Sten överskott i Achilles Hjältevärld

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Eftersom det är ett groteskt överskott på sten i hjältevärlden, skulle det vara bra om det gick att förbruka överskottet på något.
Förslag:
Samla sten så som men gör i grottorna fast i det här fallet i en ”bank”.
Banken byggs (av sten) i en av sina städer, förlorar man den staden är banken och eventuell sten i den borta och man får bygga ny ”bank” och börja om.
Kapitalet i banken som då inte är knuten till någon specifik stad utan kan nyttjas från alla sina städer till att höja nivån på muren 3 steg över max byggnivå eller höja försvarsvärdet på tornet i motsvarande steg.
Val 1 (påbörjat alternativ går ej att bryta i den specifika staden)
Plusnivå 1 Mur 25+1=100000 Sten
Plusnivå 2 Mur 26+1=200000 Sten
Plusnivå 3 Mur 27+1=300000 sten
Val2
Eller om man väljer höja tornet
Plusnivå1 Torn 10%+5% 150000 Sten
Plusnivå 2 Torn 15%+5% 250000 Sten
Plusnivå 3 Torn 20%+5% 350000 Sten
 

DeletedUser176

Guest
Det är alltid ett överskott på sten i början på världarna pga att det inte finns så många som börjat med sf än.. det mattas av efter ett tag.. på zeta var det med det i början nu tycker jag det är underskott på det är..
 

DeletedUser

Guest
Det är alltid ett överskott på sten i början på världarna pga att det inte finns så många som börjat med sf än.. det mattas av efter ett tag.. på zeta var det med det i början nu tycker jag det är underskott på det är..
Jo klart att det är så att det går åt olika mängd med råvaror i olika skeden av spelet men tanken var att det skulle bli en sak till att göra/bygga och möjligen försvåra för angriparen, skulle ju inte vara ett måste att bygga enligt förslaget utan en valmöjlighet till ett starkare försvar.
 

DeletedUser

Guest
känns väl kanske inte som att det behövs starkare försvar i grepolis..
då skulle jag hellre se att man kunde lägga sten på ett ivägskickat anfall, ungefär som man kan gunsta ett anfall, vilket skulle ge anfallet en murbräcka :D
ju mer sten man lägger på anfallet desto bättre effekt har murbräckan och desto lägre effekt har muren på anfallstrupperna, t ex 3000-5000 sten = 1 murnivå lägre. man rasar inte muren, murbräckor har man ju till att paja portar inte murar, men muren får lägre effekt på just det anfallet som man har lagt stenarna på.
 

DeletedUser176

Guest
håller helt med osten man behöver inte starkare försvar det är redan till försvararens fördel
 

DeletedUser

Guest
Tycker man ska kunna investera i extra stenar åt slungorna eller katapulterna och då ladda de rackarna s de ger 5% extra skada
 

DeletedUser285

Guest
har aldrig haft för mkt sten på någon värld.. :/
Men beror väll på att jag vet vart man ska göra av med saken? :p
 

DeletedUser

Guest
själv har jag haft för lite sten de senaste två veckorna. sjukt nice för marknaden är hela tiden full av anbud trä till sten och silver till sten med förhållande på typ 0.60
 

DeletedUser

Guest
Ja men vad bra ni har lagom mycket sten, men var kanske inte bara det som förslaget gick ut på, men eftersom det tydligen inte var något vidare kanske någon vänlig själ med admins grad kan radera den här tråden! :rolleyes:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp