Ta bort semesterläge som vapen under underverkstiden!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser930

Guest
NWO syn är att förfarandet är en destruktiv och spelförstörande handling.
Vårt förslag är att denna möjlighet - Semester - INTE skall finnas under Underverkstiden.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1337

Guest
Antar att du med "som vapen" menar att man strategiskt går in i semesterläge när man vet att man är på väg att hamna under attack på sin UV-ö. I så fall håller jag med dig.
Men blir svårt att genomföra eftersom många faktiskt åker på minisemestrar eller helt enkelt inte har tid att vakta grepolis under en period med mycket jobb och då hellre drar igång semesterläge istället för att bli gul och i bästa fall internas men i värsta fall förlora stad till fienden.

"Som vapen", håller jag med dig, men jag ser inte hur det i praktiken skulle funka att genomföra. Särskilt inte när man numera kan köpa semesterdagar.

Däremot kan inte heller de som gått i semesterläge deffa de övriga städerna, så det är lite av ett tveeggat svärd. :)
 

DeletedUser855

Guest
Jo semesterläge kan finnas kvar som det är tycker jag men det borde verkligen ordnas ett sätt så man kan anfalla de städer som ligger på en uv-ö vare sig denne spelaren är spärrad eller på semester!

Har man lagt en stad på en uv-ö så bör man inte kunna lägga den specifika staden under sådant skydd... i värsta fall kan man utnyttja detta genom att en spelare tar över 2 öar helt och så går han i semesterläge och ingen kan avbryta dessa 2 underverken...

Det är spelförstörelse!
 

DeletedUser

Guest
Eller kanske uv-bygget borde stanna när spelaren spärras eller går i sl.
 

DeletedUser930

Guest
Antar att du med "som vapen" menar att man strategiskt går in i semesterläge när man vet att man är på väg att hamna under attack på sin UV-ö. I så fall håller jag med dig.
Ett exempel
Att NWO kommer att anfalla Krios Zeus-staty för att åstadkomma Grand Slam torde vara självklart du vi i dagsläget har 6 av 7.
Detta anfall håller precis på att verkställas.
Vad händer?
Spelaren Harald Hårdfare (en stad) är på sem sedan länge/Ingen kommentar/
Spelaren Kalkal (5 städer) tar sem precis i tid för att erövringen skall misslyckas. Han är ett vagt kort - det var han som tappade en stad vid Giza pyramiderna.


På detta sätt har Krios minskat målytan från 20 städer till 14.
Skulle inte förvåna mig om fler följer.

Patetiskt - Krisos de la Värdelössos - Jag trodde faktiskt mer om er.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser930

Guest
Så gick Spelaren Inteda i semesterläge - ytterligare en stad mindre att anfalla.
Vilket Ynk!
 

DeletedUser1337

Guest
Jag förstår precis hur du menar, och om det medvetet används som ett försvarsvapen så är det riktigt löjligt!

Tycker Deedocs förslag är bra; att avstängning och semesterläge ska gälla alla städer utom de där det byggs UV.
 

DeletedUser

Guest
och ytterligare en spelare på den ön - mattemelker - kliver in i semesterläge. så nu är det nere på 12st städer som går att anfalla på den ön.

ett förslag, har man en stad på en UV ö ska man inte kunna gå in i semesterläge alls, systemet förhindrar det att det ens är möjligt! då ställs spelaren inför valet att antingen lira vidare eller chansa och vara borta iaf.

snacka om spelförstörar allians *suck*
 

DeletedUser855

Guest
och ytterligare en spelare på den ön - mattemelker - kliver in i semesterläge. så nu är det nere på 12st städer som går att anfalla på den ön.

ett förslag, har man en stad på en UV ö ska man inte kunna gå in i semesterläge alls, systemet förhindrar det att det ens är möjligt! då ställs spelaren inför valet att antingen lira vidare eller chansa och vara borta iaf.

snacka om spelförstörar allians *suck*

Ehh ser inte problemet med att spelare som har en stad på en uv-ö går i semester... Om de gör det så kan de ju inte heller skicka resurser till underverken så då är det la lugnt eftersom ni kan bygga ikapp dem :D

Men om man har flera städer på uv-öar så kan man få en fördel av att denne spelaren sätter sig i semesterläge.
 

DeletedUser

Guest
Ehh ser inte problemet med att spelare som har en stad på en uv-ö går i semester... Om de gör det så kan de ju inte heller skicka resurser till underverken så då är det la lugnt eftersom ni kan bygga ikapp dem :D

Men om man har flera städer på uv-öar så kan man få en fördel av att denne spelaren sätter sig i semesterläge.

om dom redan har fullt underverk där? och NWO vill erövra en stad för att få det sista fullt? Eftersom NWO e bättre byggare än krios handlar det inte om bygghastighet utan att de vill minimera risken för att förlora sista underverket!
 

DeletedUser

Guest
Ehh ser inte problemet med att spelare som har en stad på en uv-ö går i semester... Om de gör det så kan de ju inte heller skicka resurser till underverken så då är det la lugnt eftersom ni kan bygga ikapp dem :D

Men om man har flera städer på uv-öar så kan man få en fördel av att denne spelaren sätter sig i semesterläge.
Som Nolofinwe sa så har krios byggt klart underverket och vi försöker riva den, för att kunna bygga upp vårt eget och äga alla underverken. Men de flyr in i semesterläge, vilket gör att det blir svårare för oss när de har bara några få städer de behöver försvara. En efter en går de in i semesterläge och om det fortsätter så här har snart alla på ön gått i semesterläge:(

InnoGames bör göra något, annars sabbar det vårat spelande.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser855

Guest
om dom redan har fullt underverk där? och NWO vill erövra en stad för att få det sista fullt? Eftersom NWO e bättre byggare än krios handlar det inte om bygghastighet utan att de vill minimera risken för att förlora sista underverket!

Har de redan byggt klart ett underverk så tycker kanske jag att ni är lite sent ute :p

Kanske skulle tänkt på att stoppa det tidigare...
Men hur som helst YES man bör inte kunna skydda sig med semesterläge eller att bli spärrade med de städerna som man har på en UV-Ö som jag skrev innan.
 

DeletedUser

Guest
Har de redan byggt klart ett underverk så tycker kanske jag att ni är lite sent ute :p

Kanske skulle tänkt på att stoppa det tidigare...
Men hur som helst YES man bör inte kunna skydda sig med semesterläge eller att bli spärrade med de städerna som man har på en UV-Ö som jag skrev innan.

vad dillar du om? vi har byggt 6st klara och jagar det 7:e! deffa 7st UV, kriga för att ta UV samt rensa fiende städer som ens är nåt hot, skicka runt 300 miljoner råvaror (totalt per UV) till 7 UV kräver sitt jobb. borde du veta om när du är med i en allians som har 4st UV!
 

DeletedUser855

Guest
vad dillar du om? vi har byggt 6st klara och jagar det 7:e! deffa 7st UV, kriga för att ta UV samt rensa fiende städer som ens är nåt hot, skicka runt 300 miljoner råvaror (totalt per UV) till 7 UV kräver sitt jobb. borde du veta om när du är med i en allians som har 4st UV!

Har jag sagt att du har fel?
 

DeletedUser

Guest
Har jag sagt att du har fel?
Du sa det indirekt här...
Har de redan byggt klart ett underverk så tycker kanske jag att ni är lite sent ute :p

Kanske skulle tänkt på att stoppa det tidigare...
Men hur som helst YES man bör inte kunna skydda sig med semesterläge eller att bli spärrade med de städerna som man har på en UV-Ö som jag skrev innan.

Att hinna först med alla underverken är omöjligt så vida man inte har en fiende som sover... anser att det är meningen att man ska ha en möjligheten att kunna göra alla sju även om man missar med att bygga klart en...
 

DeletedUser855

Guest
Du sa det indirekt här...


Att hinna först med alla underverken är omöjligt så vida man inte har en fiende som sover... anser att det är meningen att man ska ha en möjligheten att kunna göra alla sju även om man missar med att bygga klart en...

Ironi men skit samma tydligen så gör jag mig dåligt förstådd så släpper det hela men läs igenom mina inlägg så ser du att jag inte motsäger mig det ni säger då ni gett mig helheten ;)
 

DeletedUser

Guest
Okej, det kvittar:D Nu lyckades NWO med Sveriges mest legendariska erövring och rev krios underverk trotts alla hinder, men jag anser fortfarande att det borde regleras på något sätt.
 

DeletedUser930

Guest
OP Grand Slam 7 blev en triumf!
1. Idag erövrade NWO en stad på Underverksön varvid Zeus-statyn revs till nivå 9 - med tomt råvarulager!
NWO har startat bygget av sin staty och kommer därvid nå Grand Slam trots Krisos fegspel.
2. Vidare lyckades NWO ta en stad vardera på ytterligare två (2) av Krios underverksöar - Kolossen och Fyrtornet.

Krisos disruptiva semesterflykt räckte inte.....surt sa räven.


Guldstjärna till alla tappra krigare i NWO som gemensamt släpat ihop resurser till 7 underverk (2,5 miljarder råvaror!) och som lyckats med det svåraste som finns i detta spel - Anfalla och erövra en aktiv försvarare!
Ni har verkligen varit fokuserade!
Honor!
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp