Angående Lyckan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Kompenserat för moralen? Moralen är ju på försvararens sida..

Så vitt jag förstått det så är moralen på den mindre spelaren sida, jag kan förstås ha fel men jag tror inte det. Oavsett vem det är som anfaller.

Sen förstår jag inte vad du motsätter dig med det jag skrev.

Moralen finns inte på beta, istället finns det en teori som säger att lyckan fungerar lite som moralen gör, en stor spelare som anfaller en liten spelare får sämre lycka (sämre moral) i sina anfall, var det verkligen så svårt att förstå...?

Du får nog ta och läsa igenom saker en extra gång innan du känner dig manad att skriva.
 

DeletedUser1337

Guest
http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_averages
Om man singlar slant 1000 gånger är det tämligen säkert att den hamnar på krona respektive klave cirka 500 gånger vardera.

Förutsatt att man inte fulprogrammerat (jag kan hålla med om att det ibland är väldigt mycket negativa siffror, men sedan kommer en liten period med positiva också), så jämnar det ut sig.
 

DeletedUser

Guest
http://en.wikipedia.org/wiki/Law_of_averages
Om man singlar slant 1000 gånger är det tämligen säkert att den hamnar på krona respektive klave cirka 500 gånger vardera.

Förutsatt att man inte fulprogrammerat (jag kan hålla med om att det ibland är väldigt mycket negativa siffror, men sedan kommer en liten period med positiva också), så jämnar det ut sig.

fast egentligen så borde lyckan enligt mig vara gjord så att den var till fördel till anfallaren
 

DeletedUser

Guest
Så vitt jag förstått det så är moralen på den mindre spelaren sida, jag kan förstås ha fel men jag tror inte det. Oavsett vem det är som anfaller.

Sen förstår jag inte vad du motsätter dig med det jag skrev.

Moralen finns inte på beta, istället finns det en teori som säger att lyckan fungerar lite som moralen gör, en stor spelare som anfaller en liten spelare får sämre lycka (sämre moral) i sina anfall, var det verkligen så svårt att förstå...?

Du får nog ta och läsa igenom saker en extra gång innan du känner dig manad att skriva.

Eller kanske du ska tänka att det finns dom som spelat på mer än Alf, Bet och Eta... Då hade du tänkt att dom kanske märkt att lyckan er u på samma sätt oavsett vilken värld det är. Alltså har den nog inget med moralen att göra.
Så jag tror nog jag kommer fortsätta att känna mig manad att skriva eftersom jag faktiskt ser vad du skriver, håller bara inte med om det du skriver...
 

DeletedUser2076

Guest
Lyckan är alltig med mig:)
Anfaller bara större spelare som inte vågor slå tillbaka;)
 

DeletedUser

Guest
Eller kanske du ska tänka att det finns dom som spelat på mer än Alf, Bet och Eta... Då hade du tänkt att dom kanske märkt att lyckan er u på samma sätt oavsett vilken värld det är. Alltså har den nog inget med moralen att göra.
Så jag tror nog jag kommer fortsätta att känna mig manad att skriva eftersom jag faktiskt ser vad du skriver, håller bara inte med om det du skriver...

Men om du tänker längre än näsan räcker så kanske du hade kunnat inse att det inte finns något som säger att det inte går att BÅDE moralen och lyckan fungerar på ungefär samma sätt, det ena utesluter inte det andra...Geez
 

DeletedUser

Guest
Men om du tänker längre än näsan räcker så kanske du hade kunnat inse att det inte finns något som säger att det inte går att BÅDE moralen och lyckan fungerar på ungefär samma sätt, det ena utesluter inte det andra...Geez

Vilket var anledningen till att jag undrade vad du menar med att lyckan kompenserar för moralen. Hade den kompenserat för moralen hade den gett + till anfallaren. Lär dig vad kompensera betyder istället.
 

DeletedUser

Guest
Vilket var anledningen till att jag undrade vad du menar med att lyckan kompenserar för moralen. Hade den kompenserat för moralen hade den gett + till anfallaren. Lär dig vad kompensera betyder istället.

Ännu ett fint exempel på att du bör tänka längre än näsan räcker, den skulle kompensera för BETA, sen att den fungerar lika på andra servrar utan att för den sakens skull kompensera må så vara, men du kan ju inte på fullaste allvar vara så petig så du inte kopplar.. Om det mot all förmodan skulle vara så så kan jag bara säga... stackare...

Kan ju inte vara så att jag ska behöva skriva server för server ex.

Beta - kompensera
Zeta - inte kompensera

osv osv... Har sagt det för och jag säger det igen... Geez

Kan man inte få varningar för idioti på detta forum, har en nominering till den kategorin i såna fall ^^
 

DeletedUser2205

Guest
15/-15 låter väl lite vettigare...

Sen ska jag inte klaga, min anfallslycka brukar ligga på 20

Och vi det enda erövringsförsöket som gjorts mot mig så hade anfallaren minus på samtliga anfall... ;)
 

DeletedUser176

Guest
Nu har jag räknat lite på det här med lyckan.. på mina senaste 200 anfall så ligger min snitt lycka på - 21 och det tycker jag är alldeles för mycket fördel till försvararen som ändå har både tornet och muren till sin fördel och även försvararens trupp storlek hjälper ju mot anfall ju mer trupper där finns desto mindre skada gör man ju.. så enligt min mening borde lyckan i alla fall ligga på +/- 15 för att det ska vara lite mer rättvist i alla fall..
 

DeletedUser855

Guest
I grepolis har man mer fördelar i att försvara än att anfalla men det är spelets uppbyggnad.
Lyckan är jämn o bra du bara har otur, jag har ungefär lika mycket plus som minus.

Angående det där att man dör mer trupper mot en större arme vore det roligt att veta exakt hur uträkningarna är och hur mycket trupper man måste ha i en stad för att få denna fördelen dock verkar ingen på grepolisforumet veta detta då jag frågat innan...
 

DeletedUser1947

Guest
På mina 27 senaste anfall på Zeta har jag ett snitt på -0,1 i lycka, så för mig verkar det vara ganska neutralt.
Just nu iaf...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp