Vid erövring? *viktigt*snabbt svar tack*

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hur fungerar det med koloniskepp i en erövring? Om en stad är helt tom på trupper men har biremer som vaktar staden, vad händer med erövringen då? Går den igenom? Måste man ha marktrupper som slår ner alla anfall till koloniskeppet anländer och kan man ens döda ett koloniskepp?

Jag har sökt i forumet men hittar inget. Samt har jag simulerat en attack men då överlever koloniskeppet mot biremer nämligen - men gör det verkligen det?

Behöver svar i kväll tack då detta drabbat en person nämligen!
 

DeletedUser973

Guest
jag har ingen aning om hur erövringen går till,
men koloniskeppet har ju ett försvarsvärde som alla andra skepp, det har 500, en birems värde är bara 24|160, behövs alltså ett par såna för att sänka ett koloniskepp
 

DeletedUser

Guest
jag har ingen aning om hur erövringen går till,
men koloniskeppet har ju ett försvarsvärde som alla andra skepp, det har 500, en birems värde är bara 24|160, behövs alltså ett par såna för att sänka ett koloniskepp


Men nu attackerar ju koloniskeppet och har värde noll! Vad dödar koloniskeppet undrar jag.......
 

DeletedUser

Guest
Jag kan nog ;) Om du anfaller någon med bara biriemar så gör först en rensning. Först anfaller du med många brandskepp bara det inget annat . Sen har han inga trupper lägg in koloniskeppet då. Eller be någon om häjlp att rensa

Hoppas det gav dig svar ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag kan nog ;) Om du anfaller någon med bara biriemar så gör först en rensning. Först anfaller du med många brandskepp bara det inget annat . Sen har han inga trupper lägg in koloniskeppet då. Eller be någon om häjlp att rensa

Hoppas det gav dig svar ;)


Det enda jag undrade var om koloniskeppet dör eller inte om det inte finns marktrupper i staden.. oavsett antalet båtar då koloniskeppet inte dör i simulatorn nämligen.

Tack för att ni försöker svara men ni svarar ju inte på frågan!
 

DeletedUser

Guest
Det enda jag undrade var om koloniskeppet dör eller inte om det inte finns marktrupper i staden.. oavsett antalet båtar då koloniskeppet inte dör i simulatorn nämligen.

Tack för att ni försöker svara men ni svarar ju inte på frågan!

Nyfiken fråga, hur gick det?
Koloniskeppet borde ligga på havets botten nu om det gick oförsvarat in bland biaremerna, blev det så?
 

DeletedUser

Guest
Jaha! nu förstår jag. Du menar... Du kan inte bara anfalla med k-skepp inte med transport båt heller. Inte utan soldater. Om detta inte heller var rätt så fattar jag inte vad du menar Hoppas detta gav dig svar då :p
 

DeletedUser

Guest
Om du inte hittade någon annan tråd så är du väldigt dålig på att söka. Det finns några om du bara scrollar ner lite grann.
 

DeletedUser

Guest
Nyfiken fråga, hur gick det?
Koloniskeppet borde ligga på havets botten nu om det gick oförsvarat in bland biaremerna, blev det så?


Lyckan hos anfallaren blev för stor, så jag fick inget svar på det nu. Koloniskeppet vände hem igen medan landtrupperna rensade resterande inkommande anfall.....

Så frågan finns kvar som obesvarad!
 

DeletedUser

Guest
Jaha! nu förstår jag. Du menar... Du kan inte bara anfalla med k-skepp inte med transport båt heller. Inte utan soldater. Om detta inte heller var rätt så fattar jag inte vad du menar Hoppas detta gav dig svar då :p


Det jag menar är. Om det inte finns en enda marksoldat i hela staden men det står en miljon biremer där. Vad händer då om ett koloniskepp kommer med en brandbåt? Brandbåten sjunker men vad händer med koloniskeppet? I simulatorn dör det inte nämligen, vänder det hem eller börjar det att kolonisera eller måste samtliga biremer också försvinna för att koloniseringen ska ta fart, eller räcker det med att landtrupperna är borta?
 

DeletedUser

Guest
Som besvarar JUST den här frågan jag hade?
Nu skrev du inte JUST vilken server du menade. Men jag kan länka ett par inlägg i varsin tråd (en av trådarna är t.o.m. klistrad):
Alfa: http://forum.se.grepolis.com/showpost.php?p=5752&postcount=12
Beta: http://forum.se.grepolis.com/showpost.php?p=4050&postcount=2

Med andra ord, du måste tömma staden på både mark och sjö. Samtidigt som koloniskeppet anländer måste du ha minst ett krigsskepp och en markenhet.
 

DeletedUser

Guest
Nu skrev du inte JUST vilken server du menade. Men jag kan länka ett par inlägg i varsin tråd (en av trådarna är t.o.m. klistrad):
Alfa: http://forum.se.grepolis.com/showpost.php?p=5752&postcount=12
Beta: http://forum.se.grepolis.com/showpost.php?p=4050&postcount=2

Med andra ord, du måste tömma staden på både mark och sjö. Samtidigt som koloniskeppet anländer måste du ha minst ett krigsskepp och en markenhet.


I den andra tråden "Beta" står det ingenting som besvarar min fråga! Någon av oss är blind eller dum som en höna!

Nu ska jag läsa den andra tråden, Alfa.

Där står det att man ska ha MINST ett stridsskepp OCH MINST en marktrupp kvar efter attacken där koloniskeppet var med. Det besvarar min fråga MEN...

Det som sen står är helt obegripligt om det inte är helt annorlunda regler angående detta på Alfa jämfört med på Beta.

När belägringen påbörjats (när k-skeppet har landat) så kommer allt stöd hjälpa belägringen och alla attacker försöka stoppa belägringen. Då räcker det alltså med att antingen båtarna sänks eller markenheterna dödas för att k-skeppet ska sänkas och belägringen ska avbrytas, man behöver inte döda både båtar och markenheter.

Här står det när koloniskeppet landat. Direkt när det landar så övergår ju staden till en. Det finns ju uppenbarligen inget stöd kvar i staden då. Rörigt rörigt rörigt är min mening!


Anledningen varför jag ställde frågan var för att om en stad är under revolt kan man ju klara av att avvärja en erövring, enbart genom att ha biremer i staden? Får dör alla inkommande stridsbåtar spelar det ju ingen roll även om de anfallit med genombrytning för då står det ju en massa försvarsskepp kvar i hamnen!

Jag tycker just den här situationen har beskrivits dåligt och att det inte finns något svar rakt upp och ner.
 

DeletedUser

Guest
Det är två olika typer av erövringar på Alfa och Beta. Alfa belägrar man staden och efter 24 timmar får man staden och då måste man ha både krigsskepp och marktrupper kvar efter attacken med k-skeppet. Sen självklart stå emot alla attacker som kommer mot staden.

Beta attackerar man med revolt och efter att 12 timmar har passerat ska k-skeppet anlända med en seger i både havs och markslaget så tar man över staden (har aldrig spelat beta så jag är inte 100 på hur det fungerar, bara läst på forumet)
 

DeletedUser

Guest
Det är två olika typer av erövringar på Alfa och Beta. Alfa belägrar man staden och efter 24 timmar får man staden och då måste man ha både krigsskepp och marktrupper kvar efter attacken med k-skeppet. Sen självklart stå emot alla attacker som kommer mot staden.

Beta attackerar man med revolt och efter att 12 timmar har passerat ska k-skeppet anlända med en seger i både havs och markslaget så tar man över staden (har aldrig spelat beta så jag är inte 100 på hur det fungerar, bara läst på forumet)


Oki, tack! Det förklarar det hela ang Alfa som jag aldrig spelat. Så enligt den här logiken då så räcker det alltså att försvara en stad under revolt med enbart biremer m a o! Tack!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp