Ta bort delade forum funktionen.

DeletedUser2496

Guest
Som rubriken säger tycker jag att man på någon av våra nästkommande servrar ska testa med att man INTE kan dela sitt forum med andra allianser.

Varför?
Jo för att öppna uppspelte lite mer så vi inte hamnar i stora block som på t.ex. Lambda eller som det va framförallt på ETA.
Allt detta blockspelande som kommit mer och mer de senaste åren har gjort att jag tappat sugen helt. Det är framförallt systemet att alla mot en el en bra taktik, jag vet inte ärligt talat tror jag att det är de som gaddar ihop sig som förlorar på det då de bara får möjlighet att ta från ett fåtal spelare.

Vad skulle skillnaden bli?
Ja, en stor skillnad är ju att en grupp på 3-5 allianser inte skulle kunna della deff-forum vilket på så sätt skulle göra det deffensiva arbetet mycket svårare för denna konstellation. Vilket skulle öppna upp spelandet och så småningom skulle man hellre satsa på att utbilda sina spelare mer än att som många fall idag köra på en kvantitativ mängd spelare ist för en kvalitativ. Och i långa loppet tror jag att grepolis Sverige skulle tjäna på detta då det faktiskt skulle bli en större bred på spelarna och världar skulle i te dö ut efter 5-6 månader som det är idag.

Skulle även vilja att man på en sådan server inte kan dela bokningsfunktionen med andra allianser.
 

Geggan

Active Member
Detta var en suverän ide! tycker att Grepo Sverige ska ta del av detta och möjligtvis införa detta på kommande servrar! :D
 

DeletedUser2962

Guest
+en gräns på 20 spelare per allians också;)
Annars blir det för många spelare på samma sida ändå.

Men en mkt bra ide ballgrabb!
 

DeletedUser2832

Guest
Jag tycker detta är en riktigt bra idé :D

Ri014 jag tror inte det spelar någon roll egentligen :)
Dock är det ju roligt med ett tajt gäng som man kommer nära varandra än 50 pers som man knappt känner :)

Dock kan ju ledarna hålla kontakten om deffen :(
Men att skaffa en server helt utan förbundsmöjligheter eller något liknande :)
 

DeletedUser2496

Guest
Man kan ju göra det än svårare med deffensivt arbete och se till så man inte kan deffa spelare som inte finns i ens allians.
Vet att den funktionen har funnits på tribalwars så varför skulle den inte kunna finnas här.
Då kanske vi kan få en värld där alla faktiskt spelar mot alla ist för att ett antal spelar mot ett fåtal.
 

DeletedUser

Guest
Man kan ju göra det än svårare med deffensivt arbete och se till så man inte kan deffa spelare som inte finns i ens allians.
Vet att den funktionen har funnits på tribalwars så varför skulle den inte kunna finnas här.
Då kanske vi kan få en värld där alla faktiskt spelar mot alla ist för att ett antal spelar mot ett fåtal.

Det skulle kunna vara något!

Eller i vart fall inte kunna deffa dom som inte är allierade (dvs förbundspartners) samt begränsa antalet för bund till t ex ett per allians.

Hade som du säger nog öppnat upp en hel del! (Spökstäder bör kanske vara undantaget då, att dessa ska gå deffa ändå om man nu känner för det för att göra det hela ännu mer komplicerat :))
 

DeletedUser2832

Guest
Det skulle kunna vara något!

Eller i vart fall inte kunna deffa dom som inte är allierade (dvs förbundspartners) samt begränsa antalet för bund till t ex ett per allians.

Hade som du säger nog öppnat upp en hel del! (Spökstäder bör kanske vara undantaget då, att dessa ska gå deffa ändå om man nu känner för det för att göra det hela ännu mer komplicerat :))

Jag tycker nog att det endast ska gå att deffa spökstäder då
Alltså inga förbund utan endast alliansen själv ska kunna deffa varandra :)
 

DeletedUser2597

Guest
Tycker också det verkar som ett jätte bra förslag. Sen kan vi ta bort anfallslycka också. :)
 

DeletedUser2311

Guest
Borde dock finnas moral på servern, annars kommer de små allianserna ej ha någon som helst möjlighet att överleva.

Men man skall alltså bara kunna deffa i sin egen allians, vad händer om man hamnar i krig mot t ex 4 olika allianser? är det bara att ge upp då eller? då ingen annan kan hjälpa till med deff!?
 

DeletedUser2832

Guest
Tycker också det verkar som ett jätte bra förslag. Sen kan vi ta bort anfallslycka också. :)

Hehe äntligen utan lycka :D

Borde dock finnas moral på servern, annars kommer de små allianserna ej ha någon som helst möjlighet att överleva.

Men man skall alltså bara kunna deffa i sin egen allians, vad händer om man hamnar i krig mot t ex 4 olika allianser? är det bara att ge upp då eller? då ingen annan kan hjälpa till med deff!?

Det gäller väl att antingen vara ständigt aktiv och kunna snipa ks eller så är man helt enkel trevlig i ton så man helt i onödan inte startar krig :)
 

DeletedUser2496

Guest
Borde dock finnas moral på servern, annars kommer de små allianserna ej ha någon som helst möjlighet att överleva.

Hur mena du nu?
Man kan ju genom diplomati se till så att man är fredad annars får man väll fundera kring sina deffensiva taktiker.

Men man skall alltså bara kunna deffa i sin egen allians, vad händer om man hamnar i krig mot t ex 4 olika allianser? är det bara att ge upp då eller? då ingen annan kan hjälpa till med deff!?

Vad jag har erfarenhet av är detta sällan ett problem, problemet är dock oftare att man stöter på allt för överdeffade städer,
Men detta är bara ett förslag som skulle göra krigandes mer "aktivt" tror jag och kan ta tillbaka mycket av den glädje som gått förlorat de senaste åren.

Optimala inställningar enligt mig skulle vara.

Hastighet:4.0
Enhet:2.0
Handel:2.0
Moral: inaktiv
Nybörjare skydd: 3 dagar
Alliansgräns: 25(ca)
Gudar: alla

Sen att man inte kan deffa utanför sin allians och man kan inte dela forum med andra allianser, då tror jag att vi skulle kunna få till en värld där alla spelar mot alla.
Men känner man då att detta inte är något för denne då kanske man inte ska starta på en sådan värld.
 

DeletedUser876

Guest
Superbra förslag, ballgrabb!
En sådan funktion skulle ju vara möjlig att slå på eller av för en viss server.
Kanske inget större intresse på de större servrarna, som ändå har många oberoende allianser, men här i Sverige är det ju klockrent.
 

DeletedUser2556

Guest
Av någon andledning har ni inte fått något svar här. Tog kontakt med lothoria för att ta reda på om det är möjligt. Såhär blev tyvärr svaret:

"Tyvärr så är vinsten vi får ut av att genomföra detta inte tillräckligt stor för arbetet som krävs för att det ska bli möjligt."

Jag ska försöka få diskutera med någon direkt från innogames om frågan. Kommer självklart kontakta fler av ni andra som är aktiva i frågan om det blir möjligt att prata med Innogames. Dock så är det nog ett måste att vi kommer med förslag till Innogames hur dem kan tjäna pengar på det hela.

Mvh yoo
 

DeletedUser

Guest
Osäker på ifall Loth menade vinsten som i pengar utan det handlar nog snarare om en vinst rent spelmekaniskt. Med andra ord att det inte anses tillföra spelet tillräckligt mycket för att vara värt besväret med att genomföra det.

Angående att det inte blev något svar i tråden var för att jag visste att loth skulle kolla upp detta och sen glömde jag skriva det här.

Sen själva sakfrågan så tror jag inte att detta är en lösning på problemet. Detta då det i liknande spel där allianser har samspelat så dyker det ganska snabbt upp externa forum när det finns begränsningar som denna.

Som en liten btw så hoppas jag att du frågade om det är okej att du lägger upp citat från en privat konversation på forumet.
 

DeletedUser2556

Guest
Nej det gjorde jag ej. Får be om ursäkt till loth senare isf. Tycker du har en gnällig stil zigvard. Jag skrev inget elakt om er i innogames teamet så hoppas inte du är otrevlig tbx nu.

Jag sa bara vad jag tycker. Ska en Moderator då ha dålig stil så tror jag inte många kommer ge förslag i framtiden. Tyvärr är det stor skillnad mellan bemötandet av dig och loth. Fundera på det ett tag.

Mvh yoo
 

DeletedUser

Guest
Eftersom tråden tidigare varit död sen 18/12 så tillåter jag lite off-topic här nu för att svara på ditt inlägg.

Angående mina kommentarer på förslaget så var det enbart vad jag personligen tror. Jag ville därför lyfta det med er i tråden som är för detta då det kanske inte löser problemet. Det är lite detta som forumet är till för, alla tycker inte samma och därför är olika åsikter välkomna så länge de respekterar varandra.

Anledningen till att jag frågade om du frågat är att du tagit en mening ur ett sammanhang och citerar honom på den. Då meningen bakom den meningen kan vara väldigt olika beroende på vad som menas med vinst så känner jag då att jag vill se om du har kollat med honom för att han då skulle få chansen att förtydliga. Att jag frågar om detta ser jag inte som något konstigt och ifall jag någonsin citerar någon från konversationer utanför forumet så får du hemskt gärna fråga samma sak.

Är osäker på vad det är i min stil som är gnälligt, kanske använder jag för få smileys men det är enbart för att de är så extremt fula här på forumet. Dock är jag ganska säker på att all kritik mot medlemmarna i teamet ska tas direkt med Lothoria och att det är mot reglerna att lyfta det på forumet. Du är däremot hemskt välkommen att komma med konstruktiv kritik kring mitt bemötande av spelare antingen direkt till mig eller till Lotho.
 
Topp