Trupper begravda i ruiner?

DeletedUser

Guest
Stötte på en ny rapport och något jag inte visste kunde hända, vad är det för något och hur undviker man det i framtiden?

Tyvärr inträffade ett ras i spökstaden xxxxxxxx där några av av dina trupper från yyyyyyy omkom. Du fick följande förluster: 21 biremer?

Värld Iota.
 

DeletedUser1898

Guest
Har hänt mig flera gånger då du har trupper som stöd i en spökstad så finns det en risk att detta händer
 

DeletedUser

Guest
Har hänt mig flera gånger då du har trupper som stöd i en spökstad så finns det en risk att detta händer

Det verkar vara en funktion jag inte tidigare kände till. Men jag undrar hur ett ras kunde sänke båtar? Var biremerna uppe på land och gled runt? :D
 

DeletedUser

Guest
Vi som har spelat på spökstadsvärlden Epsilon har nog alla stött på detta mer än en gång =)
Jag tror det händer varje gång staden tappar poäng, dvs när en byggnad raseras en bit (spökstäder minskar ju hela tiden i poäng tills de till sist försvinner).


Men jag undrar hur ett ras kunde sänke båtar? Var biremerna uppe på land och gled runt? :D

Tänk ruinstaden Osgiliath i sagan om ringen, hur säkert tror du det vore att packa in flera hundra biremer där? =)
http://www.osgiliath.nl/Figjes/osgiliath.gif
 

DeletedUser

Guest
Det är precis som det även skrivits ovan att när staden rasar pga bristande underhåll så dör trupperna.

Precis som Osten säger så har Grepolis inspirerats av Osgiliath. Angående att även biremer kan dö så hänvisar jag till elaka orcher.
 
Topp