Starta om?

DeletedUser

Guest
öhrm jag undrar nu ska gamma börja om? isåfall när?

jag vill helst inte att detta ska hända... om det finns folk som vill börja om så kan man ju kanske göra nya världar... för isåfall får ju dom som inte vill börja om fortsätta att spela......
 

DeletedUser

Guest
Har sagt det förut till dig! Det kommer inte bara starta om hur snabbt som helst!

I den nya gamma 2.0 så kommer det finnas underverk som allianser kan bygga. När en allians "äger" alla 4 underverken så öppnas en ny hjältevärld och den gamla stängs av.

"Äga" = Hela ön för sig själv, inga städer från andra allianser på.
 

DeletedUser

Guest
så detta kommer hända i alla världar.... fattade inte det.... kk thx..
 

DeletedUser

Guest
om jag fattat det rätt så startas vår gamma om så fort någon allians skapar 4 underverk?? fasen vad tråkigt i sånna fall, de borde skapa ett ny värld, tycker gamma ska fortsätta som den gjort hittills..no ending!
 

DeletedUser

Guest
Ganska kul med ett MÅL i spelet dock...

* Städer producerar mer resurser.
* Rekryteringstiden har reducerats.
* Ditt lager kan lagra mer resurser.
* Din bondgård kan distribuerar flera soldater.
* Nya enheter kommer att finnas tillhands.
* Nya krafter kommer att dyka upp.

Deta är några saker jag ser fram emot faktist!
 

DeletedUser

Guest
Ganska kul med ett MÅL i spelet dock...

* Städer producerar mer resurser.
* Rekryteringstiden har reducerats.
* Ditt lager kan lagra mer resurser.
* Din bondgård kan distribuerar flera soldater.
* Nya enheter kommer att finnas tillhands.
* Nya krafter kommer att dyka upp.

Deta är några saker jag ser fram emot faktist!


Självklart! Men det där kan dom väll göra utan att spelet ska starta om?
Tyckte det var skit grymt när jag läste att dom skulle lägga till underverk, det skulle göra spelet mycket mer tävlings inriktat.. Men sedan att det startar om... Det är värdelöst... I Gamma kommer det inte dröja länge före Capitolium tar alla underverk och allt börjar om...

Tror att jag ska gå ihop med flera andra medelstora allianser där vi ska försöka hålla en ö med ett underverk på tillsammans och försvara den till döden... Vill inte att Gamma ska starta om! :(
 

DeletedUser

Guest
Självklart! Men det där kan dom väll göra utan att spelet ska starta om?
Tyckte det var skit grymt när jag läste att dom skulle lägga till underverk, det skulle göra spelet mycket mer tävlings inriktat.. Men sedan att det startar om... Det är värdelöst... I Gamma kommer det inte dröja länge före Capitolium tar alla underverk och allt börjar om...

Tror att jag ska gå ihop med flera andra medelstora allianser där vi ska försöka hålla en ö med ett underverk på tillsammans och försvara den till döden... Vill inte att Gamma ska starta om! :(

1. För att bygga ett underverk måste en allians ha ALLA STÄDER PÅ EN Ö.

2. Capitolium har en del öar men Segraz har sjuuukt många öar och dom har en j*kla mkt birems...

3. Dom sa att de kommer ta tid att bygga ett underverk så tänk dig 4:a ;).

4. Capitolium har ett stort krig med BoO,BoO II,BoLX och TFB

(BoO=Band of Outlaws
BoO=Band of Outlaws II
BoLX=Band of Legio X
TFB=The Funeral Band)

Och så kostar de resurser att bygga underverk och våra resurser går åt att bygga soldater/skepp.

5. Vinnarna av servern kommer bli någon av följande allianser: GOF I eller Segraz eller Ngn Band of Outlaws familj eller Capitolium (Men fler hot kan komma ;) . )

6. Om gamma "stängs ner" eller vad den gör så kommer de dröjja MINST 1-2 månader...
och de blir ju roligt att komma in till hjältevärldarna :DDD!!!
 

DeletedUser

Guest
Ja.. Men jag menar att ta över en ö som redan har underverk. Där 3-5 allianser hjälps åt att ta över den och skydda den mot andra allianser. Och som jag sa förut, varför kan man inte göra om gamma så den blir som en hjälte värld utan att den ska behöva starta om?
 

DeletedUser

Guest
Världar som öppnades innan 2.0, till exempel Alfa, kommer inte att sluta ännu. Vi kan inte garantera att världarna kommer att vara öppna för alltid. Hela allianser kommer att kunna flytta över till nya världar utan att behöva skicka ut inbjudan till var och en.

Gamma är en värld som startade innan 2.0, så den kommer inte stängas ner direkt.
Vad jag kan förstå från detta kommer det starta en ny värld parallelt med den föregående, och att spelare kan flytta över med sina allianser ifall man vill det. Denna nya värld kommer ha hjältevärldinställningar.
 

DeletedUser

Guest
Gamma är en värld som startade innan 2.0, så den kommer inte stängas ner direkt.
Vad jag kan förstå från detta kommer det starta en ny värld parallelt med den föregående, och att spelare kan flytta över med sina allianser ifall man vill det. Denna nya värld kommer ha hjältevärldinställningar.


Nej? Om du läst vad jag skrivit skulle du veta att jag redan fattat det. Och enligt det jag fattat kommer allt flyttas till en ny värld och den gamla världen stängs ner..
 

DeletedUser

Guest
Nej? Om du läst vad jag skrivit skulle du veta att jag redan fattat det. Och enligt det jag fattat kommer allt flyttas till en ny värld och den gamla världen stängs ner..

Jo jag står fast att de skulle va skoj om t.ex. en allians hade 4/7 underverk och servern stängdes och man kunde få dessa utmärkelser typ:

Du hade mest poäng när servern slutade
Du hade mest Offensiva KP
Du hade mest Defensiva KP
Du var med vinnande alliansen

OSV och så kunde de va en guldram runt ^^, pimpat med diamanter eller liknande :)
 

DeletedUser

Guest
Idéen är bra, bara att du utför den på en server som i början skulle vara "förevigt". Skulle jag vetat att det var på detta sätt skulle jag inte börjat på grepolis. Så det jag skulle vilja var att det blir nya serverar med detta system istället för att göra om de som redan finns. Men jag förstår att det är svårt för er då vi i svenska grepolis är bara en putte liten del av allt.
 

DeletedUser

Guest
Var kan man läsa om nyheter kring det här området? Under tillkännagivande?
 
Topp