Skript regler

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
§6) Botar

Spelet är gjort för att enbart spelas med en vanlig webbläsare. Botar, webbläsar-add-ons och andra program/script som spelar spelet automatiskt och utlöser kommandon är förbjudna.

* Det är förbjudet att använda program som automatiskt lägger till arbeten i byggnadskön.

Är helt med på dessa regler men får man använda t.ex notpad's som addon?
för som jag fattar denna regel så gäller dom endast addon's som kör spelet automatiskt?
 

DeletedUser4

Guest
Är helt med på dessa regler men får man använda t.ex notpad's som addon?


Berätta vad ditt notpad-add-on gör, många här har inte den blekaste. =)

(Jag har ju mina teorier iom att det är notepad, men vänligen, do explain.)
 

DeletedUser

Guest
Varför säga det igen? TS har ju inte ens svarat sedan du sa det första gången :)
 

DeletedUser

Guest
Det är typ ett anteckningsblock som man kan anteckna i istället för att sitta och skriva koordinater på papper för att komma ihåg m.m.

Så det ger ju ingen direkt fördel i spelandet men man slipper öppna t.ex ett skriv program eller dra fram papper och penna.

Edit:
sedan om det finns KR Konverterare så uppskattas det :D
Det är ett skript så man kan skriva in en KR rapport i ett forum med BBcode t.ex ger heller ingen fördel utan bara lättare att publicera en fin KR på forumet :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4

Guest
Det är typ ett anteckningsblock som man kan anteckna i istället för att sitta och skriva koordinater på papper för att komma ihåg m.m.

Så det ger ju ingen direkt fördel i spelandet men man slipper öppna t.ex ett skriv program eller dra fram papper och penna.

Edit:
sedan om det finns KR Konverterare så uppskattas det :D
Det är ett skript så man kan skriva in en KR rapport i ett forum med BBcode t.ex ger heller ingen fördel utan bara lättare att publicera en fin KR på forumet :D


Antog det, ja jag ser ju inga problem med att föra anteckningar och vara ambitiös.

Är det ett firefox add-on vi pratar om förresten?

Kommer säkert att bli hög aktuellt att använda när det drar ihop sig.

@Hozan: Jag syftade mitt andra inlägg till TheCleaner.
 

DeletedUser

Guest
Japp det är ett GM-Skript vilket funkar i många webbläsare :D
så är det godkänt att använda sig utav det??

Sedan KR konverteraren är det godkänt ? (om det nu finns någon där ute :p)
 

DeletedUser4

Guest
Japp det är ett GM-Skript vilket funkar i många webbläsare :D
så är det godkänt att använda sig utav det??

Sedan KR konverteraren är det godkänt ? (om det nu finns någon där ute :p)


Fråga 1. Ska kolla, GM är ett känsligt ämne. Återkommer med svar.

Fråga 2. Om du ska hitta något sådant så rekommenderar jag spaning på .pl och .net.
 

DeletedUser

Guest
1. Låter bra :D förstår dock inte varför det skulle vara så känsligt :p

2. Varför ska jag sitta på andra forum och leta :S
Jag frågar om det är godkänt och är det det så kanske jag rent av gör mig min egen och publicerar här i Svensk version men vill inte lägga ner någon tid på något som är bortkastat om det inte skulle vara godkänt :S
 

DeletedUser4

Guest
2. Varför ska jag sitta på andra forum och leta :S
Jag frågar om det är godkänt och är det det så kanske jag rent av gör mig min egen och publicerar här i Svensk version men vill inte lägga ner någon tid på något som är bortkastat om det inte skulle vara godkänt :S

Skapa och visa oss så får vi se helt enkelt. Då får vi se, om jag godkänner det... ska jag ha det. ;)
 

DeletedUser

Guest
Jag har ett Greasemonkey-script som härmar premium-verktygsfältet men är mycket mer slimmat och rymmer mer information. Som premium-medlem borde man få använda det men problematiken är väl att icke betalande inte får härma premium-funktioner gratis. Så hur ställer sig Innogames till det?
Kan skicka länk till scriptet i PM om du vill titta på det.
 

DeletedUser

Guest
GM-Scripts rent allmänt brukar vara väldigt känsligt, just so u know.
 

DeletedUser

Guest
Jag har ett Greasemonkey-script som härmar premium-verktygsfältet men är mycket mer slimmat och rymmer mer information. Som premium-medlem borde man få använda det men problematiken är väl att icke betalande inte får härma premium-funktioner gratis. Så hur ställer sig Innogames till det?
Kan skicka länk till scriptet i PM om du vill titta på det.

Vad roligt att du ANVÄNDER det..
 

DeletedUser

Guest
hmm vad är det för roligt med det???
reglerna verkar ju gälla saker som automatiserar ditt spelande vilket dessa skript Cordazar och jag pratar om.

Sedan om GM-skript brukar vara känsliga har ingen betydelse om skriptet inte bryter mot några regler så borde det vara lugnt att använda eller hur?
 

DeletedUser

Guest
Att jag har ett GM-script innebär inte att jag använder det, för hur ska jag kunna skriva det om jag inte samtidigt innehar det?
Intressant hur så många kan komma med så mycket ointressant istället för att kreativt komma på sätt att göra Grepolis enklare och roligare. Om ni inte VET vad som gäller för GM-script eller förstår hur det fungerar och vad man kan göra med det så spelar era åsikter tyvärr ingen roll.

GM-script, Addon till Firefox, Javascript i Premium-menyn är inte i sig olika, alla kan utnyttja samma scriptspråk för att förenkla, lägga till eller ändra saker. Frågan kvarstår bara vad som räknas som fusk alternativt godkänt hjälpmedel.
 

DeletedUser

Guest
Att jag har ett GM-script innebär inte att jag använder det, för hur ska jag kunna skriva det om jag inte samtidigt innehar det?
Intressant hur så många kan komma med så mycket ointressant istället för att kreativt komma på sätt att göra Grepolis enklare och roligare. Om ni inte VET vad som gäller för GM-script eller förstår hur det fungerar och vad man kan göra med det så spelar era åsikter tyvärr ingen roll.

GM-script, Addon till Firefox, Javascript i Premium-menyn är inte i sig olika, alla kan utnyttja samma scriptspråk för att förenkla, lägga till eller ändra saker. Frågan kvarstår bara vad som räknas som fusk alternativt godkänt hjälpmedel.

Det borde ju inte vara tillåtet eftersom att det finns folk som betalar för nästan samma sak. ;) Även om man redan har premium så borde inte vara tillåtet. Alla ska ha samma chans enligt mig, och då menar jag att man inte ska behöva lägga till saker för att gå den chansen. :)
 

DeletedUser

Guest
Det borde ju inte vara tillåtet eftersom att det finns folk som betalar för nästan samma sak. ;) Även om man redan har premium så borde inte vara tillåtet. Alla ska ha samma chans enligt mig, och då menar jag att man inte ska behöva lägga till saker för att gå den chansen. :)


Även jag tycker att detta är en högst aktuell fråga. Som någon tidigare påpekat... VET man inte svaret så behöver man inte svara... vill jag sitta och läsa saker som inte ger svar så går jag till off topic eller liknande...
 

DeletedUser4

Guest
Vill man ha en kontroll på sitt script så får man ta det privat med mig helt enkelt.

Detta är egentligen en regeldiskussion och det hör inte hit.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp