Teknologi - mm.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1173

Guest
Skulle det inte vara bra med lite nya teknologier att forska fram istället för några av de som finns nu?

Tänkte typ teknologier som:
*Belägring-denna teknologi gör så att du kan välja att belägra en stad på obestämd tid.
*Fälttransport - Denna teknologi gör så att du kan hålla en belägring längre
*kokande olja - Denna teknologi gör så att soldaterna försvarar staden 10% bättre mot fiender (Kräver mur nivå 15+)
mm.

Sen skulle det också vara grymt om man typ som i travian kunde välja mellan olika folk. Typ:

*Athenarna - stark militärmakt till sjös och nöjdare befolkning
*Spartanerna - stark militärmakt till land och bättre soldater :cool:
*Makedonerna - starkt kavalleri.

Sen skulle det också vara roligt om befolkningen i en stad kunde göra uppror om man miss sköte ledningen av staden eller så :)

Förstår att allt detta är svårt att göra men kanske någon gång i framtiden

Skriv gärna om ni undrar något eller tyck till om något Jag kan utveckla mina idéer mer om någon vill :p
 

DeletedUser1115

Guest
Inga folkslag men man skulle kunna ha så att varje stad får ett folkslag som man väljer i början eller när man erövrar som typ när man väljer gud fast en gång per stad
 

DeletedUser1173

Guest
Exakt

Ja det var lite så jag mena:) Typ att om jag väljer Athenare så får jag fördel till havs (starkare flotta och snabbare transport) och kanske gladare och större befolkning.
Sen om du väljer Spartaner så får du fördel på land (snabbare rörelse, Starkare krigare mm.)
 

DeletedUser

Guest
Inte olika folkslag men att man kan välja olika inriktningar har jag vart inne på i en tidigare tråd.

Det vore nice om man kunde förslava en annans by och där han måste ha hjälp av sina alliansvänner för att befria den, under tiden den är förslavad så får man hälften av hans råvaror.
 

DeletedUser378

Guest
Mycket av det som ni kommer upp med här gör spelet alldeles för avancerat. Håller det inte alltför troligt att alltför mycket av detta komma upp som förslag hos spelutvecklarna.

Och om det ska komma upp som förslag så måste det absolut utvecklas mera. Vad ska forskningarna som kommit upp som förslag mer exakt göra. Hur kommer en belägring påverka spelet? Vilken funktion skall den ha? Vem är blir gynnad av det?

Samma sak med folkslagen. Även där måste finnas information om vilka som får ut något av det vilka som blir drabbade etc etc. Ni är en bit på vägen men saknas fortfarande en hel del information.
 

DeletedUser1173

Guest
Belägringen

Angående belägring så menade jag typ att Försvararen till viss del ska ha hjälp av detta då man får längre tid på sig att skaffa mer försvar.

När man belägrar en stad så skickar man trupper till staden. Dessa trupper ska sedan i två dagar hålla borta allt stöd som skickas till den belägrade staden. Man kan alltid skicka mer soldater för att stärka belägringen.

Sedan om man klarar av att hålla belägringen i två dagar kan man sedan anfalla staden och ta över den.

När staden är belägrad så halveras råvaroproduktionen men man kan fortfarande utbilda soldater och sånt.

Medan ens armé belägrar en stad måste man hela tiden se till så att trupperna klarar av fienderna som eventuellt kommer för att försöka bryta belägringen. Man måste också se till att de har förnödenheter vilket kräver typ 5000 av varje råvara per dag eller så som man måste skicka.

Om man håller belägringen tills man kan anfalla så är det sedan enkelt att ta staden om man har tillräckligt med trupper.

Allt detta gör det lite mer verklighetstroget men förstår att det blir svårt och avancerat att fixa till ett spel som detta:)
 

DeletedUser

Guest
Angående belägring så menade jag typ att Försvararen till viss del ska ha hjälp av detta då man får längre tid på sig att skaffa mer försvar.

När man belägrar en stad så skickar man trupper till staden. Dessa trupper ska sedan i två dagar hålla borta allt stöd som skickas till den belägrade staden. Man kan alltid skicka mer soldater för att stärka belägringen.

Sedan om man klarar av att hålla belägringen i två dagar kan man sedan anfalla staden och ta över den.

När staden är belägrad så halveras råvaroproduktionen men man kan fortfarande utbilda soldater och sånt.

Medan ens armé belägrar en stad måste man hela tiden se till så att trupperna klarar av fienderna som eventuellt kommer för att försöka bryta belägringen. Man måste också se till att de har förnödenheter vilket kräver typ 5000 av varje råvara per dag eller så som man måste skicka.

Om man håller belägringen tills man kan anfalla så är det sedan enkelt att ta staden om man har tillräckligt med trupper.

Allt detta gör det lite mer verklighetstroget men förstår att det blir svårt och avancerat att fixa till ett spel som detta:)

Så med andra ord precis som att erövra en stad på en värld med erövringssystem, tex alfa eller zeta fast längre tid. Eller ja förutom att personen i fråga får behålla staden under själva erövringen.
 

DeletedUser378

Guest
Angående belägring så menade jag typ att Försvararen till viss del ska ha hjälp av detta då man får längre tid på sig att skaffa mer försvar.

När man belägrar en stad så skickar man trupper till staden. Dessa trupper ska sedan i två dagar hålla borta allt stöd som skickas till den belägrade staden. Man kan alltid skicka mer soldater för att stärka belägringen.

Sedan om man klarar av att hålla belägringen i två dagar kan man sedan anfalla staden och ta över den.

När staden är belägrad så halveras råvaroproduktionen men man kan fortfarande utbilda soldater och sånt.

Medan ens armé belägrar en stad måste man hela tiden se till så att trupperna klarar av fienderna som eventuellt kommer för att försöka bryta belägringen. Man måste också se till att de har förnödenheter vilket kräver typ 5000 av varje råvara per dag eller så som man måste skicka.

Om man håller belägringen tills man kan anfalla så är det sedan enkelt att ta staden om man har tillräckligt med trupper.

Allt detta gör det lite mer verklighetstroget men förstår att det blir svårt och avancerat att fixa till ett spel som detta:)


Då är det alltså inget tillägg på befintliga servrar du är ute efter? Utan snarare ett nytt erövringsystem?

Men som Zigvard säger så är det väldigt likt det gamla systemet där du belägrar staden i 24 timmar (alfa) alt 9,4 timmar (Zeta). Vet inte om du spelar på någon av dessa servrar men gör du inte det så lär du finna att erövringsystemet verkligen påminner en hel del om vad du föreslår.

Sen vet jag inte om du kommer få jätte bra gehör då folk klagar på att alfan tar lång tid på sig för utvecklingen och där är det 24h som gäller om man köra på din metod så kommer det att ta dubbla tiden istället.
 

DeletedUser

Guest
Yiio sa:
Skulle det inte vara bra med lite nya teknologier att forska fram istället för några av de som finns nu?

Tänkte typ teknologier som:
*Belägring-denna teknologi gör så att du kan välja att belägra en stad på obestämd tid.
*Fälttransport - Denna teknologi gör så att du kan hålla en belägring längre
*kokande olja - Denna teknologi gör så att soldaterna försvarar staden 10% bättre mot fiender (Kräver mur nivå 15+)
mm.

Bra ideer. Men man borde nog inte behöva en mur för olja. Något mer?

Yiio sa:
Sen skulle det också vara grymt om man typ som i travian kunde välja mellan olika folk. Typ:

*Athenarna - stark militärmakt till sjös och nöjdare befolkning
*Spartanerna - stark militärmakt till land och bättre soldater :cool:
*Makedonerna - starkt kavalleri.

:D Eller typ att man får ett antal poäng i början att fördela mellan olika stats. Sen kanske lika folk kan ha det lättare att erövra varandra.

Yiio sa:
Sen skulle det också vara roligt om befolkningen i en stad kunde göra uppror om man miss sköte ledningen av staden eller så :)

Agreed:cool:
_____________________________

Och så avancerad är inte varje sak enskilt.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp