[Bugg] Inga krigspoäng för anfall eller försvar

  • Trådstartare DeletedUser1570
  • Start datum

DeletedUser1570

Guest
Jag har inte fått kulturpoäng varken för defensiv eller offensiv heller sen igår runt 18.00 då mina sista triumftåg slutade som jag körde igång under eftermiddagen. Jag har haft en hel del anfall ut och in igår samt jag förbrukade lagerkransar för att få dubbel KP på, jag fick exakt 0KP... och en bortslösad gunst för 100%KP.
Trots att det står att jag skulle tex ha fått 2600 KP på ett inkommande anfall så fick jag inget alls. Det syns även på grepostat som visar att jag inte har fått någon deffensiv KP knappt. Den offensiva KP:n igår fick jag innan uppdateringen.

Jag fortsätter att anfalla nu för att se om det fortfarande kvarstår efter nattens härjningar men jag misstänker att fokus inte har legat på detta problemet.

Jag kör med senaste Firefox 14.0.1
 

DeletedUser1570

Guest
Inga krigspoäng för anfall eller försvar

Mitt första tråd angående detta raderades inom 15 minuter, ingen aning varför men eftersom problemet kvarstår så lägger jag upp en ny tråd.

Jag har inte fått några KP sedan igår runt 18.00. Vet inte exakt när det slutade men de sista triuftågen blev klara då. Det kan vara så att jag inte har fått några KP alls sedan uppdateringen igår.

Jag använde lagerkransar igår för att få 100% KP på mina anfall och jag fick 0.... men lagerkransarna har jag inte kvar längre.
Jag borde ha fått en del OFF och DEFF KP men fick inget. Alla KP jag fick igår är före uppdateringskaoset.
Jag har tex fått anfall på mig som skulle ha get ca 2600KP, det visades i rapporten, men fick inget. Detta syns också på grepostat som visar att jag knappt fick någon deff KP igår tex.

Ännu har jag inte fått några KP idag heller, det senaste anfallet för ca 250 brandskepp kl 10.25 som alla förbrukades för att rensa birems, det borde ha get en del KP men inget syns än efter nästan 1h (kl 11.20). En viss fördröjning är normalt innan KP delas ut men det verkar som detta är för länge.

Jag kör med Firefox 14.0.1
 

DeletedUser4

Guest
Mitt första tråd angående detta raderades inom 15 minuter, ingen aning varför men eftersom problemet kvarstår så lägger jag upp en ny tråd.

Jag har inte fått några KP sedan igår runt 18.00. Vet inte exakt när det slutade men de sista triuftågen blev klara då. Det kan vara så att jag inte har fått några KP alls sedan uppdateringen igår.

Jag använde lagerkransar igår för att få 100% KP på mina anfall och jag fick 0.... men lagerkransarna har jag inte kvar längre.
Jag borde ha fått en del OFF och DEFF KP men fick inget. Alla KP jag fick igår är före uppdateringskaoset.
Jag har tex fått anfall på mig som skulle ha get ca 2600KP, det visades i rapporten, men fick inget. Detta syns också på grepostat som visar att jag knappt fick någon deff KP igår tex.

Ännu har jag inte fått några KP idag heller, det senaste anfallet för ca 250 brandskepp kl 10.25 som alla förbrukades för att rensa birems, det borde ha get en del KP men inget syns än efter nästan 1h (kl 11.20). En viss fördröjning är normalt innan KP delas ut men det verkar som detta är för länge.

Jag kör med Firefox 14.0.1

Här är din tråd. http://forum.se.grepolis.com/showth...ng-för-anfall-eller-försvar&p=33616#post33616
 

DeletedUser1259

Guest
Är det någon idé att kriga idag? Eller blir man utan kp idag också?
 

DeletedUser

Guest
Samma här, körde också med "Skärpta sinnen" igår kväll men fick ingen kp.
 

DeletedUser378

Guest
Samtliga server skall fungera korrekt efter återställningen till den tidigare versionen.
Så krigspoängen skall delas ut som planerat.
 

DeletedUser2143

Guest
Samtliga server skall fungera korrekt efter återställningen till den tidigare versionen.
Så krigspoängen skall delas ut som planerat.

Så spelets har återställts till ett tidigare läge! kan ni vara så snälla och ställa om mitt liv också till ett tidigare läge? För jag värderar faktiskt min tid högre än GP tiden!
Den tiden som jag la ner, på den sista stora belägringen vi gjorde på Achilles! vem återställer den? jäkligt bra fråga, eller hur?
Det är inte så enkelt som ni tror, att bara klippa någonting och starta om vid ett tidigare skede. Så jag tror nog att ni får komma med något bättre än denna torftliga ursäkten! och kompensera oss spelare på ett mera värdigt sätt, för det är ju ändock vi som håller spelet vid liv, och finansierar det hela!.
mvh
//larsthai
 

DeletedUser4

Guest
Så spelets har återställts till ett tidigare läge! kan ni vara så snälla och ställa om mitt liv också till ett tidigare läge? För jag värderar faktiskt min tid högre än GP tiden!
Den tiden som jag la ner, på den sista stora belägringen vi gjorde på Achilles! vem återställer den? jäkligt bra fråga, eller hur?
Det är inte så enkelt som ni tror, att bara klippa någonting och starta om vid ett tidigare skede. Så jag tror nog att ni får komma med något bättre än denna torftliga ursäkten! och kompensera oss spelare på ett mera värdigt sätt, för det är ju ändock vi som håller spelet vid liv, och finansierar det hela!.
mvh
//larsthai

Hej larsthai.

Vi kommer att diskutera hur vi ska göra först efter att allt har lugnat sig och allt är stabilt igen.

Det sker fortfarande arbete på den svenska versionen och det kommer att ta ett tag.

Vi måste därför be om lite extra tålamod medan vi får ordning på våra världar.
 

DeletedUser

Guest
Ja gaffel ni borde ge tillbaka mina trupper. jag har planerat en stor off och sen kommer ni med detta? jag skickade även massa anfall imorse som inte ens kom fram. Liksom ska man kämpa för inte ett skit?


MVH / Arga axel
 

DeletedUser1152

Guest
Jag får inte heller några krigspoäng, är det meningslöst att kriga eller dyker de upp senare?
 

DeletedUser

Guest
jag har berövats 9 nivåer på os-hopliten och 186 platser på ranken där - /os
jag har berövats 13 kulturnivåer - skulle erövra en stad ikväll... men nu är jag vips 17 kulturpoäng ifrån staden...

och en drös olympiska spel är nu borta
mina rådgivare är borta så jag fick sämre "utfall" i ett inkommande anfall nu på eftermiddagen
rådgivare jag betalat premiumguld för... premiumguld som även använts till hopliten... och dom 8 timmars träning jag ställt in idag - är nu som bortblåst...

jag har berövats ca 2000 krigspoäng bara denna morgon

min allians har berövats minst ett halvdussin erövringar... varför belönar ni dessa "förlorare" med att ge tillbaka deras städer? och bestraffar oss som belägrat och erövrat städerna?
 

DeletedUser1880

Guest
ZTS: Du har all rätt att vara grinig så mitt svar handlar inte om det, men det var tvungna att backa servarna då spelare kom in på andras spelares konto. Såklart en krigande och framgångsrik allians förlorar mer än sämre allianser, men detta gjordes ju pga en väldigt allvarlig bugg.
 

DeletedUser1259

Guest
Nu är jag fly förbannad, förstår om Dejarl skiner som en sol just nu då han lyckades få tillbaka 2 städer som vi kämpat för.

Vi tog nog 7-8 städer i går.. som vi får kämpa för igen... tror nästan inte detta går att reparera längre.

Jag har tömt städer igen och ingen kp, fast jag skulle få DUBBLA...

När ska jag få KP till nästa stad om det är så här... detta tär på vår tid!!

Vi vill göra det vi SKA men inte utan KP!! Vad F*N kollade ni inte att den buggen funkade innan ni släppte lös oss på banan igen!!???

Ni har nu 6 timmar på er, sen raderar jag alla konton och fler med mig!!
 

DeletedUser4

Guest
Vi håller just nu på att arbeta med de saknade krigspoängen.


Nu är jag fly förbannad, förstår om Dejarl skiner som en sol just nu då han lyckades få tillbaka 2 städer som vi kämpat för.

Vi tog nog 7-8 städer i går.. som vi får kämpa för igen... tror nästan inte detta går att reparera längre.

Jag har tömt städer igen och ingen kp, fast jag skulle få DUBBLA...

När ska jag få KP till nästa stad om det är så här... detta tär på vår tid!!

Vi vill göra det vi SKA men inte utan KP!! Vad F*N kollade ni inte att den buggen funkade innan ni släppte lös oss på banan igen!!???

Ni har nu 6 timmar på er, sen raderar jag alla konton och fler med mig!!

Tyvärr så kan vi inte ta bort ägaren ifrån en stad och sätta en ny.

Jag beklagar jättemycket, men ni får erövra städerna på nytt och jag förstår att ni blir frustrerade över det.

Men jag kan som sagt inte ta bort ägare och sätta ny, tyvärr.
 

DeletedUser1595

Guest
Jag förstår att man inte kan plocka städer hit och dit, men intjänad KP idag borde rimligtvis statistikföras?
 

DeletedUser1152

Guest
Mina "förtjänades" efter återställningen, har inte fått några kp efter återställning
 
Topp