Varning för spökstäder!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Skulle vara trevligt om man på något sätt kunde få en varning för spökstäderna!

Hade ställt en jävla massa båtar där inklusive ett koloniskepp och då staden försvann så dog alltihop istället för att åka hem igen som jag trott att dem skulle göra.

Ödmjukt,
Megapron
 

DeletedUser

Guest
En spökstad försvinner väl och blir en kolonisplats 14dagar efter det att spelaren som hade staden slutat spela eller blivit inaktiverad?
 

DeletedUser

Guest
Nee, Poängen minskar långsamt. Ju mindre poäng, desto tidigare försvinner den.

Jag har haft tomma städer på min ö i flera månader.
 

DeletedUser4

Guest
Skulle vara trevligt om man på något sätt kunde få en varning för spökstäderna!

Hade ställt en jävla massa båtar där inklusive ett koloniskepp och då staden försvann så dog alltihop istället för att åka hem igen som jag trott att dem skulle göra.

Ödmjukt,
Megapron

Ett meddelande på att staden är på väg att kollapsa menar du?

En spökstad försvinner väl och blir en kolonisplats 14dagar efter det att spelaren som hade staden slutat spela eller blivit inaktiverad?

Spelarstad => 14 dagar inaktivitet => Spökstad

En spökstad minskas med tiden. Teoretiskt en byggnadsnivå per dag.

När Spökstaden sjunkit så pass lågt, kollapsar den.

När den kollapsat, kan man grunda en ny stad på denna plats.

Nee, Poängen minskar långsamt. Ju mindre poäng, desto tidigare försvinner den.

Jag har haft tomma städer på min ö i flera månader.

Precis. Minskning, tills det kvarstår nya grundplatser.
 

DeletedUser

Guest
Vad en spökstad är visste jag redan.

Däremot visste jag inte att trupperna skulle dö då den försvann. Det är vad jag vill bli varnad om. T.ex när man förstärker den kan man få en varning om att trupperna dör om dem är kvar när staden till slut kollapsar. Kanske en timer för hur långt det är kvar också.

Ödmjukt,
Megapron
 

DeletedUser

Guest
eller helt enkelt att trupperna återvänder...

trodde jag dom gjorde, känns ju bara skumt att trupperna som assisterar staden försvinner helt sådär bara för att staden de deffar gör det :S
 

DeletedUser834

Guest
Dessutom råkade min lillebror(kalleanka) ut för det
 

DeletedUser

Guest
eller helt enkelt att trupperna återvänder...

trodde jag dom gjorde, känns ju bara skumt att trupperna som assisterar staden försvinner helt sådär bara för att staden de deffar gör det :S

Jo att dem återvänder vore ju det mest naturliga enligt mig. Menar.. En massa transportbåtar och liknande borde inte sänkas (iaf inte allihop, 50+) bara för att staden rasar ihop.
 

DeletedUser798

Guest
Spökstäder

also jag tycker man typ ska ha en eller två spökstäder på varge ö kanse inte varge men några och att dom aldrig försvinner also bara om man tar över den:) MVH alexander22
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp