Tornet

  • Trådstartare DeletedUser1459
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1459

Guest
Tycker att tornet skulle ligga utanför specialbyggnaderna och att dom specialbyggnaderna till höger + 1 skulle kräva mindre farmplatser (20-30 kanske).
 

DeletedUser1459

Guest
nja, tycker att det skulle bli för bra.

På vilket sätt då?

Förtydligande
Även om det inte direkt står, sorry!, så skulle tornet fortfarande ta upp 60 farmplatser. Dvs, det går åt ytterligare farmplatser om man vill ha någon av byggnaderna. Tanken var nog mer att man skulle få en specialbyggnad till och att Tornet kan byggas ändå.
 

DeletedUser845

Guest
Jag tycker det låter lite halvdumt då exempelvis gudastatyn faktiskt kan vara det bättre valet ifall man misstänker att en viss stad i stort sätt aldrig kommer vara under anfall. Ifall man ger spelarna möjligheten att alltid ha torn utan att behöva offra något annat i alla fall, så tar man bort den planeringsbiten från spelet.

Jag hade dock varit för att ta bort torn från spelet fullständigt då den specialbyggnaden ger försvaren fjantigt mycket fördelar :).
 

DeletedUser

Guest
Det skulle vara som 1 extra underpowered mur (muren ökar försvaret med 11,4% på nivå 3 och lägger dessutom då till ett grundförsvar på 40).
 

DeletedUser1459

Guest
Jag tycker det låter lite halvdumt då exempelvis gudastatyn faktiskt kan vara det bättre valet ifall man misstänker att en viss stad i stort sätt aldrig kommer vara under anfall. Ifall man ger spelarna möjligheten att alltid ha torn utan att behöva offra något annat i alla fall, så tar man bort den planeringsbiten från spelet.

Jag hade dock varit för att ta bort torn från spelet fullständigt då den specialbyggnaden ger försvaren fjantigt mycket fördelar :).

Du har absolut en poäng.
Men det finns katapulter för att ta ner muren med. Så det är väl inget större problem egentligen även om det finns ett torn eller inte. Men kat. tar ju upp ganska många farmplatser per enhet så dom används väl inte så flitigt som dom kanske borde, men det är ju inte spelets fel.
 

DeletedUser845

Guest
Katapulter är såklart bra att använda mot höga murar, men de gör inte så mycket som man tror mot väldeffade städer.
Har någon tillräckligt många gubbar i staden så kommer katapulterna knappt göra någon skada på muren innan de dör.
 

DeletedUser1459

Guest
Katapulter är såklart bra att använda mot höga murar, men de gör inte så mycket som man tror mot väldeffade städer.
Har någon tillräckligt många gubbar i staden så kommer katapulterna knappt göra någon skada på muren innan de dör.

Mnja, men som sagt, du har en poäng. Men är det allianskrig vi pratar så kan man använda Poseidons Jordskalv och det är tungt att få t ex 3-4 skalv innan en revolt blir brinnande. Och då får man slita hund för att få upp muren någorlunda, så anfallaren har goda verktyg att ta till. Och dom 10% Tornet ger blir marginellt. Tror inte ens Tornet har effekt om Muren understiger nivå 20, men jag har faktiskt ingen aning om det. Men jag skull gärna vilja veta.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
Skulle vara roligare om man kunde välja vad katapulten ska anfalla tycker jag..
Liksom om man pultar ner farmen kan man i den staden inte bygga upp trupper man kan inte gunsta in något etc etc..
Men det är väll bar jag som ser ev fördelar med att kunna pulta bort annat än muren.. det är ju som sagt va inte så svårt att pulta bort en mur..
 

DeletedUser845

Guest
Skulle vara roligare om man kunde välja vad katapulten ska anfalla tycker jag..
Liksom om man pultar ner farmen kan man i den staden inte bygga upp trupper man kan inte gunsta in något etc etc..
Men det är väll bar jag som ser ev fördelar med att kunna pulta bort annat än muren.. det är ju som sagt va inte så svårt att pulta bort en mur..

Snacka för dig själv, min bondgård hade då fan inte förstörts av någon j*vla katapult iaf...
 

DeletedUser

Guest
håller faktiskt med opeht angående den här punkten. men tycker dock att isåfall ska det krävas att man kommer igenom muren utan katapulter och sen skadar andra grejer.
 

DeletedUser2076

Guest
Skulle vara roligare om man kunde välja vad katapulten ska anfalla tycker jag..
Liksom om man pultar ner farmen kan man i den staden inte bygga upp trupper man kan inte gunsta in något etc etc..
Men det är väll bar jag som ser ev fördelar med att kunna pulta bort annat än muren.. det är ju som sagt va inte så svårt att pulta bort en mur..
Har för mig att man kan gör så i tribal-wars fasst dom kanske har ändrat det var ett tag sen jag spelade.
 

DeletedUser

Guest
Har för mig att man kan gör så i tribal-wars fasst dom kanske har ändrat det var ett tag sen jag spelade.

det kan man göra i tribalwars (man använder aldrig katas för muren, det finns murbräckor) men det här spelet har en helt annan uppbyggnad än tw.
 

DeletedUser1459

Guest
Tycker absolut inte man ska jämföra spel med spel bara för att konceptet är liknande.
Finns t ex i KingsAge också, så väl Katapulter som Murbräckor, där Murbräckorna enbart går på muren och Katapulterna slår mot angivet mål. Etc, etc.

Vad som skiljer sig vid såväl TW som KinsAge angående Murbräckor och Katapulter är ju hastigheten. Här kan du ju sätta Katapulterna på skeppen och så går dom lika fort som övriga enheter.

Nä, blanda inte ihop äpplen och päron!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp