P&P Upp till KAMP ALFA världen

DeletedUser

Guest
Måste säga, ambjorn det har varit en ära att ha fått strida vid dina sida och lärt känna dig även om vi inte delade många slag. Jag hoppas och det gör hela EG att du får det bra irl. Kan inte säga mer än att jag förstår ditt beslut men kommer att sakna en sådan spelare/person som dig, du lämnar ett väldigt hål som blir svårt att fylla"/

Mvh Tyskland
 

DeletedUser1915

Guest
Om alfa kunde få tillbaka sin gamla struktur men ha underverk & hades kvar så skulle nog mera stanna. De trodde jag skulle komma till uppdateringen när det röstades, inte till de som blev nu :/

Jag gillar Eta & Zeta, de känns "naturliga" men Alfa & Beta känns "onaturliga".

Men får väll ge de en chans …
 

DeletedUser

Guest
Tog inte så lång tid at bestämma sig.... Jag lägger definitivt ner och önskar alla ett bra liv!

Kan ju bli en liten känga åt Grepolisteamet också som tappar en betalande medlem (och jag får en massa tid till annat ;)

Ha det bäst!
ambjorn

Kan bara instämma med ambjörn, jag kommer avsluta mitt konto snarast. Efter en en snabböverblick i forumet är det lätt att konstatera att värld Alfa kommer bli ganska öde.... Grattis till ett väl underbyggt beslut i god "demokratisk" anda, Gaffel mfl. Hur som helst, även den fiktiva världen ska väl spegla hur det går till i verkliga livet....

Vill tacka alla i min allians som jag spelat tillsammans med, det var kul så länge det varade....

Tack för mig!!!
 

DeletedUser

Guest
Usch vad hemskt detta är...
Jag fattar inte, visst det är en uppdatering, men det blev faan fulare, precis som jag sa, ändringar är inte alltid bättre.
och slött som bara den, som flera har med, hela datorn är seg bara för det, en uppdatering ska ju vara bättre, inte SÄMMRE för bövelen, villket det är.
det jag upptäkt på 5min:
1) datorn blir slöare
2) fulare grafik, nyare och klarare, men nog faan fuuuuulare.
3) forumet "säger/markerar" att en tråd är oläst (blått) fast det inte är det, när man klickar tänds en annan tråd upp, när man klickar på den tänds den förra upp, och klickar man på den tänds den andre igen.... fram å tillbaka...
4) om man har upp någonting på "stadsöversikten", typ "bonngård" eller "akademi", och klickar till en annan stad FRÅN STADSÖVERSIKTEN, nog faan hoppar den till akademin då, eller bonngården. sjukt..
5) från kartan, kartan hänger inte med när man byter stad, utan står bara kvar...
6) går inte använda "infoga dessa enheter i simulatorn"
7) går inte att klicka upp en enskilld rapport, händer ingenting...
8) sämre visning av hur mycket råvaror man har (får nästan kisa, jag iaf) lägg en svart bakrund typ så man ser bättre
9) en del visningar, speciellt anfall, har man klickat på den i början, och sedan klickar upp någonting annat, och vill kolla på den igen och klickar på symbolen, då händer ingenting, så man får stänga vartenda fönster tills man kommer till anfallsvisningen...
10) går inte skicka råvaror till en bondby....
11) om man har många städer kan måste man bläddra igenom alla för att komma till någon långt bort, det går inte få upp en lista hur många man har och sedan klicka på.

på 5 min.. tänk då hur många fel det är om jag sitter här enstund...

Jag fattar inte varför dom genomfört denna uppdatering, fy faan vad det ser ut, många buggar, inget fungerar, skandal från ledningen!!! BUUUU
Samt att ni inte svarat på mitt inlägg, väldigt dåligt!!! även om jag var jobbig förtjänar jag ett svar!!!

Jag kommer härmed iaf inte spela längre, det går inte, det var bättre förr, annu en betald spelare mindre, måste vara ett par hundra som slutat, kul för er ledingen, bra gjort... (sarkastisk)

men allvarligt, det går inte spela, det flyter inte på som det ska göra, lättåtkomligt som det var INNAN uppdateringen.
Får sova längre på morgonen och gå lägga mig tidigare iaf, för detta spel spelar jag inte längre, det är en skam, skandal, patetiskt!!!

ha en bra "liv".
///Mats
 

DeletedUser

Guest
Usch vad hemskt detta är...
Jag fattar inte, visst det är en uppdatering, men det blev faan fulare, precis som jag sa, ändringar är inte alltid bättre.
och slött som bara den, som flera har med, hela datorn är seg bara för det, en uppdatering ska ju vara bättre, inte SÄMMRE för bövelen, villket det är.
det jag upptäkt på 5min:
1) datorn blir slöare
2) fulare grafik, nyare och klarare, men nog faan fuuuuulare.
3) forumet "säger/markerar" att en tråd är oläst (blått) fast det inte är det, när man klickar tänds en annan tråd upp, när man klickar på den tänds den förra upp, och klickar man på den tänds den andre igen.... fram å tillbaka...
4) om man har upp någonting på "stadsöversikten", typ "bonngård" eller "akademi", och klickar till en annan stad FRÅN STADSÖVERSIKTEN, nog faan hoppar den till akademin då, eller bonngården. sjukt..
5) från kartan, kartan hänger inte med när man byter stad, utan står bara kvar...
6) går inte använda "infoga dessa enheter i simulatorn"
7) går inte att klicka upp en enskilld rapport, händer ingenting...
8) sämre visning av hur mycket råvaror man har (får nästan kisa, jag iaf) lägg en svart bakrund typ så man ser bättre
9) en del visningar, speciellt anfall, har man klickat på den i början, och sedan klickar upp någonting annat, och vill kolla på den igen och klickar på symbolen, då händer ingenting, så man får stänga vartenda fönster tills man kommer till anfallsvisningen...
10) går inte skicka råvaror till en bondby....
11) om man har många städer kan måste man bläddra igenom alla för att komma till någon långt bort, det går inte få upp en lista hur många man har och sedan klicka på.
///Mats

Först, IE är känt för att vara slött, och slöa ner datorer när den ska börja hantera en lite tyngre sida, dvs när det kommer ett skript eller två. Som jag har förstått det är IE9 inte lika dåligt, kan ju vara värt ett försök att uppgradera till den versionen. Sen kan du också pröva att rensa din cache, då det förmodligen ligger kvar data från 1.x i den.
Använder själv Chrome, har inte stött på något av dina problem som man kan relatera till webbläsaren.

Kan dock hålla med om att storleken på texten för råvaror är lite i minsta laget, men det går att se ändå. Grafiken överlag är samma, enda stora skillnaden är stadsöversikten, då man har fått en lite större kulle till höger om staden. Så jag kan inte riktigt förstå hur du kan gnälla på den. Du kanske menar gränssnittet?

Stadslistan kan du få upp genom att trycka stadens namn ovanför kartan, det är lite gömt, som jag inte riktigt förstår varför utvecklarna inte har indikerat bättre.
 

DeletedUser834

Guest
Enkla ursäkter.Jag kan förstå det med sölandet,men dina ursäkter är under all kritik.Så fort jag läste om den där "Stadslistan" kan ju inte ens Einstein fatta att man ska trycka på namnet.Skriv något jävla meddelande eller så.

Man ser råvarorna,men då fan är det så man blir synskadad av det.

Också det också ja,kom på det nu.Ni är då allt inte lite fräcka,försöka muta oss med gratis förvaltare och lite guld?Jag,som aldrig förstått den där gubben fick knappt en chans att använda den,för idag är funktionen inte igång!Men jag är förvånad över att guldet är kvar!Ska vara glad att ni inte tog det också.
 

DeletedUser2076

Guest
Enkla ursäkter.Jag kan förstå det med sölandet,men dina ursäkter är under all kritik.Så fort jag läste om den där "Stadslistan" kan ju inte ens Einstein fatta att man ska trycka på namnet.Skriv något jävla meddelande eller så.

Man ser råvarorna,men då fan är det så man blir synskadad av det.

Också det också ja,kom på det nu.Ni är då allt inte lite fräcka,försöka muta oss med gratis förvaltare och lite guld?Jag,som aldrig förstått den där gubben fick knappt en chans att använda den,för idag är funktionen inte igång!Men jag är förvånad över att guldet är kvar!Ska vara glad att ni inte tog det också.
Fick själv inget guld?
Men jag fick en förvaltare, seriöst Innogames ska ni ge bort gratis premiu funktioner så kan ni lika gärna lägga ner företaget!
Fasst Yfver gillar ju gratis;)
 

DeletedUser834

Guest
Konstigt att jag då fick lite guld så jag kan halvera grejer(Vilket jag inte gör)
 

DeletedUser834

Guest
2.0 har pajat datorn!!KAn inte göra någonting försen dataorn hänger sig.
 

DeletedUser2076

Guest
Jag har IE och firefox, och det går INTE med IE på 2.0.Installera firefox så funkar det(min mamma har en MAC och på den funkar Safari finfint)
 

DeletedUser834

Guest
IE=Internet Explorer?Och nej,jag har bara testat med Internet,men däremot testat att radera mina cookies,vilket funkade dåligt...
 

DeletedUser855

Guest
IE=Internet Explorer?Och nej,jag har bara testat med Internet,men däremot testat att radera mina cookies,vilket funkade dåligt...

yes med IE menar man Internet Explorer.

Denna webläsaren fungerar inget vidare alls så jag rekommenderar Mozilla Firefox istället :D
 

DeletedUser834

Guest
Jag vet inte vad som händer.I Fredags skulle jag sända råvaror till ett underverksbygge,då såg jag 4 av siffrorna som skulle visa hur mänga handelsmän jag har.Idag,Söndag,Ser jag bara en siffra och vet inte hur många jag har.
 

DeletedUser1337

Guest
Jag vet inte vad som händer.I Fredags skulle jag sända råvaror till ett underverksbygge,då såg jag 4 av siffrorna som skulle visa hur mänga handelsmän jag har.Idag,Söndag,Ser jag bara en siffra och vet inte hur många jag har.

Det är inte så att de bara är ute på uppdrag och du har mindre än 10 kvar?
 

DeletedUser834

Guest
Skickar inte råvaror till mer än underverket.


Edit:

Hmpf....Nu ser jag inte orden "Tillgängliga handelsmän".Ser bara:
Tillgängliga hadelsm.....
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp