Angående Lyckan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Jag börjar både tappa hår och få massa vita hårstrån på grund av detta.

Mina attacker är nästan alltid förpestade med Lycka -20%~-30%.

Det börjar gå överstyr nu, spelet är ospelbart så här, lyckan pendlar för grovt som det är nu.

Vad tycker resten av spelarna, är det bara jag som reagerat på detta?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Kan säga som så att jag har 2 av 12 anfall idag som har legat på minus i lycka och ett snitt på ca +12 för dagen så här långt.
 

DeletedUser

Guest
Mina senaste attacker på Eta:
Lycka: 25 %
Lycka: -22 %
Lycka: 30 %
Lycka: -2 %
Lycka: 0 %
Lycka: -17 %
Lycka: -20 %
Lycka: -23 %
Lycka: -24 %

Jag kan iaf inte spela när det ser ut så här, det är inte värt det.
 

DeletedUser378

Guest
Kan ju inte anse att ett snitt på minus 6 i lycka är jätte illa faktiskt,
 

DeletedUser

Guest
Snittet är helt irrelevant. Det går inte att spela så här.
 

DeletedUser

Guest
meningen med lycka är ju att göra det mer slumpartat så att det blir svårare. När jag kör simulator brukar jag alltid ta med -30 % i lycka för att minmera riskerna. sen om lyckan blir bättre så e det ju bara kul :)
 

DeletedUser

Guest
Mina senaste attacker på Eta:
Lycka: 25 %
Lycka: -22 %
Lycka: 30 %
Lycka: -2 %
Lycka: 0 %
Lycka: -17 %
Lycka: -20 %
Lycka: -23 %
Lycka: -24 %

Jag kan iaf inte spela när det ser ut så här, det är inte värt det.

Uppdaterar med två till...
Lycka: -18 %
Lycka: -18 %
 

DeletedUser

Guest
Snittet är helt irrelevant. Det går inte att spela så här.

Det måste väl ändå vara snittet man utgår ifrån? Det bör ju ligga runt 0 för alla om världen ska vara rättvis... Men man kanske måste ta mer är 10 attacker?
 

DeletedUser678

Guest
Lyckan beror väl från spelare till spelare?

Du som inte sprider värme omkring dig får väl såklart en sämre lycka :)
 

DeletedUser962

Guest
Mina senaste anfall
- 7
7
- 4
- 12
- 30
0
-8
9
27
- 29

Senaste anfall mot mig, dvs lycka på anfallaren som anfallare mig:
- 16
- 1
7
22
-9
17
25
13
- 4
27

Så klaga inte på er lycka -.-
 

DeletedUser1459

Guest
Kan bara bekräfta osedvanligt mycket negativ lycka, iaf på Eta vid anfall. Men jag vet att det har klagats på det tidigare. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken server det då rörde sig om, vilket iof inte spelar någon roll.

En fundering angående lyckan har däremot gnagt en del. Är det t ex skillnad i antalet utfall av negativ lycka om man har prem eller inte?
Och hur kommer det sig, sammantaget, att den negativa lyckan alltid är större än den positiva lyckan man händelsevis får någon gång emellanåt?

Nu är iof sig inte detta några problem, i vart fall inte för mig. För skulle jag vägga något anfall, ja då skickar jag väl ett anfall till. Svårare än så är det inte :p.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nja jag ligger på 30% ;)

haha kan tänka mig det ;)




tycker faktiskt att lyckan borde vara till fördel anfallarens. Försvarare har fortfarande alltför förbannat lätt även om moralen e borta. Egentligen borde det vara så att lyckan pendlar mellan -15%- + 45% och oftare hamnade på plus. Skulle va mycket trevligare att anfalla då!
 

DeletedUser855

Guest
Lyckan slumpas ju så det innebär att vissa har mer tur än andra men ju mer anfall du gör så är jag rätt säker på att det jämnar ut sig ;)

Ska ju vara lite slump i spelet annars blir det inte kul, kunde gärna fått vara lite mer enligt mig :p
 

DeletedUser

Guest
Allting i detta spel gagnar försvararen och är oftast till nackdel för dom aktiva anfallarna, se bara t.ex hur jäkla enkelt det är att försvara sig jämfört med att anfalla. Sen det här med lyckan är det nog många som upplever som negativ, mina polare säger bara: ääh det är bara för att du lägger på minnet det dåliga och glömmer bort det bra.

Så är det tyvärr inte, lyckan är nästintill alltid på minus och då snackar jag inte -10, utan mer ofta än inte -20 och lägre. (Förutom när staden jag anfaller är tom, då kan det rätt ofta bli 27% och däromkring)

En teori som kom upp är att Innogames har kompenserat för moralen så att större spelare som anfaller mindre får generellt sämre lycka.

Vore ju trevligt om något någon gång i detta spel var till fördel för dom aktiva krigarna. Man borde ju tycka att det är dom som slösar pengar på detta spel och är då alltså dom kunderna man ska värna om.
 

DeletedUser855

Guest
Allting i detta spel gagnar försvararen och är oftast till nackdel för dom aktiva anfallarna, se bara t.ex hur jäkla enkelt det är att försvara sig jämfört med att anfalla. Sen det här med lyckan är det nog många som upplever som negativ, mina polare säger bara: ääh det är bara för att du lägger på minnet det dåliga och glömmer bort det bra.

Så är det tyvärr inte, lyckan är nästintill alltid på minus och då snackar jag inte -10, utan mer ofta än inte -20 och lägre. (Förutom när staden jag anfaller är tom, då kan det rätt ofta bli 27% och däromkring)

En teori som kom upp är att Innogames har kompenserat för moralen så att större spelare som anfaller mindre får generellt sämre lycka.

Vore ju trevligt om något någon gång i detta spel var till fördel för dom aktiva krigarna. Man borde ju tycka att det är dom som slösar pengar på detta spel och är då alltså dom kunderna man ska värna om.

Det du skriver är mest vad du tror och helt orelevant.
Skriv ner alla dina anfall under en månad och sen ser du vad för resultat du får! Rätt säker på att du kommer sluta snacka ;)

Yes det är lättare att spela defensivt än offensivt i detta spelet men hur kul är det att sitta i en stad och uggla? Spela smart rent offensivt så tjänar du mycket på det med för finns inget som är så jobbigt som att varje dag vakna upp och ha en massa anfall på olika städer mot sig, till slut så kan man inte försvar sig på alla fronter och förlorar lite städer :p
Sen så har mycket med vad typ av allians man spelar i, om man hjälper varandra eller inte.
 

DeletedUser

Guest
Det du skriver är mest vad du tror och helt orelevant.
Skriv ner alla dina anfall under en månad och sen ser du vad för resultat du får! Rätt säker på att du kommer sluta snacka ;)

Yes det är lättare att spela defensivt än offensivt i detta spelet men hur kul är det att sitta i en stad och uggla? Spela smart rent offensivt så tjänar du mycket på det med för finns inget som är så jobbigt som att varje dag vakna upp och ha en massa anfall på olika städer mot sig, till slut så kan man inte försvar sig på alla fronter och förlorar lite städer :p
Sen så har mycket med vad typ av allians man spelar i, om man hjälper varandra eller inte.

Jag vet inte om du är rätt person att säga något, du har spelat längre än vad jag har men har inte ens hälften av mina poäng varken stadsmässigt eller offensivt, så det jag "tror" är bra mkt relevantare än dina meningslösa kommentarer som inte bidrar på något sätt.

Spelar ingen roll alls om du tycker att det är kul att sitta och spela defensivt, majoriteten på servrarna gör det så än en gång, meningslös kommentar.

Jag skrev min upplevelse av detta och föreslår att du gör detsamma istället för att komma med info som det tar 1v att lära sig in-game eller för den sakens skulle är bara vanlig sunt förnuft.

"Det går bättre om man hjälps åt"

"Du tjänar på att spela smart"

Tack för guldkornen ;)
 

DeletedUser855

Guest
Jag vet inte om du är rätt person att säga något, du har spelat längre än vad jag har men har inte ens hälften av mina poäng varken stadsmässigt eller offensivt, så det jag "tror" är bra mkt relevantare än dina meningslösa kommentarer som inte bidrar på något sätt.

Spelar ingen roll alls om du tycker att det är kul att sitta och spela defensivt, majoriteten på servrarna gör det så än en gång, meningslös kommentar.

Jag skrev min upplevelse av detta och föreslår att du gör detsamma istället för att komma med info som det tar 1v att lära sig in-game eller för den sakens skulle är bara vanlig sunt förnuft.

"Det går bättre om man hjälps åt"

"Du tjänar på att spela smart"

Tack för guldkornen ;)

Ska inte gå djupare in i diskussionen men jag spelar på Alfa där det tar lite längre tid att få en massa poäng och städer, jag är ledare i en topp allians och spelat sedan spelet startat så lite koll har jag, men Nej tydligen är spelet utformat så att vi alla ska få minus i total-lycka.

Jag ger mig och låter de som KAN, att fortsätta diskussionen ;)

MvH DeeDoC
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp