Visa om man är online.

DeletedUser

Guest
När man sitter vid Grepolis och inte har någon att prata med skulle det vara kul om det fanns en Global chat (För svergie då).

Även om det fanns en "Online"-lista med folk online. Jag förstår varför vi inte har det nu därför kan man väll använda detta system:

Vill man visa sin status så väljer man det. Vill man inte väljer man det.
 

DeletedUser

Guest
hehe... sno min idè...hehe :) men tänkte inte på det där med online lista.... det skulle vara namnen och sen typ en grön prick.... sedan finns det 5 chatt flikar: alfa, beta, gamma,delta inrikes

då kan man chatta från alla inom servern eller chatta med alla om man bara vill ha en pratstund :) det e nog bästa set-up:en för en chatt i grepolis :D
 

DeletedUser962

Guest
Och så kan man se ifall någon är offline och sedan anfalla? :p

Finns redan en chatt. Fast det gäller hela Grepolis.se
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker också det!
Det är trist att man skriver i alliansforumet,
och sedan så vet man inte hur länge man behöver vänta!
Det kan ju ta flera timmar!
Och man t.ex behöver resurser till koloniskepp eller nå`t!
Hoppas att Gaffel kan svara på detta...:):p

Och då kan man kanske välja om det är en speciell spelare som man söker på så man ser att den är inne:)
Eller så skulle man kunna välja olika spelare som kompisar...
Så kan man se de bara om de är inne eller speciella gudakrafter till de?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser798

Guest
Vilken bra ide!

Mille det tänkte jag med på:D man skulle ju ha att man kan välja vem som visas online,och att man kan lägga till vänner! dom som man är vänner med visas alltid,det var en jättebra/bra ide.

Det tycker jag vi ska ha!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Är man medlem i en allians så finns det redan en allianschat vilket jag utgår från att han/hon menar.
Den upphittas längst ner i menyraden till vänster när du är inloggad.
 

DeletedUser

Guest
En online lista ær bara att glømma. Inget vidare kul att gå offline i några timmar och komma tillbaka till helt utrensade stæder och revolter øverallt bara før att någon råkade se att du inte var med på listan.
 

DeletedUser

Guest
En online lista ær bara att glømma. Inget vidare kul att gå offline i några timmar och komma tillbaka till helt utrensade stæder och revolter øverallt bara før att någon råkade se att du inte var med på listan.

Sakatchis som skrev detta ser jag :p

Och den iden är helt och hållet bara FEL

Om du vill ha "vänner" att prata med, ge dom din msn elr ngt så kan ni prata där, eller starta ett chatt rumm på internet. Det sista grepolis behöver är fler sätt för folk att spionera. Och charmen i ettt anfall ligger ju i att se om han tänker försvara sig eller hur han gör, vilket beror helt på om han är inne eller inte
 

DeletedUser1115

Guest
Jaa men det borde finnas så att man kan se om nån i alliansen är online så istället för grön plupp så är det nån annan färg och så står det inte aktiv utan online som här i forumet fast bara sina allierade.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
vid rankerna

Tycker man ska kunna se vilka som är online på rangerna? Så man trycker på rank sen så ser man om någon är online eller inte. Istället för att öppna en helt ny sak bara för att se om man är online..... Så då är det väll letare och se det på rank sidan
 

DeletedUser

Guest
Tycker man ska kunna se vilka som är online på rangerna? Så man trycker på rank sen så ser man om någon är online eller inte. Istället för att öppna en helt ny sak bara för att se om man är online..... Så då är det väll letare och se det på rank sidan

tänk på deras fiender villket övertag dom får... dom vet ju exakt såfall när dom ska slå till´!
 

DeletedUser378

Guest
tänk på deras fiender villket övertag dom får... dom vet ju exakt såfall när dom ska slå till´!

Måste hålla med mini här... Skulle man kunna se vilka som är online/offline så skulle man ju aldrig chansa att skicka på någon som är inne eftersom han är ju där och kan snabbt strukturera upp ett försvar medans personen dom är offline förhoppningsvis kommer in för sent för att kunna vidta några åtgärder mot anfallen jag skickar.

Det är en del av spelet att inte veta hur ens motståndare kommer att reagera på anfallen eller om han ens gör det. Eftersom det inte finns något som säger att han egentligen är inne och ser att du är på väg.

Så införs denna funktion kan man lika gärna sluta spela om man inte är arbetslös alt har ett jobb som innebär att du kan vara online var 5emin.
 

DeletedUser1115

Guest
Men det jag sa skulle ju faktiskt funka men kom på att man även borde kunna typ markera asså typ som i exemplet här allians 1 vill kunna se vilka i allians 2 som är online då skickar allians 1 en inbjudan till allians 2 och sen så måste någon ledare i allians 2 acceptera "inbjudan".


Tänkte bara att det skulle vara praktiskt för att se vilka som kan hjälpa en vilka som är i semesterläge och vilka som är online.
 
Topp