. Nu förlorar jag min enda KS stad, vilket läge tror du jag föredrar! Struntar faktiskt i mina två städer då ni ändå hade tagit dom förr eller senare...

Än är iofs inte loppet kört, men jag börjar tröttna på att jag hängs ut som "en som tjänat på buggen"!
 

DeletedUser4

Guest
fast det är precis vad ni gjort...när ni plockade bort exempelvis faderfredriks erövring av Dejarl, där Dejarl nu blivit ägare och faderfredrik tagits bort där olofbeckling hade 04 delta som nu dejarl fått tillbaka

ottokar har fått 3 städer tillbaka som vi erövrat, så nog har ni plockat bort många ägare och satt tillbaka tidigare...

Nu missförstod du mig.

Återställning = Automatiskt

"jag kan som sagt inte ta bort ägare och sätta ny" = Betyder manuellt.

Jag jobbar nu på att se över vad vi kan göra för er spelare som blivit drabbade. Vi ska försöka lösa det på bästa möjliga sätt.
 

DeletedUser

Guest
...innan jag fortsätter spela väntar jag på att återfå det jag faktiskt "köpt"

rådgivare t.ex. ett dygn utan dom nu... hoplitinsatser...

saknar sen både krigs och kulturpoäng som köpts för guld...som jag nu "inte har förlorat" enligt dejarl och gaffel...

så länge jag berövas detta, så spelar jag inte mer... så alla fiender har gyllene läge nu att dra nytta av bestraffningen...

sen undrar jag hur zanaxxx semesterläge kan ha trillat in om det återställts... har omöjligen gått 48 timmar...
 

DeletedUser378

Guest
...innan jag fortsätter spela väntar jag på att återfå det jag faktiskt "köpt"

rådgivare t.ex. ett dygn utan dom nu... hoplitinsatser...

saknar sen både krigs och kulturpoäng som köpts för guld...som jag nu "inte har förlorat" enligt dejarl och gaffel...

så länge jag berövas detta, så spelar jag inte mer... så alla fiender har gyllene läge nu att dra nytta av bestraffningen...

sen undrar jag hur zanaxxx semesterläge kan ha trillat in om det återställts... har omöjligen gått 48 timmar...

Om fallet är sådant att du saknar guld som har spenderats under återställningstiden så har ni blivit ombedda att kontakta supporten för att kunna lösa det hela.
 

DeletedUser

Guest
För att SL redan var aktiverat i den backup som GP återställdes till, inte svårare än så.
men varför var inte semesterläget aktivt under morgonen...eftersom backupen återställde typ två dagar...lägger man till timmar han var "kvar" efter backupen... så blir det mer än 48 timmar på min matematiska kunskap...

en framgångsrik spion där... som gjorde att zanaxxx tajmade sl precis till vår offensiv... herr "ingenting spanat på forumet"...
 

DeletedUser

Guest
Om fallet är sådant att du saknar guld som har spenderats under återställningstiden så har ni blivit ombedda att kontakta supporten för att kunna lösa det hela.

Gaffels copy paste-svar som inte besvarar frågorna som ställts... är inte mycket till svar...

och sen är det inte guldet...utan vad guldet köpt... som saknas...
eftersom det är ingångna avtal...

om jag inte får göra det guldet köpts till... så annulerar ni själva guldköpet...varpå jag väntar på återbetalningen och använder inte det guld som jag "inte köpt"...

det jag köpt har jag använt... och detta har jag berövats... bl.a. 9 nivåer på hopliten... och borde rätteligen ligga 16-17 på ranken på dom 1057 meter den sprang på nivå 18 igår morse... och dom 8 timmar träningspoäng jag uppnådde under dagen, och för det inguldade - såväl träningsplatser som träningsbonus... sånt jag nu berövats och står kvar på 750 meter i os...

så jag kommer om några timmar gå miste om den rätteliga belöningen på 10% olympiskt svärd...eller ännu högre... som jag rätteligen kämpat mig upp till...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2040

Guest
Helt ärligt nu INNOGAMES!!!!!
Ta inte detta personligt nu, gaffel, rockolga mm...
MEN....detta är verkligen droppen som får bägaren att rinna över...
Har haft MASSOR med "bekymmer under mina över 2 års spelande, många, många saker har jag inte ens orkar "bråka" om, en del saker har jag tjafsat om men mindre framgång, bla att inte PREMIIUM står stilla i semesterläge vilket allt annat gör, har inte fått kompensation för det än..
Men detta slår nog alla rekord, jag vet att det är många som mig som inte har stenkoll på hur man blivit drabbad av detta men ALLA har det på något sätt!
Jag föreslår att INNOGAMES för en gångs skull tar ansvar för ALLT man har blivit drabbad av genom åren, mest av allt detta och ger en rejäl KOMPENSATION för detta!
Jag är normalt sett en lugn, familjefar med 2 barnbarn t.o.m men detta, plussat med allt annat som hänt under åren är för jävligt!
NI lever för att VI spelar, tänk på det!
Och, återigen, gaffel mm, ta inte åt Er, det är I.G som ska!
 

DeletedUser994

Guest
Jag har en fundering på hur det blir med oss Premium spelare som tappar vår tid på Förvaltaren, m.m?

Jag vet inte hur mycket jag tappat på detta då jag för en gång skull var dåligt aktiv och bara inne via mobilen under denna perioden.

Allt jag märkt är att någon har haft det jä**igt roligt på mitt konto. :( Det ända positiva är ju att kontot inte blivit bort taget, dessa spelare (Troligen Fiender) har nu tillgång till att som skrivits i vårt forum sedan världen startade.... Känns kul att vår planering/all info från forum är ute från oss pga en bugg. Glädjen över de pengar man lägger på detta spel sjunker något enormt. Jag kan tillägga att detta är första världen jag guldat på så händer sker denna buggen och förstör så gott som allt intresse för spelet!

Jag kan bara hoppas på en kompensation för tiden och lite där till!

Vill iaf veta om man får tillbaka guld för de 4 dagarna som var ospelbara och meningslösa som man redan innan har guldat för?
 

DeletedUser

Guest
slutranken på hopliten... 1057m hade gett 18 plats...plus att jag fortsatt bygga på hopliten... men vilken rank fick jag? inte den 18e plats jag kämpat mig upp till...så hur kompenseras den berövade belöningen på 5% starkare anfall under denna vecka? när kommer berövadet av ranking på bågskytten?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1429

Guest
Lyckades tappa en 2:a plats till en 6:e plats :(
Detta är bara att börja med!

Jag har inte läst igenom alla trådar men har sett att Gaffel slutar.
Hoppas inte att detta gör att allt faller i glömska och att det fortsätts att jobbas på en skälig ersättning till alla som spelar.

Ett till att börja med är att skicka ut en förklaring till alla i spelet.
Det är inte alla som läser detta forumet.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1880

Guest
men varför var inte semesterläget aktivt under morgonen...eftersom backupen återställde typ två dagar...lägger man till timmar han var "kvar" efter backupen... så blir det mer än 48 timmar på min matematiska kunskap...

en framgångsrik spion där... som gjorde att zanaxxx tajmade sl precis till vår offensiv... herr "ingenting spanat på forumet"...
Jag vet faktiskt inte när han aktiverade SL, allt han skrev är att det blev väldigt fel och konstigt efter återställningen då hans tajming till när han skulle sticka iväg inte blev helt perfekt.

Exakt hur han visste om er offensiv kommer jag inte ihåg, tror det var någon i Vikingarna som läckte, men jag kan ha fel. Spelar ingen roll då han slog på SL innan buggen drabbade oss. Säger det en sista gång, jag har inte snokat runt på ert forum eller någon annans! Hade jag gjort det hade jag inte skickat ett meddelande till er och berättat att jag kom på en av era medlemmars konton.

Ta dina påhittade anklagelser och skriv dom i ert interna forum istället. Har du fler frågor eller anklagelser och vill ta en diskussion om detta så skicka ett PM. Så mycket smörja som du kastar här i forumet borde få dig spärrad...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jag vet faktiskt inte när han aktiverade SL, allt han skrev är att det blev väldigt fel och konstigt efter återställningen då hans tajming till när han skulle sticka iväg inte blev helt perfekt.

Exakt hur han visste om er offensiv kommer jag inte ihåg, tror det var någon i Vikingarna som läckte, men jag kan ha fel. Spelar ingen roll då han slog på SL innan buggen drabbade oss. Säger det en sista gång, jag har inte snokat runt på ert forum eller någon annans! Hade jag gjort det hade jag inte skickat ett meddelande till er och berättat att jag kom på en av era medlemmars konton.

Ta dina påhittade anklagelser och skriv dom i ert interna forum istället. Har du fler frågor eller anklagelser och vill ta en diskussion om detta så skicka ett PM. Så mycket smörja som du kastar här i forumet borde få dig spärrad...

förnekelsen är första steget till erkännande ;-)

och fakta är:
du har varit inne på vår allians spelares konto
information på vårt forum - som vikingarna inte haft tillgång till har läckt

enkelt orsakssamband

och den fege gunstaren har flytt i semesterläge på den felaktiga tidpunkten för offensiven ;-) får se om han hinner återvända till den "äkta" tidpunkten ;-p
 
Topp