"Väljbar" Nattbonus

  • Trådstartare DeletedUser2832
  • Start datum

DeletedUser2832

Guest
Har tänkt på detta ett tag så väljer att släppa "idén" nu :)

Vi alla har varit med om att någon i alliansen jobbar nattskift och därför inte kan anfalla under sin "aktiva" period

Så om alliansen kör en off så kan denna möjligtvis inte vara med för att få sömn, då tänkte jag att man kan få välja 6h som man vill ha nattbonusen
Detta ska ske när man börjar på en ny server eller möjligtvis när man uppdaterar servrarna till version 2.50 eller nåt sånt :)

Detta gör spelet jämnare för dom som jobbar natt och kan göra det roligare då man måste lista ut när FI har igång sin nattbonus, då menar jag oxå att man inte ska kunna se när ens kompis/fi/förbund har igång sitt nb utan det blir en sak att lista ut :)
Om man vill ha "klassiska" kan man ju välja från 00-06 ;)

Bara en tanke :)
 

DeletedUser2878

Guest
Besvärligt dock om man arbetar treskift. Eller ska man kunna kasta om valet av nb hursomhelst? Intressant tanke, men känns svårgenomförbar.
 

DeletedUser2832

Guest
Om man har 3 olika skift kan man ju välja den tid oavsett vilket skift man har, som passar bäst :)

Att stänga av nb överhuvudtaget vet inte jag hur många vill, men detta är ett steg ditåt och därför föreslår jag det :)

Menar att man bara ska kunna välja tider på NB i början av servern/direkt efter uppdatering
 

DeletedUser

Guest
Själva grundidén är god om att ha ett skydd som är anpassat för varje enskild spelares förutsättningar men tror det skulle vara alldeles för frustrerande i spelet att ha det så fritt. Framför allt om man måste ta reda på själv när andra har nb och sen hålla reda på det. Att anordna massanfall mot allianser skulle bli svårare om vissa i alliansen kan ha skydd osv. Så tyvärr tror jag att det finns alldeles för många brister och svårigheter med förslaget.
 

DeletedUser2832

Guest
Att lista ut kan vara ganska lätt bara man har trupper och silver ;)

Om man vill hålla ordning är det ju bara att göra en lista på alla i FI allianser eller allianser överhuvudtaget :)
Det blir ju lite roligare i spelet eftersom blir mer att tänka på :)

Eventuellt att man kan välja "Natt" där man har nb eller "dag" när man har nb
För i dagens läge får ju rena deffare mycket enklare
Och dom som är nattjobbare mycket jobbigare

Tycker det ska finnas en hyfsad balans via matt/dag jobbare isåfall

Eller att man startar fler servrar utan nb :)
 

DeletedUser2878

Guest
Men hur mycket svårare kan det vara för nattarbetare? Förutsatt att man då lirar från jobbet kan man ju koordinera anfall som landar direkt efter nb, om man inte vill hårdrensa på natten- Samt att man sover väl ändå inte fram tills man börjar arbeta igen?
Jag som arbetar dagtid och inte kan spela på arbetet, har det ju minst lika besvärligt. Äh, det är lika för alla. jag tror inte riktigt på idén.
 

DeletedUser2832

Guest
Jag vet själv hur jag vill leka under natten men det funkar ju inte för 100% bonus

Och om man får välja själv när man ska ha sl kan nog fler få köra under natten och kriga mot varann :)

Min poäng med detta var att göra det lite svårare att köra GP så att det kan bli lite roligare
Sen om nattjobbare inte bara ska få bygga under natten utan möjligtvis kriga mot varandra

Om någon vill ha nb som den är idag så är det ju bara att välja så
 
Topp