P&P Upp till KAMP ALFA världen

DeletedUser636

Guest
Det skapas historia på ALFA servern, nu har alla allianserna ett delat forum som det röstas i. Det som det röstas i är om ver 2.0 skall införas på ALFA världen.

Ni andra spelare i dom andra världarna skulle se detta gigantiska gemensamma forum, troligen kommer det aldrig att skapas igen.

Vi på ALFA servern vill inte dom skall införa Ver2.0

Mvh
Surfsmur Stolt Ledare i ArchAngels
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2228

Guest
Vem utsåg dig till talesperson för hela Alfa-servern..?
Jag och flera med mig är för, bjud på några argument emot tack..


NU är det väl så att du inte har så mkt att säga till om..

rösterna säger klart och tydligt att det är NEJ som vinner..:cool:
 

DeletedUser2076

Guest
NU är det väl så att du inte har så mkt att säga till om..

rösterna säger klart och tydligt att det är NEJ som vinner..:cool:

Bara för att alla på Alfa inte vill ha 2.0 så betyder det inte att det blir så, Gaffel sa tydligt att det är bestämt och inte kommer ändras.
Ni kan ju guldstrejka om ni tycker det är så viktigt.

Men jag accepterar beslutet, ni hade er chans i omröstningen men tydligen vill de flesta ha 2.0 jag röstade nej men brydde mig egentligen så mycket.

Acceptera beslutet och sluta tjafsa!
 

DeletedUser2228

Guest
Bara för att alla på Alfa inte vill ha 2.0 så betyder det inte att det blir så, Gaffel sa tydligt att det är bestämt och inte kommer ändras.
Ni kan ju guldstrejka om ni tycker det är så viktigt.

Men jag accepterar beslutet, ni hade er chans i omröstningen men tydligen vill de flesta ha 2.0 jag röstade nej men brydde mig egentligen så mycket.

Acceptera beslutet och sluta tjafsa!


Varför i H*lv**e Låta oss få en Omröstning då, dom bara kör över i sådana fall. Så j*vl* Värdelöst
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
En liten fråga.... Är det någon som vet hur många som deltog i omröstningen på det allmänna forumet av de 1100 spelarna på alfa?

mvh
ambjorn
 

DeletedUser378

Guest
Varför i H*lv**e Låta oss få en Omröstning då, dom bara kör över i sådana fall. Så j*vl* Värdelöst

Vi har inte kört över någon. Omröstningen om 2.0 visade att en majoritet röstade för införandet av 2.0 till gamla servrar. Även de förundersökningar som vi tidigare har haft har gett ett resultat där över 50% anser att en uppdatering skall genomföras.

Vad gäller ambjorns fråga så vet jag inte hur många utav just alfas spelare som var med och röstade.
 

DeletedUser834

Guest
Det är visserligen sant,men det var en röstning som alla världar som inte var uppdaterade deltog i.I alla världar,utom alfa,är det en hastig het på 2 eller 3,vilket det inte är på alfa.Det innebär att de flesta på de andra världarna är kolossalt mycket större än de på alfa servern och eftersom de måste ha tröttnat på att bygga upp 90 städer röstar de såklart ja,men det är många på alfa som vill vara med om grejer som bara händer då och då,som händer på andra världar!
 

DeletedUser855

Guest
70 Nej+15 Ja+2 Bryr sig inte, räkna

Du talar om en intern omröstning mellan top 30 allianserna på Alfa det är inte en officiell omröstning...

Den officiella säger JA till 2.0 men det är tydligt att många inte har en aning om att det vart en omröstning om att införa 2.0 på alla servrar...
Vet inte hur detta kan komma sig men grepolisteamet för se över om hur de kan nå till alla deras medlemmar i fortsättningen, ett tips är att inte dra för mycket på det officiella forumet för många spelare läser tyvärr inte här om de inte får det länkat till sig via tex massmeddelanden.

Dock handlar det inte så mycket om vad vi tycker utan det är smidigast för de som styr att ha 2.0 på alla servrar plus att de kan utveckla deras ide med hjälteserver...
Alfa servern "kanske" dör men de kan hända bli mer aktivitet på de övriga servrarna och då tjänar det ett större syfte än alfaserverns överlevnad.
 

DeletedUser855

Guest
Vi har inte kört över någon. Omröstningen om 2.0 visade att en majoritet röstade för införandet av 2.0 till gamla servrar. Även de förundersökningar som vi tidigare har haft har gett ett resultat där över 50% anser att en uppdatering skall genomföras.

Vad gäller ambjorns fråga så vet jag inte hur många utav just alfas spelare som var med och röstade.

Skulle vara intressant med exakta siffror på hur många som deltog samt hur många från varje server, gör ingen skillnad men är det ett lågt antal så kanske grepolisteamet bör se över sina sätt att nå ut till medlemmarna.
 

DeletedUser

Guest
Nytt gränssnitt i all ära, det kan man väl stå ut med även om det har sina brister. Men att ändra förutsättningarna totalt känns ju minst sagt puckat.

Antar i och för sig att det är för sent nu men jag är tämligen övertygad om att Alpha kommer att tappa en hel del spelare framöver. Vi som hänger där, väldigt många av oss i alla fall från vad jag förstått, är där för att vi tycker om krigandet och dessutom för att det har en social faktor.
 

DeletedUser2202

Guest
MEn snälla någon .. kan ni inte bara ge oss Uppdateringar om det är så ni vill ??
MEN TA för guds skull bort Öarna .. vi vill inte ha sånt på ALFA ..
Ge oss info om uppdateringarna i stället och ta bort öarna .. skulle var mycket bättre kan tror att många delar en åsikten ?
 

DeletedUser

Guest
Vet inte hur detta kan komma sig men grepolisteamet för se över om hur de kan nå till alla deras medlemmar i fortsättningen, ett tips är att inte dra för mycket på det officiella forumet för många spelare läser tyvärr inte här om de inte får det länkat till sig via tex massmeddelanden.

Informationen angående den (nu avslutade) officiella-omröstningen gick ut som mass-PM till samtliga spelare i de "gamla" världarna, med direktlänk. Förstår inte varför de som är kritiska till uppdateringen lyfter frågan först nu, när majoriteten redan sagt sitt, och vi har ett resultat. Hade kanske vart lite smidigare att skapa opinion mot detta i ett tidigare skede, och fått fler folk på er sida, då villkoren för denna omröstning var glasklara!
 

DeletedUser

Guest
Varför i H*lv**e Låta oss få en Omröstning då, dom bara kör över i sådana fall. Så j*vl* Värdelöst

Konstruktiv argumentation att passa in några svordomar i meningarna, snyggt.
Vet inte om du missat de, men de har existerat en officiell omröstning * sedan början av augusti, där samtliga spelare har haft chansen att säga sitt. Som jag nämnde tidigare så gick de även ut information angående denna via massmail.

*http://forum.se.grepolis.com/showthread.php?t=1816
 

Joesakic

New Member
Känner en djup besvikelse på innogames som gör en så radikal ändring under pågående spel.
Det är något man bara inte gör helt enkel.
Ni bör också tänka på alla som lagt pengar på premium har gjort det med de gamla förutsättningarna och i mitt fall så skulle jag aldrig köpt premium om det hade varit med 2.0s förutsättningar.
 

DeletedUser636

Guest
Om du inte sett det,,,,,

Vem utsåg dig till talesperson för hela Alfa-servern..?
Jag och flera med mig är för, bjud på några argument emot tack..

Ja du vem har ut sett mig som talare för ALFA världen.... Mmmm.. det kan man fråga sig, men dom största spelarena och allianserna vill inte ha Ver 2.0. Men du är välkommen att rösta i det gemensamma forumet som vi har lagt upp.

Sedan så måste ju någon börja skriva när det gäller alfa världens överlevnad och då tog jag det på mig.

Skulle du vilja propagera för Ver 2.0 så tycker jag du skall börja en ny tråd.

Alla vi andra spelare vill ha kul och känna en härlig gemenskap som vi har på ALFA världen.

Du är så välkommen att höra av dig antingen här eller skicka ett Pm till mig på Alfa världen.

Mvh Surfsmur
 

DeletedUser

Guest
Skulle du vilja propagera för Ver 2.0 så tycker jag du skall börja en ny tråd.
Mvh Surfsmur

Propagerar varken för eller emot, konstaterar bara de jag tidigare nämnt här i topic.
Mig personligen så kvittar de, dock röstar jag för. Gillar hur de fungerar nu på Alfa starkt, men också de nya uppdateringarna i version 2.0, så jag ställer mig i kön och låter majoriteten säga sitt angående detta.

Den officiella undersökningen (där vi alla kände till villkoren) och som vart aktiv ett bra tag påvisar nu ett resultat, fine.
Konstaterar att de nu i efterhand(!) är ett gäng nej-sägare som nu försöker bilda opinion mot detta, efter att majoriteten faktiskt sagt sitt.
I samband med de frågasätter jag varför inte detta gjordes tidigare, innan ett beslut nu faktiskt är klubbat?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser855

Guest
Propagerar varken för eller emot, konstaterar bara de jag tidigare nämnt här i topic.
Mig personligen så kvittar de, dock röstar jag för. Gillar hur de fungerar nu på Alfa starkt, men också de nya uppdateringarna i version 2.0, så jag ställer mig i kön och låter majoriteten säga sitt angående detta.

Den officiella undersökningen (där vi alla kände till villkoren) och som vart aktiv ett bra tag påvisar nu ett resultat, fine.
Konstaterar att de nu i efterhand(!) är ett gäng nej-sägare som nu försöker bilda opinion mot detta, efter att majoriteten faktiskt sagt sitt.
I samband med de frågasätter jag varför inte detta gjordes tidigare, innan ett beslut nu faktiskt är klubbat?

Om det dig kvittar så låt de som bryr sig och vill säga något gör det, DU måste inte svara i tråden längre...

Tack på förhand!
 
Topp