Torn - ökar den även biremers värde med 10%?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Ja, frågan står ju nästan i rubriken.

Om man har ett torn står det följande:

Ett mäktigt vakttorn ökar dina truppers defensiva stidsförmåga med 10 % och gör din stad till en näst intill ointaglig plats för angripare.

Jag uppfattar detta som alla ens enheter, dvs även skeppen. Vill mest ha detta bekräftat då jag inte hittat något om det i forumet, då jag sökte på "torn".

Gäller försvaret i staden, eller gäller det enheterna som produceras i staden? Logiskt borde det ju vara staden, men är det så? Jag vill enbart ha svar av folk som verkligen vet och inte bara gissar!

EDIT: Förtydligande. Om det gäller staden, så gäller det även alla trupper som kommer in i staden väl?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Gäller för alla enheter som försvarar staden, oavsett var de kommer ifrån. Muren och tornet skyddar även belägringar av städer, även om den som för tillfället äger staden skulle attackera "sig själv" för att bryta belägringen.
 

DeletedUser

Guest
Gäller för alla enheter som försvarar staden, oavsett var de kommer ifrån. Muren och tornet skyddar även belägringar av städer, även om den som för tillfället äger staden skulle attackera "sig själv" för att bryta belägringen.

Tack, då vet jag!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp