Det ryktas att...

DeletedUser

Guest
Det ryktas att efter att ha återkommit från en lugn semester så tog det några timmar att gå igenom den omvälvande historia som utspelat sig. Samt ta ställning till vart ens lojalitet skulle ligga vilket var lättare sagt än gjort då man fann sig fången i korselden mella olika massmejl, inbjudningar, rykten och inte minst egna spelares personliga åsikter.

Jag klandrar såklart ingen, utom... Mina FÖREDETTA vänner som så själviskt valde den enkla vägen. Föll för smicker och löften om framgång vände dom sig emot sina lojala, godtrogna och vänliga skyddslingar som tog emot dem med öppna armar för några veckor sedan när hav 54 var kallt och ensamt.

När en överväldig fiende hotade och den första förrädaren, Judas redan lämnat oss utan förvarning så regnade skällsorden i alla tillgängliga forum - ja överallt där ord gick att sätta på print. Man kunde konstatera att hans beteende inte föll någon av herrarna i KECL särskilt väl i smaken. Vidare växte teorier om hur slutet var nära, alliansen låg i spillror och nyckelspelare i semesterläge. Goda råd var dyra så beslut fattades om att överge skeppet och ta skydd i skuggan under SOI breda vingar. Allt för att inte vara ett lätt mål för våra eviga ärkefiender. Väl mottagna så såg åter framtiden ljus ut och planer smiddes, folk var glada att äntligen vara del i något som verkade bestå. Vågskålarna var inte lika men armen imellan dem betydligt rakare för alla inblandade.

Vad ingen visste då var att lyckan var högst tidsbegränsad. Dagen som ingen som följt skriverierna här och i andra forum hade väntat sig kom och plötsligt hade dom tidigare så arga, besvikna och förrådda blivit förrädarna i sin tur och slutit samman med sin tydligen inte så eviga fiende.

Och där står vi nu idag, med ytterst lite att säga till varandra. Som ett sista tecken på vänskap ska jag informera er vad som händer med förrädare.
Dom har en alldeles egen plats reserverad i helvetets innersta cirkel, den nionde i ordningen där dom är dömda att för i all evighet vara fastfrusna i en sjö upp till sina knän för förräderi mot vänner.

Jag behövde mycket kort betänketid för att avgöra vart jag hörde hemma. Om inte för att göra spelet så intressant som möjligt så i alla fall för att hålla igång denna tråd, den största källan till glädje på denna server :D

Schack
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att efter att ha återkommit från en lugn semester så tog det några timmar att gå igenom den omvälvande historia som utspelat sig. Samt ta ställning till vart ens lojalitet skulle ligga vilket var lättare sagt än gjort då man fann sig fången i korselden mella olika massmejl, inbjudningar, rykten och inte minst egna spelares personliga åsikter.

Jag klandrar såklart ingen, utom... Mina FÖREDETTA vänner som så själviskt valde den enkla vägen. Föll för smicker och löften om framgång vände dom sig emot sina lojala, godtrogna och vänliga skyddslingar som tog emot dem med öppna armar för några veckor sedan när hav 54 var kallt och ensamt.

När en överväldig fiende hotade och den första förrädaren, Judas redan lämnat oss utan förvarning så regnade skällsorden i alla tillgängliga forum - ja överallt där ord gick att sätta på print. Man kunde konstatera att hans beteende inte föll någon av herrarna i KECL särskilt väl i smaken. Vidare växte teorier om hur slutet var nära, alliansen låg i spillror och nyckelspelare i semesterläge. Goda råd var dyra så beslut fattades om att överge skeppet och ta skydd i skuggan under SOI breda vingar. Allt för att inte vara ett lätt mål för våra eviga ärkefiender. Väl mottagna så såg åter framtiden ljus ut och planer smiddes, folk var glada att äntligen vara del i något som verkade bestå. Vågskålarna var inte lika men armen imellan dem betydligt rakare för alla inblandade.

Vad ingen visste då var att lyckan var högst tidsbegränsad. Dagen som ingen som följt skriverierna här och i andra forum hade väntat sig kom och plötsligt hade dom tidigare så arga, besvikna och förrådda blivit förrädarna i sin tur och slutit samman med sin tydligen inte så eviga fiende.

Och där står vi nu idag, med ytterst lite att säga till varandra. Som ett sista tecken på vänskap ska jag informera er vad som händer med förrädare.
Dom har en alldeles egen plats reserverad i helvetets innersta cirkel, den nionde i ordningen där dom är dömda att för i all evighet vara fastfrusna i en sjö upp till sina knän för förräderi mot vänner.

Jag behövde mycket kort betänketid för att avgöra vart jag hörde hemma. Om inte för att göra spelet så intressant som möjligt så i alla fall för att hålla igång denna tråd, den största källan till glädje på denna server :D

Schack

Det ryktas att jag egentligen inte har med sakfrågan att göra och huruvida vissa relationer numer är IRL... Men de personer jag, personligen, respekterar allra mest är dem som kan göra skillnad på sak och person...
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att det är Valborg på Kappa. Majbrasorna brinner och det är bäver som eldas. :O

Det ryktas om att du har rätt. Det är ju bara Bävrarna som står för "brand"skeppen på Kappa... Oftast slår det gnistor om våra anfall, så ett svinn på en och annan vidbränd Bäversoldat räknar vi alltid med. Vi brukar också tycka att det är väldigt gott med SOIa till. ;)
 

Skaparn

Member
Det är bra att ni tänder på er själva, det gör det så mycket enklare. Jag bjuder dock alltid på tilltugg i mina städer. ;)
 

DeletedUser

Guest
Japp, det är vi väldigt bra på eftersom vi har så stora fram"tänder"... Men vi tänder på annat också, även en Bäver har ju sina drifter och behov...? ;) Eller som Ozzy sjöng en gång: "Bark at the moon"!
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att efter att ha återkommit från en lugn semester så tog det några timmar att gå igenom den omvälvande historia som utspelat sig. Samt ta ställning till vart ens lojalitet skulle ligga vilket var lättare sagt än gjort då man fann sig fången i korselden mella olika massmejl, inbjudningar, rykten och inte minst egna spelares personliga åsikter.

Jag klandrar såklart ingen, utom... Mina FÖREDETTA vänner som så själviskt valde den enkla vägen. Föll för smicker och löften om framgång vände dom sig emot sina lojala, godtrogna och vänliga skyddslingar som tog emot dem med öppna armar för några veckor sedan när hav 54 var kallt och ensamt.

När en överväldig fiende hotade och den första förrädaren, Judas redan lämnat oss utan förvarning så regnade skällsorden i alla tillgängliga forum - ja överallt där ord gick att sätta på print. Man kunde konstatera att hans beteende inte föll någon av herrarna i KECL särskilt väl i smaken. Vidare växte teorier om hur slutet var nära, alliansen låg i spillror och nyckelspelare i semesterläge. Goda råd var dyra så beslut fattades om att överge skeppet och ta skydd i skuggan under SOI breda vingar. Allt för att inte vara ett lätt mål för våra eviga ärkefiender. Väl mottagna så såg åter framtiden ljus ut och planer smiddes, folk var glada att äntligen vara del i något som verkade bestå. Vågskålarna var inte lika men armen imellan dem betydligt rakare för alla inblandade.

Vad ingen visste då var att lyckan var högst tidsbegränsad. Dagen som ingen som följt skriverierna här och i andra forum hade väntat sig kom och plötsligt hade dom tidigare så arga, besvikna och förrådda blivit förrädarna i sin tur och slutit samman med sin tydligen inte så eviga fiende.

Och där står vi nu idag, med ytterst lite att säga till varandra. Som ett sista tecken på vänskap ska jag informera er vad som händer med förrädare.
Dom har en alldeles egen plats reserverad i helvetets innersta cirkel, den nionde i ordningen där dom är dömda att för i all evighet vara fastfrusna i en sjö upp till sina knän för förräderi mot vänner.

Jag behövde mycket kort betänketid för att avgöra vart jag hörde hemma. Om inte för att göra spelet så intressant som möjligt så i alla fall för att hålla igång denna tråd, den största källan till glädje på denna server :D

Schack

Det ryktas att jag gillar hur du på ett så dramatiskt sätt berättar denna historien som du tagit dig frihet att krydda lite extra för önskad effekt. "Jag behövde mycket kort betänketid för att avgöra vart jag hörde hemma" haha jo du är nog en av dom lojalaste spelarna på denna servern, en sann hjälte....

"Schack" ???
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att jag gillar hur du på ett så dramatiskt sätt berättar denna historien som du tagit dig frihet att krydda lite extra för önskad effekt. "Jag behövde mycket kort betänketid för att avgöra vart jag hörde hemma" haha jo du är nog en av dom lojalaste spelarna på denna servern, en sann hjälte....

"Schack" ???

Det ryktas om att han vill att någon av Bävrarna ska svara med "matt"? ;)

Vidare ryktas det att jag anser att det är många som gärna vill krydda allt dem skriver i det öppna forumet... Men det blir kanske en härlig boost för allas sina älskade egon...? ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det ryktas om att han vill att någon av Bävrarna ska svara med "matt"? ;)

Vidare ryktas det att jag anser att det är många som gärna vill krydda allt dem skriver i det öppna forumet... Men det blir kanske en härlig boost för allas sina älskade egon...? ;)
ryktas att du har nog rätt. kan man inte starta en revolt så kan man ju alltid säga att man gjort det, nästan samma sak ju ;)

ryktas förövrigt att min stora förvåning över att han valde att avsluta med "schack" berodde på att jag alltid trott att det var något som man sa när man hade ett övertag på sin fiende eller åtminstone att man behövde göra någon form av drag för att få säga det.
men vad vet jag. jag är ju bara en elak förrädare som står här med mina fötter i en sjö och väntar på att den ska frysa ;)
 

DeletedUser

Guest
ryktas att du har nog rätt. kan man inte starta en revolt så kan man ju alltid säga att man gjort det, nästan samma sak ju ;)

ryktas förövrigt att min stora förvåning över att han valde att avsluta med "schack" berodde på att jag alltid trott att det var något som man sa när man hade ett övertag på sin fiende eller åtminstone att man behövde göra någon form av drag för att få säga det.
men vad vet jag. jag är ju bara en elak förrädare som står här med mina fötter i en sjö och väntar på att den ska frysa ;)

Det ryktas att schack var en direkt pik mot en av dom spelare i er allians som faktiskt är intresserad av ämnet och därav säkert inte har problem att förstå vad det innebär.
Vilka är det som har lite väl stora egon när dom tror att allt som skrivs riktas mot eller handlar om dem?

Jag försöker alltid vara så tydlig jag kan i mina inlägg om vilka personer som berörs så inte sånt här trams ska behöva ta upp plats i forumet. Ni kan hädanefter anta att om ni inte vet vad det betyder eller känner er direkt träffade så handlar det inte om er :)

I gengeld ska jag anstränga mig ytterligare för att anpassa det i förhållande till er kunskapsnivå.

Hjälte var väl att ta i men jag vet i alla fall att mina allianskamrater tittar på mig som en likvärdig medlem.
Jag kan bara gissa här men er ledare måste väl vara medveten om att ni lämnat era kamrater utan förvarning och vet därmed vad ni är kapabla till. Ingen i er allians kommer kunna lita på er fullt ut utan att begå ett misstag så antingen är det vad som kommer ske eller så hålls ni alltid på ett lite lagomt avstånd så att ni vid en exil inte ska förstöra för mycket.

Jag blir erbjuden städer i tänkta UV områden för att man litar på mig, har ni fått samma erbjudande? Eller hoppas man kanske att ni inte ställer frågan?
 

DeletedUser

Guest
I gengeld ska jag anstränga mig ytterligare för att anpassa det i förhållande till er kunskapsnivå.

Ryktet säger att ditt inlägg inte är riktat till mig eftersom du citerat Ninja Gabriel, men när du skriver "er" kunskapsnivå blir man ju lite nyfiken på vilka dessa "er" är? Då du alltid är så tydlig i dina inlägg kanske du kan berätta för oss vilka du menar så vi andra som läser på forumet vet. När du skriver nedvärderande om någons kunskapsnivå antar jag att du menar din egen eftersom personliga påhopp, förutom mot sig själv, inte är tillåtet enligt forumsreglerna? Isf. förstår jag att du måste anstränga ytterligare för att snäppa upp dig till en mer adekvat nivå... ;)


Jag blir erbjuden städer i tänkta UV områden för att man litar på mig, har ni fått samma erbjudande? Eller hoppas man kanske att ni inte ställer frågan?

Det ryktas att jag som Ur-Bäver undrar varför våra nya Bävrar ens skulle få frågan? Om man har lite framförhållning och strategiskt tänkande är väl alliansernas UV-öar(områden) redan klara för länge sedan??? Eller ska vi börja byta en massa städer inom alliansen bara för att visa att vi litar på dem...? :D Att betänka är att det kommer rinna mycket vatten under broarna innan vi ens är framme vid UV-tiden...

Men vem eller vad är det som säger att Bävrarna överhuvudtaget ska vara med att "tävla" i det mest tråkiga och meningslösa som kommit under GP´s historia bara för att få titulera sig som "vinnare" på en server? Det vet väl alla som varit med ett tag att dem verkliga vinnarna i detta strategiska krigsspel är dem som toppar alla rankinglistor och inte dem som lyckas med bedriften att med en dåres envishet stå ut med bedriften att skicka så mycket råvaror som möjligt under en tid, som för övrigt avslutar all annan verksamhet på en server... :( Personligen tycker jag att detta påfund är ganska så skrattretande egentligen...

Ps. Eftersom jag inte sysslar med personliga påhopp på det öppna forumet har jag istället via pm tydligt förklarat för dig vad jag egentligen tycker om vad du skriver Ninja robin...
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att den ständigt skeptiske svansen helt plötsligt fick mycket att säga efter att SoI fyllt dennes lungor med luft.

Och där står vi nu idag, med ytterst lite att säga till varandra. Som ett sista tecken på vänskap ska jag informera er vad som händer med förrädare.
Vilka är det som har lite väl stora egon när dom tror att allt som skrivs riktas mot eller handlar om dem?
Du menar alltså att Ninja Gabriel inte hade något med det hela att göra? Nu får du allt lov att bestämma dig :)

Vi har per automatik lite att kontra med när vi går från en allians till en annan, så något "matt" behöver du inte sitta och vänta på. Men du bör kolla dina källor om du fått för dig att det var utan förvarning.
Jag som är en av dessa förrädare gav dessutom tillbaka en stad som skulle bli väldigt skadlig för SoI. Men jag antar att alla hedersfulla gärningar snabbt suddas ut när man byter allians för att göra det man tycker är roligast i spelet.

Att SoI nu sköter din manikyr och putsar dina skor är väl gulligt, men vad kommer att kunna glädja dig i fortsättningen? Jag vill minnas dig som vår jämlike - en som blev i extas efter att ha plockat en stad av FI genom tajmade anfall och stort engagemang.
Om revolttrådar där "Förlorad" läggs till i slutet av titeln ger dig samma form av glädje så kommer du att ha en väldigt angenäm tid framöver.

Nu tog jag mig friheten att svara när jag vet att jag var inblandad, men intresserad av ämnet var jag inte. Om dina fina ord och fyndiga historier skulle kunna göra några konkreta förändringar i spelet så skulle jag kunna höja ett ögonbryn för din skull. Men jag lämnar över bollen till dig och vill inte ha tillbaka den. Du får självklart lägga din tid på att smutskasta dina gamla vänner som hjälpte dig att bli så stor som du är idag, men i ärlighetens namn så tror jag att SoI har större behov av din fokus och hjälp just nu.
Detta är ett spel. Kan vi inte hålla oss till det?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ryktet säger att ditt inlägg inte är riktat till mig eftersom du citerat Ninja Gabriel, men när du skriver "er" kunskapsnivå blir man ju lite nyfiken på vilka dessa "er" är? Då du alltid är så tydlig i dina inlägg kanske du kan berätta för oss vilka du menar så vi andra som läser på forumet vet. När du skriver nedvärderande om någons kunskapsnivå antar jag att du menar din egen eftersom personliga påhopp, förutom mot sig själv, inte är tillåtet enligt forumsreglerna? Isf. förstår jag att du måste anstränga ytterligare för att snäppa upp dig till en mer adekvat nivå... ;)




Det ryktas att jag som Ur-Bäver undrar varför våra nya Bävrar ens skulle få frågan? Om man har lite framförhållning och strategiskt tänkande är väl alliansernas UV-öar(områden) redan klara för länge sedan??? Eller ska vi börja byta en massa städer inom alliansen bara för att visa att vi litar på dem...? :D Att betänka är att det kommer rinna mycket vatten under broarna innan vi ens är framme vid UV-tiden...

Men vem eller vad är det som säger att Bävrarna överhuvudtaget ska vara med att "tävla" i det mest tråkiga och meningslösa som kommit under GP´s historia bara för att få titulera sig som "vinnare" på en server? Det vet väl alla som varit med ett tag att dem verkliga vinnarna i detta strategiska krigsspel är dem som toppar alla rankinglistor och inte dem som lyckas med bedriften att med en dåres envishet stå ut med bedriften att skicka så mycket råvaror som möjligt under en tid, som för övrigt avslutar all annan verksamhet på en server... :( Personligen tycker jag att detta påfund är ganska så skrattretande egentligen...

Ps. Eftersom jag inte sysslar med personliga påhopp på det öppna forumet har jag istället via pm tydligt förklarat för dig vad jag egentligen tycker om vad du skriver Ninja robin...

I ditt första stycke får jag känslan av att du tagit åt dig en smula trots att du inte verkar vilja kännas vid detta. Tolkar jag det rätt om jag ser det som att du spelar dum? Det var endast du och samurajen som nämnt schack termer efter mig.
Hur som helst så vill jag be om ursäkt om du tolkade det som ett personligt påhopp då det aldrig var avsett att kränka eller frambringa någon negativ känsla hos någon.
Ett utsvängt konstaterande om att alla inte är insatta i schack - vilket många inte är, men jag kan ju inte bestämma hur du känner dig efter att ha läst texten. Bara förenkla betydelsen av den.

Angående UV tiden tänkte jag att det borde gå fortare och vara enklare om man har flera aktiva spelare med varsin stad på samma ö än att en spelare har alla städer. Så för att vara optimal borde man då se till att så är fallet. Rätt eller fel?

Jag vet inte om jag skulle kalla dom som toppar ranken för dom verkliga vinnarna men helt klart vinnare av den tävlingen. Det blir som jag ser det många vinnare när en server tar slut.

Men inga vinnare om ingen bygger några underverk för då pågår det för evigt.

Utöver det har jag inte mycket att säga om ditt inlägg, förutom att du verkar tagit din tid eller blivit avbruten samt inte läst igenom texten, det är då man brukar få flera ord av samma betydelse efter varandra.

"Det vet väl alla som varit med ett tag att dem verkliga vinnarna i detta strategiska krigsspel är dem som toppar alla rankinglistor och inte dem som lyckas med bedriften att med en dåres envishet stå ut med bedriften att skicka "

Ps. Jag verkar inte fått något pm? Ryktas det om
 

DeletedUser

Guest
Angående UV tiden tänkte jag att det borde gå fortare och vara enklare om man har flera aktiva spelare med varsin stad på samma ö än att en spelare har alla städer. Så för att vara optimal borde man då se till att så är fallet. Rätt eller fel?

Det ryktas om att du borde läsa på vad som gäller först innan du uttalar dig i frågan...

Utöver det har jag inte mycket att säga om ditt inlägg, förutom att du verkar tagit din tid eller blivit avbruten samt inte läst igenom texten, det är då man brukar få flera ord av samma betydelse efter varandra. "

...och??? Tyvärr brukar det vara så att när argumenten sinar tar man istället upp saker som är helt oväsenligt i sammanhanget bara för att ha något att komma med... :D

Ps. Jag verkar inte fått något pm? Ryktas det om

På tal om att spela dum... :eek: Du behöver tydligen få lite hjälp på traven. Mitt senaste/sista pm till dig i frågan är daterat till 30/4 11.50

Avslutningsvis vill jag bara säga det som Lind3r sa så bra. Jag vill heller inte ha "bollen" tillbaka...
 

DeletedUser

Guest
Och varför talar du om för mig här att du skickat ett meddelande till mig för flera dagar sedan?
Du vet att jag läst det
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att pajkastning och verbala slagsmål har kommit till Kappa. :)
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att det oftast är lättare att spinna vidare i negativa spår än positiva :)
 

DeletedUser

Guest
Och varför talar du om för mig här att du skickat ett meddelande till mig för flera dagar sedan?
Du vet att jag läst det

Det går rykten om att du ju skrev i denna tråd att du inte hade fått något pm. :eek: Hur ska du ha det egentligen...?

Jorå, så atteh....:rolleyes:
 
Topp