Topp 10: Spelare

DeletedUser876

Guest
Tänker inte göra någon lista men vill nämna en spelare jag tycker verkar vara en otroligt skön lirare. Finns ju massor med bra spelare men vill nämna JilssonSSK. Skön inställning till spelet och verkar vara den spelare som gnäller minst. Anfall under nb berör honom inte och alltid glada pm. Hoppas jag får spela med dig någon gång och det gäller de flesta av er andra också
Detta var en av de bästa listor jag sett! :)
 

DeletedUser3768

Guest
Tänker inte göra någon lista men vill nämna en spelare jag tycker verkar vara en otroligt skön lirare. Finns ju massor med bra spelare men vill nämna JilssonSSK. Skön inställning till spelet och verkar vara den spelare som gnäller minst. Anfall under nb berör honom inte och alltid glada pm. Hoppas jag får spela med dig någon gång och det gäller de flesta av er andra också.

Ha nu en fantastisk Jul så ses vi när vi ses.

Man tackar för de fina orden, det är ömsesidigt och kul om vi kan spela ihop nästa gång. Vill passa på att ge en shout-out till Ragnarook som jag tycker är en toppenspelare. En kille som man älskar att ha i sitt lag men hatar att möta.

God Jul på er alla!
smiley_emoticons_winken4.gif
 

docprometheus

Active Member
Ryktas att doc fortfarande undrar hur kunde det ske?? Att en allians kunde kamma hem lite över 45% rätt omgående medan tvåan ligger rätt bra vid ca 27%??

Här har ni slöa folket en bra exempel på spännande krig efter dominationen är ute. Fortfarande är det fullskaliga krig trots två veckor sedan dominationen öppnades.

Troligen, spekulationer talas det om att servern avslutas runt aprilmånad, om inte det sker "politik, plötsliga sammanslagningar bla bla" inom veckor eller värsta fall om några månader. Detta är riktiga krig detta! Mycket med spänningar framför att skapa sy-junta och brodera kuddar!

Vi Vikingar ligger visserligen på nioende plats i alliansrank, kruxet är att vi har för få bond-öar.(Satelliter som mest) Bondöar får man inte tag så lätt, utan man måste få in ks, deffa upp sisådär 70-90k md, 8k bir inom 10 minuters ram innan anfall mot belägringen kommer fram.


fMOsfi1.jpg


Varför gratulerar ni varandra redan???? Tiden finns kvar! Skapa pakt! Listiga vägnar, så kanske finns det två jämnstarka allianser och få servern rulla på flera veckor till!
 

DeletedUser3493

Guest
Min lista består från Top 10 listan från kämpar hur den ser ut nu (titta på spoilern för att se bild), och ger mina kommentarer på spelarna.
Sen kommer jag givetvis nämna spelare som jag anser förtjänar det av diverse anledningar, dessa (utav naturen på min lista) får dock ingen placering :)

Detta är alltså inte någon lista på vem jag ser som bästa spelaren, jag ger mina kommentarer på de spelare som är rankade på Top 10 kämpar, av olika anledningar.

48baef02cc.png

1. Madeinsweden 935 346
Första delen utav .se's egna "power couple". Bygger upp sina trupper ruskigt snabbt när de väl dödats
Aktiv, hjälpsam och erfaren ledare. Teamplayer till grunden. Tajmingen har inte varit Made's starka sida denna server, men det verkar inte riktigt ha behövts alldeles för mycket heller.

2. CobraAn 878 448
En spelare som tillsynes inte varit alldeles för omtyckt på denna server, natt-terror, spamanfall och allt däremellan har hållt CobraAn uppe dag som natt och man har fått höra både det ena och det andra i allianschatten. Inte rädd för att sätta sig på fiendens öar, men jag saknar lite belägringar från denna spelare på Vin alliansen? Med ett sånt stort glas som du har på din skypebild så trodde jag nämligen att du hade tänkt dricka upp Vinboxarna helt själv?
Helt klart fått mer respekt för denna spelare efter man sett vad den klarat av.

3. Razzzzzz 856 482
Inte snackat eller hör alldeles för mycket om denna spelare, vilket gör det svårt att skaffa en helhetsbild när man bara ser från det ena perspektivet.
En spelare som ALLTID ställt upp med trupper, deffensiva som offensiva. Har då också varit snabb med att bygga upp dem.
När du och jag fanns på samma ö var det inte lätt att hitta dig inaktiv, även om jag vet att det finns spelare som hittat dig "borta" någon/några gånger.
En svaghet här skulle jag väl isåfall påstå är tajmingarna, som vad jag sett hittils inte varit de bästa.
Skulle även inte skada att göra så gott man kan på alla servrar (tills man lägger ner) då det hade öppnat upp andra dörrar för att faktiskt kommit in i en viss allians till en början ;)

4. Septim 840 992
En spelare som jag blev väldigt (positivt) överraskad av på denna server, aktiv nästan 24/7, enda som jag känner att jag vill kritisera lite är din stavning när du är full. Går inte förstå någonting.
smiley_emoticons_saufen.gif


5. ronnyn48 791 464
Verkar ha en obegränsad mängd flygfän, grymt imponerad av detta.
smiley_emoticons_steckenpferd.gif

Inte sett mycket mer av dig annars dock.

6. Nasto 788 566
Spelmässigt så är denna spelare duktig. Aktiv för det mesta, inte alltid han följer med kring vad alliansen bestämmer sig för, "missar" att skicka anfall till belägringar och dylikt.
Denna spelare har ensam rensat off-städer hos mig mer än resten av hans allians tillsammans, likväl mer off än jag tappat på Naxos (som varit igång nu i 6 månader). Så shout-out till dig för det.
Men efter den första månaden du hittade trupper hos mig, så har jag definitivt jämnat ut dessa siffror till min fördel :)

Det största problemet jag har med denna spelaren är hans attityd, använder felaktig information från andra servrar för att smutskasta andra, drar in skit från saker som inte hör till Grepo. Skulle inte ha något problem med att ALLA dina konton på forumet skulle stängas av, dina tidigare konton har ju stängts av en anledning.

Istället för att lyssna på Rich The Kid när du spelar GP skulle jag rekommendera Dax, Joyner eller Em.
smiley_emoticons_blush-pfeif.gif


7. Axelhe 774 701
En spelare som säger sig själv bygga städer som "optimeras" för att få plats med mer trupper. Något han missat i sin uträkning är att han efter 3 månader på servern fortfarande inte har fyllt någon av sina städer med det "extra utrymmer" han fått från att inte bygga något annat än akademi/bondgård/lager. När han väl får tillfälle så skickar han alla trupper (även offensiva) för att tömma ur varenda liten droppe av KP han kan, även om detta innebär att resten av alliansen får sämre utdelning.

8. nogold 705 211
Aktiv, duktig på att snajpa, skulle vilja påstå detta är vassaste spelaren hos RV. Inte något negativt att säga om henne som inte skulle få mig att framstå som en hycklare, så jag håller tungan i styr
smiley_emoticons_manticore.gif

Har tidigare lirat med Nogold, men inte varit jätte-imponerad. Detta var dock revolt värld vilket Nogold också uttryckt sig ogilla i jämförelse med belägring så det är väl till viss del förklaring.
Med fler "Nogolds" på båda sidorna av en server, så hade spelet spelet varit roligare :)

9. VonMacke 659 377
Macke här är inte bästa vän med appen, något som visat sig ett par gånger tyvärr. Inte rädd för att plocka fram plånboken om/när det skulle behövas. Aktiv, hjälper till så fort han har möjlighet

10. TarpDeluxe 644 939
Vill någon annan säga något om mig så får ni gärna göra det, ska försöka att inte vara alldeles för biased av kommentaren kring mig själv ;)

Verkar skita ut stadsplatser även om han ligger så pass "lågt" på kämpar-rankingen
Verkar gilla att bygga stora städer, något som tidigare kritiserats (även från denne spelare) då det inte är "poängen som räknas", men något verkar ju funka för denne spelaren då det inte är många som växer snabbare än han.
Inte alls lika offensiv som denne spelare har varit på tidigare servrar, frågan är ju om det är en belägringsserver som "förstör" eller om spelarenspelar på för många servrar samtidigt? Eller att motståndet på denna server varit bättre än andra servrar?
Svårt att säga, men denne spelaren om han inte tappat glöden ska ha mer att ge.

Spelaren måste lära sig att använda SS och Flygtoken INNAN servern är slut. För det finns ingen anledning att sitta på 8st flyg tokens som du inte kommer få använda när servern slutar.
smiley_emoticons_drunk.gif



Honorable mentions
Ture Terror

Man kan ju inte nämna "Power couple't" utan att nämna båda! Har för mig att TT är den spelare som på .se vunnit mest kronor, vilket visar sig kring erfarenheten och kunskapen från denne spelare. Aktiv, hjälper alltid till och erfarenheten är det inte många (om någon?) som kan slå.
smiley_emoticons_mttao_wassermann.gif


Blondin Bella
En spelare som jag till en början var osäker på om vi skulle ta in, då jag inte kände till nicket. Kort efter att hen kom in och jag kunde placera in vart vi spelat tillsammans tidigare så har han tillsammans med Septim utgjort "Dubbeltrubbel" och jag den som styr dem
smiley_emoticons_hydra.gif

Enda negativa är att spelaren borde aktivera notiser på Discord
smiley_emoticons_cyclops.gif


Lillsven
Kom in sent på servern, men är denna spelaren motiverad och har vilja så är han alltid något att se upp för. Vissa spelare älskar honom, vissa hatar honom, men oavsett vad man tycker om honom så ska man alltid vara beredd på att kriga när Sven kommer fram på en server. Inte många som skulle klara av en hel server mot honom.
smiley_emoticons_minotaur.gif


Simone Zaza
Tappat räkningen på hur många KS han sänkt för vår allians, sen har jag säker inte sett alla heller.
Det i sig gör denne spelaren värdig att nämnas
Självklart ska jag i mina ögon ha 75% av äran för detta, då jag vill minnas att det var jag som var inspiration för Zaza att lära sig tajma <3
smiley_emoticons_silvester_cuinlove.gif


Iraklia
För att han är söt och tajt
 

DeletedUser3637

Guest
Tack för orden @Forbidden uppskattas. Hhaha för övrigt lyssnar jag på alla möjliga inte bara Rich. Hoppar heller inte på folk utan anledningar, skit ska ju ha skit som min farfar sa år 1968. Naxos fi får verkligen ta sig i kragen och rycka upp sig....
 
Topp