Sportolympia

DeletedUser

Guest
Frågesport - Vinn blandade priser!

Svara rätt på alla dessa frågor och vinn guld!

Skicka dina svar till: Saphira eller via forumpm
Markera titel med:
Frågesport Grepolis.se

7/8 är sista dag att lämna in era svar, den 8/8 presenterar vi vinnarna!

I: 500 Guld och en musmatta
II: 300 Guld och en droppmatta
III: 200 Guld

Har flera alla rätt, lottar vi vem som blir 1-2-3

____________________________________________


1. Antikens olympiska spel startade med en gren, vilken?

2. De olympiska spelet var en hyllning, till vilken gud?

3. Vilken klädsel hade de tävlande i antikens Grekland när de tävlade i de olympiska spelen?

4. Ben Johnson vann med nytt världsrekord guld, men blev fråntagen detta då han diskades för doping, vilket år var detta?

5. När vann Sverige OS-guld i fotboll?

6. Vid OS i Berlin 1936 lämnade Adolf Hitler arenan när en färgad man tagit hem sin fjärde guldmedalj. Vad hette idrottsmannen?

7. Peter Norman, Tommie Smith och John Carlos höjde sina nävar i protest mot diskrimineringen av svarta i USA under ett OS när. Vilket år?

8. Vem tände den olympiska elden i Atlanta 1996?

9. Vilken svensk har flest OS-guld?
 

DeletedUser3148

Guest
Är bara lite undrande med en sån här frågesport då de flesta antagligen har tillgång till internet då de spelar grepolis och antagligen kan googla svar på de frågorna de inte kan så verkar detta ju mer eller mindre bli ett lotteri ;)
 

DeletedUser2646

Guest
Borde nästan vara att den som har alla rätt blir diskvalificerad :D

Nä men håller med, alla är inte ärliga och tror det är okej att fuska med google.

Ett lotteri kommer det definitivt att bli.. :/
 

DeletedUser3343

Guest
De kanske går på bäst motiverade svaren istället för att lotta bland ett x antal hundra rätta svar? För ett lotteri blir ju bara dåligt. Om man inte lottar bland de 3 bästa motiverade svaren eller liknande.
 

DeletedUser3273

Guest
De kanske går på bäst motiverade svaren istället för att lotta bland ett x antal hundra rätta svar? För ett lotteri blir ju bara dåligt. Om man inte lottar bland de 3 bästa motiverade svaren eller liknande.
Hur motiverar man ett svar på en "frågesport"?

Fråga: Vilket år föddes Zlatan?
Svaren:
1981
Zlatan föddes 1981

Båda svaren är ju lika rätt, ska man då ge den ena poäng för att han orkar fylla i texten?
Är ju sällan folk som är med på dessa tävlingar så antingen ges guldet ut via lotteriet eller till dom 3 som faktiskt svarar ;)
 

DeletedUser2878

Guest
Jag tyckte faktiskt denna var rolig.
Men sjukt svår :)
 

DeletedUser3148

Guest
Jag tyckte faktiskt denna var rolig.
Men sjukt svår :)

Själv hade jag tydligen oanade kunskaper angående detta då jag fick 8 rätt utav 9 på frågorna vilket var betydligt bättre än jag trodde, dock så hade jag inte aning om svaret på den sista frågan. Men tänker inte skicka in något då jag redan har så kallat fuskat när man har kollat för att se om man hade rätt på frågorna ;)
 

DeletedUser3148

Guest
Står att idag är sista dagen så måste gälla fram till 24:00 ikväll då
 

DeletedUser3343

Guest
Hur motiverar man ett svar på en "frågesport"?

Fråga: Vilket år föddes Zlatan?
Svaren:
1981
Zlatan föddes 1981

Båda svaren är ju lika rätt, ska man då ge den ena poäng för att han orkar fylla i texten?
Är ju sällan folk som är med på dessa tävlingar så antingen ges guldet ut via lotteriet eller till dom 3 som faktiskt svarar ;)

Vissa frågor är svåra att motivera på. Men man kan försöka. För att när alla kan googla det så borde de inte lotta ut det får då skulle det inte vara en tävling.

Men en fråga som du hade som exempel är en direkt fråga som man inte kan göra ett svar till.

Men nu är det frågor som man kan svara på "mer än bara svaret".
Sätter vi oss i skolbänken så ska svaren motiveras för högre betyg ;) och lite så tänker jag :D
 

DeletedUser3362

Guest
Hur ska ni kunna skicka en musmatta om man vinner, ni vet ju inte var vi bor...
 

DeletedUser3148

Guest
Man behöver lämna ut adressen för att mottaga de priserna ;)
 

DeletedUser2477

Guest
Man behöver lämna ut adressen för att mottaga de priserna ;)

precis
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


fast du skickar det i ett privat pm till Saphira.
cnfy7elqh8dotnsdp.gif
 

DeletedUser2646

Guest
En mycket bra musmatta måste jag säga, jag blev och är fortfarande nöjd när jag vann för ett tag sedan. :)
 

DeletedUser

Guest
Åh vad kul att höra Timpa! ska jag säga åt dem så de vet :)

Vinnare:
1:a Friskus
2:a adam369
3:a Muscles

Kontakta mig för utlämning av priser!

Till nästa gång kommer vi att ta med oss om någon typ av utslagningsfråga/uppgift.

Rätt svar:
1. Löpning
2. Zeus
3. Nakna
4. 1988
5. 1948
6. Jesse Owens
7. 1968
8. Muhammed Ali
9. Gert Fredriksson (kanot)
 

DeletedUser3362

Guest
Man får väll säga grattis till vinnarna
Men specielt Adam
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3148

Guest
Bara av rent intresse, så var de väl rätt många som hade alla rätt eller?

Blir väldigt intresserad av att få se vad ni kör som utslags fråga nästa gång ;)

Var fråga 9 som jag inte kunde, vet fortfarande inte vem han är egentligen men får väl ta och kolla upp det.
 

DeletedUser

Guest
7 stycken hade alla 9 rätt
1 hade 8 rätt
1 hade 7 rätt
och till sist hade en person 2 rätt

Jättekul med så många deltagare!
 
Topp