Strategi, trupper

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Har haft en del funderingar över hur man ska bygga upp sin stad och vilka sorts enheter man ska satsa på. Dom jag satsar mest på nu är ryttare, stridsvagnar, katapullter och slungkastare. Vilken är den bästa offensiva upplägget när de gäller trupper och uppgraderingen av byggnader, när man ska erövra städer? Har hört att man inte ska uppgradera staden fullt för att spara befolkningsplatser.

Så jag vill gärna veta vad ALLA tycker är den bästa strategin både offensivt o defensivt. Vilka gudar man ska dyrka, osv, precis allt haha. Skulle vara roligt att veta.. :)

Tack!

Mvh satchmo:cool:
 

DeletedUser378

Guest
Vad gäller gudar skall du dyrka dem allihopa. Det tjänar du mest på.
Sedan stämmer det helt klart att en by inte ska byggas upp till max för att spara på trupper, däremot vilken uppsättning som är bäst offensivt är diskuterbart. Det beror helt på vad fienden har som försvar, då det bara finns en anfalls poäng men olika typer av försvarspoäng så är det försvararen som avgör det hela.
 

DeletedUser

Guest
Aha okej. Han jag tänkt anfalla har trupper av alla. Men bara mest av slungkaste och svärdmän. Vilka offensiva trupper används mest då? Jag har märkt att katapulter är sjukt vid anfall!
 

DeletedUser962

Guest
Svärd, bågar, hopliter, stridsvagnar är försvar

Slungor, ryttare, hopliter, stridsvagnar är Off enheter.


Som du ser så kan både hopliter och stridsvagnar användas som försvar och anfall.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp