Topp 10 spelare

Boefst

Community Manager
Team Grepolis
Här kan ni lista de tio bästa spelarna på servern!
Vad de är bäst på kan ni själva avgöra. ;)
 

DeletedUser3795

Guest
1. Bebe Rexha
Stark spelare, kommer vara svår att ta sig igenom denna talangens mur.
2. Bebe Rexha
3. Bebe Rexha
nu finns det ingen mer att skriva om tack för mig :D

ps. kan någon annan göra en sådan fin lista, vill se tankar o värderingar från alla håll o kanter! kan vi försöka hålla liv i detta forum för en gångs skull hihi
 

DeletedUser3787

Guest
ifall du vill hålla liv i forumet kan du ju lägga ner tid och skriva en seriös lista själv :oops: och inte en som denna "Bebe Rexha" betalade dig för att skriva ;)
 

DeletedUser3787

Guest
Gör mig ett försök på en lista, dock ingen traditionell för finns för lite information för en sådan i dagsläget.

Top 10 bästa profilerna
Inte orkat gå igenom alla på servern men bläddrat igenom de största spelarna iaf :) Många profiler jag blev tvugna att gå igenom för att få ihop 10...


1. Osfrid - Lysande profilbild. Svärdet och skånska flaggan i bakgrunden och en inspirerande text för att skrämma bort alla fiender :). Dock alla utmärkelserna från andra världar kanske lite onödigt, alla är inte direkt värda att hänga i julgranen. o_O

2. Doc Holiday - En kaotiskt bild. Antar det ser ut såhär efter Doc har revoltat en stad:cool: Helt klart en förtjänad andra plats.

3. Nasto - Osäker på vad texten innebär. Känns lite som det folk skriver då de lägger upp en selfie. Klart trevligt att se att du spänner dina muskler men avslöjar du också inte för fienden? Nu slipper de spionera för att veta vad som finns i dina städer.

4. Prelude - "I am old for a reason". Ja krävs ju en hel del för att överleva dinosaurierna, inte många som kan stoltsera med det ;) Ett bevis att pensionärerna är oftast veteraner med stor kunskap och man bör passa sig för :)

5. Blondinbella - Förmodligen den enda lista BB kommer hamna på denna servern. Försöker skrämma sina fiender med hot om natterror och hagel om man anfaller honom. Ska man spela bör man tåla lite anfall ;) helt klart en skrämmande profil ändå.

6. Nogold - "Spelar bara då det regnar", känns som en stor lögn då det faktiskt varit väldigt fin sommar so far, eller där jag bor iaf. Klar rolig ändå ;)

7. alexljn5 - En söt hund går alltid hem :D

8. Bebe Rhexa -
Fin tjej på en fin pojkes profil. Bra låt men inte så skrämmande. Borde kanske lyssna på andra låtar så erövrar du fiendens städer bättre :rolleyes:

9. Semester - Fin profil med Pentagons flagga. Ett mästerverk!

10. caskksogoose - Fin tagen bild med rolig text. Kanonbra jobbat. :confused:
 

xeet

Active Member
Gör mig ett försök på en lista, dock ingen traditionell för finns för lite information för en sådan i dagsläget.

Top 10 bästa profilerna
Inte orkat gå igenom alla på servern men bläddrat igenom de största spelarna iaf :) Många profiler jag blev tvugna att gå igenom för att få ihop 10...


1. Osfrid - Lysande profilbild. Svärdet och skånska flaggan i bakgrunden och en inspirerande text för att skrämma bort alla fiender :). Dock alla utmärkelserna från andra världar kanske lite onödigt, alla är inte direkt värda att hänga i julgranen. o_O

2. Doc Holiday - En kaotiskt bild. Antar det ser ut såhär efter Doc har revoltat en stad:cool: Helt klart en förtjänad andra plats.

3. Nasto - Osäker på vad texten innebär. Känns lite som det folk skriver då de lägger upp en selfie. Klart trevligt att se att du spänner dina muskler men avslöjar du också inte för fienden? Nu slipper de spionera för att veta vad som finns i dina städer.

4. Prelude - "I am old for a reason". Ja krävs ju en hel del för att överleva dinosaurierna, inte många som kan stoltsera med det ;) Ett bevis att pensionärerna är oftast veteraner med stor kunskap och man bör passa sig för :)

5. Blondinbella - Förmodligen den enda lista BB kommer hamna på denna servern. Försöker skrämma sina fiender med hot om natterror och hagel om man anfaller honom. Ska man spela bör man tåla lite anfall ;) helt klart en skrämmande profil ändå.

6. Nogold - "Spelar bara då det regnar", känns som en stor lögn då det faktiskt varit väldigt fin sommar so far, eller där jag bor iaf. Klar rolig ändå ;)

7. alexljn5 - En söt hund går alltid hem :D

8. Bebe Rhexa -
Fin tjej på en fin pojkes profil. Bra låt men inte så skrämmande. Borde kanske lyssna på andra låtar så erövrar du fiendens städer bättre :rolleyes:

9. Semester - Fin profil med Pentagons flagga. Ett mästerverk!

10. caskksogoose - Fin tagen bild med rolig text. Kanonbra jobbat. :confused:
Ursäkta, men vafan var det jag nyss läste? o_O
 

DeletedUser2937

Guest
Originell och super cool lista:cool: Du har lagt ner lite kärlek på den.
 

DeletedUser3787

Guest
Gör en ny lista. Ingen top 10 lista och ingen rangordning utifrån vem som är bäst utan försökt göra en jämnförelse med Game of thrones. Ta den med en nypa salt ;)

Tywin Lannister - Nogold

The true ruler of Westeros. Må kanske inte ligga högst upp i ranken men drar i trådarna bakifrån och styr spelet efter behag. Här har vi nog den sanna härskaren av Sparta och är nog en av de främsta anledningarna att det går så bra för Secondlife. Strategisk och farlig.

The mountain - John Blund
Tywins "mad dog". Slår ner allt som Nogold beodrar honom att göra. Kan få trupper och murar att försvinna snabbt. Kan vara lite slö ibland men rätt så det är vaknar han till liv och krossar sina fienders skallar så bäst att passa sig, gäller att inte väcka björnen ;)

Jamee Lannister - Zenius
Det fina ansiktet utifrån för SCL/Lannister klanen. Ligger högst i rank och försöker skrämma sitt fiende med sitt namn och yttre. Väljer han sina motståndare med försiktighet och guldet som styr framgången snarare än hur vass klingan är.

Cersie Lannister- Maximedus
Sista biten i det strategiska pusslet som Tywin byggt. Må se snäll och skör ut men ger inte upp utan kamp. Må inte använda de mer konservativa vägarna som Blund och krossar skallen utan föredrar att döda sina fiender långsamt. Dricker dock lite för mycket rödvin ibland och får nog några blackouts ibland. :rolleyes:

Tyrion Lannister - Hyffen
Sonen som Nogold har gjort arvlös. Får inte längre sitta i samma bord och ta del av Lannisterguldet och har det svårt att gå till ett mer "hubmle" livstil utan guld. Dock trots med sina få städer smider sina planer för att störta secondlife och ta tillbaka guldet. En av de bästa strategerna i spelet och jobbar ständigt på en vinst. Må inte ha den största armén men har kunskapen om att ha rätt trupper på rätt plats och därmedg ör stor skada.;)

Rickon Stark - Blondinbella
Försvann snabbt från servern utan någon påverkan på spelets handling. :p

Varys - Devotedsoda
Har koll på vad allt som händer i servern oftast innan fienden själv. Ständig underättelse till Tyrion med information om vad fienden har för sig. Har sina små fåglar som flyger runt och samlar information ständigt.

Jon Snow - Nasto
Bra och en starkkrigare. Vill ej ta på sig en ledaroll och vill leva humble utan guld på muren. Blir distraherad av damerna så prestationerna blir ibland sämre. Ger dock aldrig upp utan kämpar vidare :)

Arya - Wihlfred
Gör inte så mycket väsen av sig i discord eller forumet men smyger sig fram ändå. Slår håll på fiendens städer ändå helt själv och släpper inte sina städer utan att slåss tills sista bloddroppen. En enormt bra lagspelare och pålitlig.

Robert Baratheon - Cheven
En av tre av dårarna hos Pentagon. Gillar att döda folk och dricka billig öl. Vill alltid ha en fight och viker sig inte för en hett diskussion i discord om vad de två andra "dårarna" har för sig på fritiden. En full men bra krigare. :D

The Hound - Chevo
Mest less på de andra "dårarna" och har dock ett annat smeknamn än "The hound" hos oss ;) Dock brukar det smeknamnet oftast sättas kontra hundar så känner karaktärer stämmer in perfekt.. Bra krigare som svär en del och inte rädd för fight. :p

Bronn - Hoffa76
Sista delen av pensionärerna grus. Gillar sina damer, öl och slågsmål. Mycket käbbel blandat med kloka råd om offensiver. Trots många brutna näsor av secondlife slår han alltid tillbaka och viker sig aldrig.

Robb Stark - Bellarus
Ensam och stark leder Bellarus sina arméer framåt. Stötter på många förhinder för sin vinst och det största problemet sitter nog att fienden kör "the game" medan Bellarus vill strida.

Mance Rayder - Thors Hammare
Jobbar norr om muren för att bygga den största armén som Sparta någonsin skådats! Precis som Koreakriget tänker han vinna med nummer för att störta sina fiender.

Jorah - Rofus
Trogen spelare som ställer upp vått i tort för sina lagkamrater. Må tro är rätt så ofarlig men är stark som en oxe och återhämtar sin energi(murar) snabbare än jag kan blinka. Är nog tvungen att sälja ett gäng slavar för att underhålla sitt slott så frugan blir glad :p. Man bör ej underskatta denna björn för precis som sina lagkamrater hugger han precist och hårt.

Hotpie - Doc Holiday
Rör sig långt bort från striderna men förser sina lagkamrater med god mat. :oops:
 

DeletedUser3798

Guest
Mycket fin lista @Umrid, synd jag såg den först nu O:

Tyrion säger ju att "En hjärna behöver böcker som ett svärd behöver en brynsten". Då jag är Tyrion enligt listan så säger jag som såhär: En hjärna behöver böcker som en skicklig ledare behöver ha en strateg vid sin sida. :rolleyes:
 

DeletedUser2937

Guest
Återigen en unik och trevlig lista från umrid. Tyvärr rena rama grekiskan för mig som aldrig tittat på game of thrones :(
 

nogold

Active Member
Är kanske på tiden med en topplista på Sparta. Listan är naturligtvis helt partisk utifrån mina ögon sett :)

1. John Blund (Secondlife) anfall 1-försvar 5- kämpe 1
Serverns nummer 1 på alla sätt man kan tänka sig. Troligen den bästa grepolis spelare som jag spelat med. Stark både offensivt och defensivt vilket syns i kämperanken där han snart har 1 mille poäng. Ser till att få saker gjort och förväntar sig detsamma av dig. I starten på servern drog han sig inte för att ställa klockan mitt i natten för att plocka ankare i core för att säkra öar eller då servern fortfarande var jämn köra ks efter nb tog slut. I mina ögon en grym lagspelare. Om du gör ditt bästa och kämpar har du hans 100% stöd.

2. Wihlfred (Penta) anfall 14-försvar 3- kämpe 7
Vet egentligen ganska lite om denna pentaspelare men hen ligger högt i rank och har tagit städer av oss. Nummer 14 i anfalls och 3a i försvars ger en 7e plats i kämperanken. Hen verkar ha mycket deff i sina städer liksom alla andra penta och ändå en hel del off så man kan ju misstänka deff från någon eller några :)

3. Henrikch (Secondlife) anfall 58- försvar 8 - kämpe 18
Serverns bästa deffare och en av mina favorit spelare. På något märkligt sätt har han alltid deff när det behövs. En aktiv deffare som vågar vara nära fronten och är snabb att skicka deff är guld värd. Dessutom är han en mycket diplomatisk person som sällan klagar och ser till att hålla god ton i gänget.

4. hoffa76 (Penta) anfall 10- försvar 14- kämpe 10
Har kämpat för att ta städer av denna spelare med olika framgång. Duktig på att hålla sina städer i fronten och svår att ta från. Han har också visat att han är duktig offensivt när det gäller och tog en stad av mig häromdagen. Tillhör den sällsynta sorten som kan skicka trevligt pm och gratulera till en stad trots att vi är fienden.

5. Bellarus999 (Secondlife) 7 anfall 10 deff 8 kämpe
Nytillskott i secondlife och kom till oss från psykopats vilket vi är glada för. Var en av de första som anföll mig i starten på servern och stark offensiv spelare som inte ger upp i första taget. Trots konstanta anfall i flera dygn så hörde jag aldrig att han klagade utan fortsatte kämpa. Kommer inte helt till sin rätt på servern just nu då servern är så ojämnt fördelad.

6. Rofus (Secondlife) anfall 11 - försvar 2 - kämpe 6
En spelare jag spelat med sedan heraklion. Stabil och pålitlig. Kämpar i fronten trots anfall dygnet runt de flesta helger så håller han sig envist kvar. Vill liksom jag ha krig och är inte rädd för motstånd. Ställer alltid upp för laget. Med tanke på hur hårt fienden anfaller honom verkar det som dem är livrädda för honom!

7. VeniVidiVici (Club) anfall 25 - försvar 17- kämpe 23
Serverns största spelare i poäng med 50 städer varav de flesta har 17786 poäng :eek:
Tyder på att han bygger noga och samlar poäng. Enligt rykten ska han vara väldigt duktig på att "fånga upp" nya på servern och erbjuda dem sina tjänster. Priset för hans hjälp är naturligtvis segern. Och han har skickligt lyckats få de flesta av serverns ca 300 spelare på sin sida mot dem onda seconlife spelarna med sitt äckliga guld. En smart strateg med andra ord :)

8. Umrid (Penta) anfall 4 - försvar 15 - kämpe 4
Spelat både mot och med umrid på andra servers. Det var kul att kriga tillsammans med honom på Pella. Han är en duktig offensiv spelare och strateg. Han har vunnit en del servers och domination verkar passa honom bra då han nu är en av få som vunnit 3 redan. Och vem vet kanske det snart blir fler? Han brukar ha hög aktivitet men man kan misstänka att ha lägger sin kärlek på Troja numera då hans kurva pekar rakt fram i statistiken sedan troja starta. Han är svår att ta städer av liksom resten av spelarna i masspakten då de har tillgång till enorma mängder deff från serverns alla hörn. Tror att han hade klarat sig bra utan hjälp från dem om han velat. Och då kunde servern för övrigt varit roligare ;)

9. space2peter (Club) anfall 9 - försvar 34 - kämpe 15
Med 37 spacetowns hamnar han 5 i poängrank. Han har tagit några städer från oss men annars inte märkts särskilt mycket då de flesta av hans städer ligger långt från mig.

10. Thors hammare (Bödlarna) anfall 47! - försvar 44 - kämpe 47
Poäng spelare enligt ranken. Flitig på att göra stadsfester kanske? Men ligger ändå 3 i poäng med 43 städer trots så lite krigande. Den låga deff ranken tyder på att han inte får så mycket anfall heller så han kanske skulle behöva lite fler fiender helt enkelt :p

Hoppas alla får en fortsatt trevlig lördagkväll! Det tänker jag ha ;)
 
Senast ändrad:
Topp