Vilken allians tror ni på?

DeletedUser

Guest
Ja, denna tråd skiljer sig lite från topp 10 stammar.
Här skall ni berätta vilken allians ni tror på, alltså vilken allians ni tror kommer gå långt, och har bra chanser för detta.

Skriv gärna också med en motivering.
 

DeletedUser

Guest
Min allians såklart=) Peace and Prosperity! till skillnad från många andra söker vi inte några mängder. vi ska ha ett handerbart antal medlemmar samlade på våra öar, inte mer. man ska kunna erövra byar på sin egna ö utan att behöva tävla med sina fränder.

betydligt bättre än de kaosartade allianserna med 200 medlemmar:p skulle inte vilja leda den stammen.
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle ju säga Los Nerdos, vi håller ihop i vått och torrt, det handlar om kärlek <3
 

DeletedUser

Guest
Jag skulle säga att We Are Gods,Tyrrant,Los Nerdos och Old School Maffia kommer att gå långt,eller i alla fall finnas kvar en längre period.

Sedan tror jag på alla stammar som inte har förmånga medlemmar kommer gå vidare och alla stora allianser kommer krylla med spioner och olojala medlemmar!

Länge leve maxantal!
 

DeletedUser

Guest
Jag kan bara tala för min allians Gatekeepers of Hades:

Vi må vara ett stort antal, men ni ska veta att vi har riktigt pli på våra medlemmar, och vi är ett bra gäng där många har både kunskap och skicklighet.

Vi strävar inte efter att bli "den alliansen med flest medlemmar", däremot så har vi insett att man går längre på att i alla fall försöka och ge folk en chans istället för att neka 98% av de ansökningar man får. Sedan i framtiden kommer det såklart ske en rensning utav medlemmar som inte är aktiva eller håller måttet. Nu ser vi dock inget problem med detta.

När det gäller spioner så finns sunt förnuft, erfarenhet, lyhördhet samt Grepostats.. så har man lite bakom skallen så tror jag att det i många fall går att förhindra sådant.

Allianser med många medlemmar behöver inte ha korkade ledare, i vårt fall har vi en bra ledargrupp och dessutom är 50% av resten av medlemmarna kompetenta att sitta i en ledning så vårt problem är absolut inte det, vilket vi kan gå långt på.

Väl mött
Chase
 

DeletedUser

Guest
Förutom min egen allians Det Kazakstaniska Folket så tror jag Tyrrant kommer gå långd då de har högt medelvärde och är en samlad trupper ligger inte så utsprida som vissa andra allianser.

Vi i DKF ligger faktiskt också rätt så samlat om man tittar till kartan lite noggrannare ;)

We Are Gods tror jag också kommer kämpa i toppen...

/Chrome
 

DeletedUser

Guest
Random känns som en allians inte många lagt märke till, men som besitter en del medlemmar som kan skrälla lite :]
 

DeletedUser

Guest
"Tyrranaerna", "Gudarna", "Nördarna" och "De slumpmässiga" tror jag på.
 

DeletedUser

Guest
:cool:

Los Nerdos ...

Skulle ju vara konstigt om man inte trodde på sin allians:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Hehe, nu har vi i The Settlers gjort en sattsning som jag tror kommer att hålla ;)
 

DeletedUser

Guest
Massinvite

Nej nna var det var inte sattsningen. Ni är massinvite, 242 spelare är för mycket och ni kommer att brista. Men lycka till i tävlingen emot "The knights of Olympus" i att få flest medlemmar.

Om det nu hade varit en tävling mot "The Knights Of Olympus" om att ha flest medlemmar hade vi vunnit den.

Dock måste jag göra er besvikna och meddela att vi sedan ett par dagar inte längre för samma strategi då vi finner vårat medlemsantal alldeles utmärkt och under kontroll.

Jag har full förståelse för att en del allianser kan ha svårt att hålla kvalitén på sina medlemmar när man kommer upp i 50 medlemmar. Personligen är jag nöjd med att ha lyckats samla över 200 fantastiska spelare i en allians med en mycket kompetent ledning.

Önskar er alla lycka till med era allianser!

/santamental
 

DeletedUser

Guest
Likheter:

1. Ni har båda över 250 medlemmar.
2. Ni bjuder båda två allianser över hela världen.

Låt mig göra någonting klart för dig. Har man en fungerande allians med skickliga ledare och engagerade medlemmar spelar det ingen roll hur många man är. Jag skulle snarare säga att det är en fördel att vara många.

Samtidigt undrar jag vad du fick om bakfoten då du inte så sent som igår försvarade allianser med många medlemmar, dessutom har din egna allians haft många medlemmar. Som jag skrev så känns det som du är lite snurrig och inte vet vad du ska tycka.

Bara för att ni "fått en uppenbarelse" och valt att följa de andra alliansernas fotspår så innebär inte det att det helt plötsligt är fel att ha många medlemmar. Dessutom som jag skrev ovan så har du ju faktiskt varit för många medlemmar.. det har jag bevis på (såvida du inte raderat dessa inlägg).

Sköt du din allians så sköter vi vår, Jag står fast vid att vi har all chans i världen att lyckas - Dessutom är det ganska komiskt att alla tjatar om massinvite, då det redan är känt att på tyska servern spelar allianser med över 700 medlemmar.., det är samma spel hörni..

//
Chase
 

DeletedUser

Guest
Självklart tror man på sin egen allians, men bortsett från det kan Heretics komma långt. Bra poängsnitt och tydlig information om vilka personer de rekryterar och inte.
En allians full med seriösa spelare är farlig.
 

DeletedUser

Guest
Själv tror jag på att ha många medlemar, men på ungefär samma område så man kan deffa upp varrandra ifal det behövs. Vi får även vänta och se hur det går. Spelet har ju bara pågått ett litet tag, men Gateway of hades och The Settlers kommer att kunna bli riktigt vassa senare i spelet!
 

DeletedUser4

Guest
Ja, denna tråd skiljer sig lite från topp 10 stammar.
Här skall ni berätta vilken allians ni tror på, alltså vilken allians ni tror kommer gå långt, och har bra chanser för detta.

Skriv gärna också med en motivering.

Läs vad tråden handlar om, och håll er till ämnet.
 

DeletedUser

Guest
Vi i Heretics känner varandra från flera andra webbspel, bla en del gameforge spel, the west mm.

Vi har alltid satsat på kvalité framför kvantitet och gör det här med.
Och det är just därför vi kommer komma långt :)
 

DeletedUser

Guest
Självklart litar jag på att min egen stam The Settlers kommer att gå långt. Vi har jättebra genomsnitt dessutom är vi ganska samlade.

Men har även lagt märket till en ny allians som smugit sig upp, The Macedonian Army. Tror att även denna kan gå långt.
 
Topp