Största armén?

DeletedUser

Guest
Hur stor tror ni att det största armén är i det här läget?

Jag skulle tippa på 300+, men vad tror ni andra? Rapporter skulle också vara trevligt, även om det inte finns någon konverterare ännu.
 

DeletedUser

Guest
Hmmm, kanske 600 eftersom vissa köper till sig framgång^^
 

DeletedUser

Guest
Kanske omkring 1000 skallar och 3000 fötter ni får själva räkna ut hur många hästar jag tippar på att den största armén har ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag tippar fortfarande på 600. Grepolis är ju nytt för Sverige så jag tror man inte kan ha fått över 3000..
 

DeletedUser

Guest
Om dom här armerna finns så verkar det vara defftrupper. Eller så används inte armerna till att rensa andra städer . Överlägset bäste kämpe har ju bara (förutom 1p) endast plockat försvarspoäng. Alternativt att man står med en jättearme på en ö med bara stamfränder
 

DeletedUser

Guest
Skulle nog tippa på minst 2000 skallar. Om det finns folk på servern som gör annat än att uppgradera resurserna så är det kanske t.o.m inte omöjligt med mer? :)
 

DeletedUser

Guest
oj.... har ni tittat något på hur mycket befolknings utrymme det finns för trupper?
Gör gärna det innan ni börjar gissa hej vilt.
 

DeletedUser

Guest
oj.... har ni tittat något på hur mycket befolknings utrymme det finns för trupper?
Gör gärna det innan ni börjar gissa hej vilt.

Hm.. Tänkte inte på att det var så i detta spelet. Då är det nog inte troligt med en armé på 2000. ^^
Jag glömde att :cool:. Lol :)
 

DeletedUser

Guest
Jag kan förtydliga.

Bondgården på max nivå ger 3000 befolkning!
Med plow och thermal baths går det få upp det till 3000+200+5%.
Byggnader kommer kräva 900+ befolkning (väldigt lågt räknat)
 

DeletedUser

Guest
en tanke slog mej, när templen väl börjar komma igång så tror jag att
mytologiska enheter kommer dominera slagfältet. men 3000 i befolkning gör ju onekligen väldigt små armeér :rolleyes:

nästa fråga blir väl nåt sånt här: fungerar det med en sån liten befolkning?
 

DeletedUser

Guest
Så länge alla har lika liten befolkning spelar det väl ingen roll? Snarare bara roligt att det inte är precis som TW t.ex.
 

DeletedUser

Guest
jo iof, men det känns lite att bygga en arme på under 2000 med befolknigstillägg
fast de e väl till att vänja sig:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Jo, lite illa känns det ju, men man kan väll anfalla med flera byar samtidigt ;D
 

DeletedUser

Guest
:cool: ! Jag gillar det låga antalet. Betyder att man nästan behöver focusera mer på att få rätt antal trupper.
 
Topp