Topp 10 spelare

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Här kan ni lista de tio bästa spelarna på servern!
Vad de är bäst på kan ni själva avgöra.
 

DeletedUser3689

Guest
Tänkte eftersom ingen annan har gjort en lista så är det väl dags.
Denna lista kommer vara baserad på hur folk har kört på servern inte hur bra dom är generellt, och ja många kommer vara från min allians, då jag anser att många av de bästa spelarna finns där, verkar som flera andra tycker det också då det verkar vara en trend att tjuta om att vi fuskar.

1. Babsan
Denna grepogud har spelat många server och är en stor förebild för många grepolisspelare, vet att Umrid har lärt sig att tajma och skicka anfall från babsan, även om han fortfarande har mycket att lära. Babsan har varit aktiv hela servern och kämpat på även om hon tappat vissa städer, detta är ju mer som en donation till dom som är sämre en henne, hon snipar alla ks om hon vill. Babsan har inga problem med att bygga upp en stad igen, därför skulle jag säga att hon är 1a i Kämparranken, för hon kämpar hårt, vem bryr sig om kp?

2. ZeroTwo
Denna spelare har kört hårt hela server (Mer eller mindre), är väldigt aktiv och behöver inte guld för att visa att han kan slakta. Även om han gillar att feeda nafpaktos i deffranken så är han en farlig offspelare. Zero lyckades (Med hjälp av BB) slå ut gamla Gamarna på mindre än en vecka, efter det blev det lite dött för honom och han gjorde inte så mycket, men nu är han tillbaks igen och kämpar hårt för kpn.

3. henrik45 (Polski)
Han kom in sent i servern och ingen trodde att han skulle köra på (Inte ens han själv trodde det) men vips sa det och han kom upp snabbt i rankerna och gick om många som kört sedan start. Polski är känt för att gulda stenhårt och detta gör honom fruktad men denna server har han visat att aktivitet räcker väldigt långt, även om det definitivt inte är tomt med guld så är detta nog en av servrarna som han har guldat som minst. Men såklart behöver en alliansmedlem ett par bs för att ta en stad ställer Adam upp och guldar upp en nuke. Vi har dessutom sett att Adams tajming kan vara riktigt fin, allt detta gör henrik45 till en farlig spelare denna server.

4. Umrid
Här har vi ett till exempel på någon som visar att aktivitet räcker gott o väl för att ligga högt, man behöver inte guld. Umrid har allt som behövs för att vara en jävel på grepolis, skulle han bara gulda mer skulle han vara ännu starkare. Aktiviteten, kunskapen, ledarskap, tajming och allt där i mellan finns hos denna skickliga spelare. Ibland kanske han skulle lägga mer tid på läskunskapen dock, då det kan hända att han skickar massa mo städer till helt fel stad och väggar stenhårt. Umrid är en jävel på domination också, förhoppningsvis blir detta hans 7:e dominationsvinst, detta är tydligt bevis på att han är en jävel på grepo.

5. BumbiBjörn (BB, BlondinBella, Jacoblilje)
Här har vi en spelare som alltid ställt upp, speciellt med sin massiva hydrakollektion som han haft sedan serverns start, har du en revolt hos dig räcker det med att du byter till poseidon så är din stad safe, eller om du ska ta en stad så kommer det fan inte finnas bir där kvar. Skulle detta vara belägring och om BB kört på hela servern skulle det göra så han kommer högre upp, men han är skitbra på spelet och även om han är lite lat ibland gör han det som behövs och kan slakta om han vill.

6. belgarath1969 (Tjurig)
Detta är en spelare som var min nemesis på Ithaka och det var kul att möta honom igen. Tjurig kan lägga sådan sjuk press på folk och gör honom till en farlig spelare, det tog tid för oss att komma in och ta hans städer då han hade en bra strategi med att göra en stark core. Det tog många anfall och mycket guld för att få denna spelare att tröttna. Om han inte väggade massa ts hade han kommit högre upp ;) När tjurig vill köra på någon så kommer den spelaren få jobba hårt för det kommer flyga ut mytiska enheter från hans städer. Många i våran allians har fuktat att ligga bredvid honom. Props till honom som kämpat hårt denna server.

7. Ronnen
Ronnen är en oerhört vass deffare, förmodligen en av de bästa på SE, om inte den bästa. Tyvärr fick vi inte så mycket anfall på oss denna server och det gjorde så att han fick köra mera off, men även där visade han att han är kan köra hårt.

8. Himla
Himla har mycket av allt, han kan offa, han kan deffa, han kan gulda, han kan brösta anfall, han har aktivitet, mm. Om man kollar på vart han ligger så ser man att han har många städer på samma öar, detta är för att när himla kommer in på en ö så rensas den snabbt och tro inte att du kan ha en stad kvar som block, för himla kör på och inget stoppar honom när du ligger på hans ö.

9. Nafpaktos
Oftast ser man guldare som kör off men detta är inte fallet för nafpaktos han visar att det kan vara lika farligt att gulda som deffare. Om du är offare så kommer du ha ett helvete att möta denna snubbe då det kommer stå väggar med deff framför hans städer och jag skulle säga att nafpaktos är en stor anledning till att vi inte är större än vad vi är just nu.

10. Hyperionz
Hyfsat ny spelare till grepolis som visat på senare världar att han vet hur man slaktar. Även om han är bättre på belägring och inte kört så mycket revolt visade han att detta klarar han med flyt också. All around spelare som behövt köra aningen mer deff denna server då han legat hyfsat dåligt till på kartan för att köra off. Väldigt skönt att ha honom i alliansen då han alltid ställer upp.

Honorable Mentions:
Stoneticket: Jävligt bra deffare som alltid ställer upp och deffar alla revolter.
Dannie: Tajmar du ks ska du fan ha bra tajmat annars blir du snipad av denna kille. Han kämpade hårt i början. Hört att han är en jävel på CS också :)
St Nikolas: Hade han inte klagat som många andra på fusk så hade jag haft mer respekt för honom och han sjönk lite när han anklagade oss då jag trodde att han visste att allt vi gör är möjligt med aktivitet, guld och skicklighet. Men ja, bra spelare som kämpat emot hårt.
Iraklia: Kom in lite sent för att verkligen se vad han går för men det han visade på senaste tid var vackert, flög upp i rankingen.

Tack för mig :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Consider

Active Member
Tjena den har listan är baserad på den korta tiden jag har varit på den här servern och många spelare kommer att vara från BBB eftersom de är överlägsna för stunden

  • 1. Umrid
  • Rank:1 Städer: 86 Kämpar:5
En spelare som inte har några brister över huvud taget jag har spelat med han ett tag på Actium och redan där märkte jag att han var något speciellt. Han är framför allt en riktigt bra offare men om de behövs så skulle han lätt kunna köra def och är nästintill omöjlig att ta städer av i den här fasen.

  • 2. ZeroTwo
  • Rank: 3 Städer: 80 Kämpar: 1
Han värkar älska att vägga bs mot Nafpaktos och kp feeda honom. Jag har haft möjlighet att spela med honom och han är en riktigt bra medspelare, om ZeroTwo skulle vägga 5k bs så har han minst lika många nästa dag och då kör han igen och kommer inte sluta innan han har tagit dina städer.

  • 3. Iora
Rank: 2 Städer: 84 Kämpar: 2

De här är en spelare som jag inte har läst på om och därför vet jag inte jättemycket om han men man ser att han har ett otroligt tempo på anfalls ranken och sen kollar man på def och jag kan bara dra en slutsats ingen vill eller vågar köra mot han för dem vet vad som komma skall om de skulle pröva.


  • 4. Hendrik45 (Polski)
  • Rank: 4 Städer: 82 Kämpar: 4
Den här killen fick jag för första gången spela mot för ett tag sen och de kan vara de värsta jag gjort, en sjukt bra timare som med ett stort lager guld kan göra oerhört mycket. En riktig lagspelare som lätt hade kunnat gulda städer med både mo och bs om han allians hade behövt de all around en väldigt bra spelare.

  • 5. Ronnen23
  • Rank: 5 Städer: 58 Kämpar: 8
Den killen som jag alltid har känt till som den ultimata def guden har nu gått upp och kört på aggressiven inom anfall en sida jag inte visste att han hade och jag ska erkänna att jag är imponerad. Ronnen23 är väldigt erfaren och jag tvivlar inte på att om han behöver kommer han att snipa ks mot han själv och hans lagkompisar.

  • 6. Nafpaktos
  • Rank: 12 Städer: 63 Def: 1
Mannen som aldrig värkar få slut guld. Om man kollar i historiken så är han den överlägsen anfallare men på den här servern har vi sätt en helt annan sida av honom han har 63 städer alla fulla med def och de är ett helvete att ta städer av den här killen som är väldigt bra på att tima

  • 7. Himladris
  • Rank: 6 Städer: 56 Kämpar: 7
Himladris han som jag har kört mest med på den här servern, han är en helt underbar lagspelare som alltid ställer upp med def och off om de behövs. Den stora skillnaden med den här killen från många andra är att han tar ö för ö en vecka efter han får en stad på ön är ön tom för fiender och de här är en riktigt bra egenskap. Den här killen är bra på mycket men timingen är lite upp och ner men över huvud taget en riktigt bra spelare samt medspelare.

  • 8. Belgarath1969
  • Rank: 17 Städer: 36 Kämpar: 6
Enligt mig är de väldigt trist att stoppa den här spelaren så långt ner på min lista men jag kan inte göra så mycket efter han slutade spela. De här är den killen som inte ens BBB kunde ta städer av under ett långt tag med sina smarta strategier och han 200 iq plays, inget tvivel om att den här killen guldar de ska gudarna veta, han verkade aldrig få slut på sina trupper men till slut kom de slutet för en riktigt duktig spelare, men jag tror inte hans tid är över för en comeback kommer troligt vis/förhoppningsvis att hända.

  • 9. KingD666
  • Rank: 16 Städer: 31 Def: 3
Killen som har mur 25 i alla sina städer 24/7 de tog länge innan man kom igenom den här killens försvar en riktigt bra deffare som jag har stridigt mot en del på senare tid jag märkte snabbt att om man ska komma igenom honom så kan de kräva en del guld men även en smart taktik men framför allt man kan inte snåla med trupperna. Om ni vill ha motstånd så kör ni mot den här killen för om han vill ha en stad så kommer han behålla den.

  • 10. Hyperionz
Rank: 10 Städer: 47 Kämpar: 13

Den här killen är ganska ny på spelet och vad jag har sätt en bra spelare, på den här servern har Hyper kört framför allt def men om off behövs på en ö så kör han all in, en riktig lagspelare som är otroligt rolig att spela med och jag hoppas man för göra de igen.



Förväntningar: Blondin vart är du (Du hade inte vart stor om du inte fick mina städer i början)
 
Senast ändrad:

DeletedUser3689

Guest
Bra lista, @Consider även om jag inte håller med på alla punkter ;)
-----------
  • 1. Umrid
  • Rank:1 Städer: 86 Kämpar:5
"En spelare som inte har några brister över huvud taget"
SVAR:
Förutom lässvårigheterna då ;)

--------------
  • 9. KingD666
  • Rank: 16 Städer: 31 Def: 3
Killen som har mur 25 i alla sina städer 24/7 de tog länge innan man kom igenom den här killens försvar en riktigt bra deffare som jag har stridigt mot en del på senare tid jag märkte snabbt att om man ska komma igenom honom så kan de kräva en del guld men även en smart taktik men framför allt man kan inte snåla med trupperna. Om ni vill ha motstånd så kör ni mot den här killen för om han vill ha en stad så kommer han behålla den.
SVAR:
Fan många städer han inte velat behålla i sånt fall. Gulda mur och ställa in deff gör inte så man platsar på en top 10 lista i mina ögon :)

---------------
"Förväntningar: Blondin vart är du (Du hade inte vart stor om du inte fick mina städer i början) "
SVAR:
Ajajaj @jacoblilje , roastad och KingD över dig på en lista :p
 
Topp