synkronisering av trupper.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Som många andra. så har jag problem med att få bara attacker när man har 20 städer, föratt inte näman när hela alliansen ska hjälpa. transporter anländer före brandskepp. motståndaren får stöd från en hel allians och fler små attacker kommer inte funka.

så min tanke var att när man attackerar så går det i 2 delar.

1. Först en transport tid. = den tid det tar från din stad till fiendens stad (Som förblir oförändrat).

2. Andra fasen är att när första truppen har anlänt till fiendens stad, så väntar dom i 10 min utanför motståndarens stad innan första striden börjar. under denna tid så kan alla attackerande trupper som anländer under denna period att samlas och attackera i en enda grupp.





som ett av slut. (bara en en rolig idee, osäker som den funkar men men.)

ifall antal enhter överskrider en viss summa. (låt oss säga en summa motsvarande 5000 pop.) så kan man göra olika typer av strategier alternativ.

Land alternativ.

1. man kan välja att platser för sina enheter.
kanske vill många ha lite tyngre/billigare trupper så som Svärdsman/Hoplit i sina främre led.
Kanske vill man ha sina slungor på flankerna. eller kanske i mitten av sin trupp.
Kanske vill man att ryttare ska attackera från sidan och inte rakt fram ifrån.



vatten alternativ.

1.tex om man förväntar sig ett tungt vattenförsvar kan man beodra brandskeppen att gå in före ens transporter. vilket kan göra att flera kommer överleva till hamnen. MEN det tar längre tid för alla transporter komma fram hamnen pga brandskeppen kommer vara ivägen och under den perioden är dom sårbara för olika gudar, bågskyttar eller liknade.

2. alternativ 2. att man sänder in transporter först. risken att förlora land units ökar kraftigt. men det ger en större chans att dom faktiskt kan nå land även ifall man möter ett starkt försvar. (lite som genombrytning)






pga att jag skriver detta nu och är lite pressad på tid, så kan ni gärna lämna komentarer så ska jag besvara dom när jag får tid.
 

DeletedUser378

Guest
Eftersom detta är något som kräver att vi ändrar i stort sett hela upplägget för Grepolis så finns det inga större förhoppningar att detta kommer att införas.

Innogames har valt ett upplägg där antalet trupper inte alltid har störst betydelse utan att förmågan att matcha anfallen till rätt tid är drastiskt avgörande.
Detta är ett upplägg som vi ämnar att behålla då det är vad majoriteten av spelarna söker i sin krigsföring. Annars hade de antagligen valt ett spel med ett helt annat upplägg.
 

DeletedUser

Guest
En grej som inte skulle behöva ändra något upplägg är att förbättra funktionen "anfallsplaner" som just nu är helt oanvändbar.
Går inte ens att ställa in om ett anfall ska göra revolt tex.

Hade den funktionen fungerat hade det gjort GP så mycket bättre imo.

Fast funktionen kanske är ny och under utveckling?, jag har ju inte spelat GP så länge.
 

DeletedUser855

Guest
Ehh har inte detta lite med skillsen på spelarna att göra? Jag med flera har spelat mycket och har inga problem alls med att tajma, visst lite drygt ibland och mycket jobb kan det vara med men sorterar inte detta ut de bättre spelarna ur hela skalan så vet jag inte...

Jag tycker det är bra som det är, spel ska inte vara för lätta inte!

Men ska vi göra det lätt så varför inte bara en knapp och så sköter spelet att skicka iväg alla anfall och tajma in deff ? :D
 

DeletedUser

Guest
Tycker detta är ett utmärkt förslag. Vi vet alla hur svårt det är att få anfallen med biremer att landa före transporterna med svärd och bågar när man ska ta över en stad. Med detta förslaget slipper man det problemet som jag och flera andra har vid varje anfall.

Om inte detta förslaget införs kommer massor av spelare sluta och det kommer innogames förlora mycket pengar på.
 

DeletedUser1337

Guest
Tycker detta är ett utmärkt förslag. Vi vet alla hur svårt det är att få anfallen med biremer att landa före transporterna med svärd och bågar när man ska ta över en stad. Med detta förslaget slipper man det problemet som jag och flera andra har vid varje anfall.

Om inte detta förslaget införs kommer massor av spelare sluta och det kommer innogames förlora mycket pengar på.
Trollvarning, men...
+1
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp