Önskade balansändringar i grepolis?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Nu missförstod du mig Chamie, jag gillar alla ändringarna, men det får inte går FÖR långt så att det blir omvänt, men om dem ändrar till dte här så blir det perfekt
 

DeletedUser

Guest
Ska man se till irl på den gamla goda tiden så var det väl enklare att deffa än att inta en stad?

Det är mitt intryck iaf.
 

DeletedUser

Guest
Det där med spionaget tycker jag man kunde göra som en extra del i akademin.
Att man kan utöka infon genom att forska det tillägget, vad tror ni om det?
 

DeletedUser845

Guest
Det där med spionaget tycker jag man kunde göra som en extra del i akademin.
Att man kan utöka infon genom att forska det tillägget, vad tror ni om det?

Inte ett dumt förslag, deffa kommer för övrigt fortfarande vara mkt lättare än att anfalla även med ändringarna.
 

DeletedUser4

Guest
Mycket på gång just nu, så kommer dröja med information
 

DeletedUser

Guest
Ska man se till irl på den gamla goda tiden så var det väl enklare att deffa än att inta en stad?

Det är mitt intryck iaf.

Om jag inte minns fel så utgick man, vid stormning av borgar under medeltiden, ifrån att den anfallande styrkan borde vara ca 7-10ggr større æn den førsvarande. Sedan finns det ju sjælvklart massor olika faktorer som ændrar den siffran.

Tillbaka till topic:
Tummen upp før førændringarna, tycker dock att bonusen før antalet deffenheter bør vara oførændrad. Det handlar ju bara om realtidsstrategi och att kunna anpassa sig.
 

DeletedUser962

Guest
Jag tycker att Hydrans anfall värde ska höjas.
Den ligger på "bara" 1000. Och och är relativt dyr.

Det kostar
wood.png
5400
stone.png
2800
iron.png
3800
pop.png
50
favor.png
400

Och den kräver tempel i nivå 22.

Ganska extremt, och därför tycker jag att anfallsvärdet ska höjas till 1500.

Eller så ska kraven sänkas.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser845

Guest
Jag håller med om att hydran och alla icke flygande mystiska enheter som finns i spelet just nu är på tok för dålig. Jämför dem med den nya cerbusen som kommer med Hades, varför göra 2 nya mystiska enheter som faktiskt är riktigt användbara medan man behåller 6 värdelösa som bara finns där och tar upp plats?
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle vilja ha ett tillägg till akademin.
En livbåtsforskning som gör att ifall man väggas i hamnen och alla transportskepp sänks så lyckas 20% ta sig tillbaka (dom anfaller inte staden) i en hastighet av typ 4 kanske.
 

DeletedUser

Guest
Vad sägs om att man får kp för varje enhet som har dött medan den var som stöd i en annan stad?
 

DeletedUser

Guest
Vad sägs om att man får kp för varje enhet som har dött medan den var som stöd i en annan stad?

Isåfall att man får en halv poäng för varje poäng man hade fått för truppen om man haft den i sin egen stad och som Chamie säger ska det bara räknas för de "deff inriktade" trupperna.
 

DeletedUser914

Guest
Som i tw finns de lista på hur mycket en trupp ger i "opponenter besegrade" (kallas de där, KP här om man ska jämföra) om de används som anfallare resp. försvare osv, inte för man ska jämföra då men ;)
Men kunde man inte fixa fram nåt liknande här, så om jag dödar svärd får jag mer KP för den än för döda nån off enhet. Om nån anfaller med svärd, får jag som försvarare mindre kp än om jag dödade nån off enhet som ryttare osv osv...

Inte läst hela tråden nu för jag är lat : )

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Allt hänger på planering.
är man en allians kan man anfalla olika städer för att bryta upp deff.
Men sen att forcera en mur med 5000+ biremer för spelaren bara bygger detta är en annan sak.
Så att sänka kostnaden och tiden för BS är välkommet.

Allt handlar om skicklighet och planering i anfall, men även att deffa rätt spelar detta in.
Gjingis Kahn erövrade asien och även en stor del av europa.
Redan vid barnsben började hans folk träna sig till krigare med stark diciplin, vilket gjorde de skickliga och dödligt effektiva.
Detta var hans övertag.
 

DeletedUser1115

Guest
Men det var ju typ så att när han erövrade kina så gick han runt den kinesiska muren:p
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp