Skandinavisk server

DeletedUser3403

Guest
Hej

Det här förslaget har funnits länge och om man vill imponera på oss gamlingar ser man till att det blir verklighet.
prosi.gif

Vi har redan en gemensam chatt bestående av ett 70-tal spelare som vill ha en gemensam skandinavisk server så intresset är hyfsat stort.

I dagsläget finns flera små servrar i Skandinavien.
Servrar startas i Sverige, Norge, Danmark och Finland trots att det inte finns jättemånga spelare och tillväxten kunde vara bättre.
Att i stället samla ihop oss på en skandinavisk server skulle göra varje värld större och roligare.
Vi skulle få fler motståndare och de nya kanske skulle ha större chans att lära sig Grepolis när det finns annat att tugga på.

Som det är idag är många skandinaviska spelare utspridda på olika utländska servrar för att få ett roligare spel.
Jag själv är aktiv på både PL och DE som är enormt stora - och roliga - jämfört med min hemmaserver SE.

Att konvertera alla nick till en gemensam server borde vara lätt.
Att ge den en bokstavskombination är kanske svårare, SK och NO är redan upptagna men XD verkar vara ledigt
smiley-emoticons-biggrin.gif


Finns det egentligen några hinder?
mysli.gif
 

Spanish Conqueror

New Member
I am a simple player with a lot of experience, and I would say that it is quite difficult modify the servers and make only one, with names, grepoliscore, the accounts, and also to agree with the players and the administrators of all the communities is difficult but I think it would be a good idea the level here is very low
 

DeletedUser3802

Guest
Jag menar de har redan lyckats göra det med Tribalwars, samma företag, väldigt likt spel så om de kan lyckas med det bör de väl kunna lyckas med detta.
 

DeletedUser3678

Guest
Ja, de har lykkes med TW, så det er bare lite vilje til å gjøre dette på Grepolis. Det burde være enkelt å lage en skandinavisk server med engelsk som serverspråk. SE, DK, FI eller NO som domene spiller ingen rolle - det er det at mange spillere kan samles på en server som er interessant for oss som spiller.
 

docprometheus

Active Member
Jag har en enkel svar. (reservation för "ho-ho-ho-gif" till dessa tappade svenska glidarspelare. (Även till blöjbarnet med förmågor att klaga till moderator att banna ditt och ditt)


Utmaningar existerar inte idag. Alla är nöjda med "kanelbullar och mjölk" på bordet. Serverade varje dag. Jag har även försökt utmana div spelare härifrån testa en kul front mot vass spelare i internationella servrar utan framgång. "rädda sin egen skinn framför allt" existerar hos dessa som kör med jordskredssegrar här i svenska GP.

Nordisk server hade varit KUL och spännande server där alla får mäta sin bästa förmågor, även höja mer på lägstanivån också. Senaste server och för ca 2 veckor slogs tre allianser mot varandra där ett KS var inblandade. Dessa som var kul att minst 30 inblandade enheter låg i samma sekund som KS befann sig i.

Man väljer helt och enkelt. Plöja igenom i en server med 2-4 jämna spelare med "knähund" bakom sig och deffa upp, elelr flyga sönder belägringar, eller spela mot 20-40 jämna spelare där man är tvungen att jämna ut allting på egen hand.

Förslagsvis. Dra ihop handfull norska, danska spelare. Börja provocera svenskar. Då lär det... förhoppningsvis hända saker, hoppas jag.
 

Himladris

Member
Jag har en enkel svar. (reservation för "ho-ho-ho-gif" till dessa tappade svenska glidarspelare. (Även till blöjbarnet med förmågor att klaga till moderator att banna ditt och ditt)


Utmaningar existerar inte idag. Alla är nöjda med "kanelbullar och mjölk" på bordet. Serverade varje dag. Jag har även försökt utmana div spelare härifrån testa en kul front mot vass spelare i internationella servrar utan framgång. "rädda sin egen skinn framför allt" existerar hos dessa som kör med jordskredssegrar här i svenska GP.

Nordisk server hade varit KUL och spännande server där alla får mäta sin bästa förmågor, även höja mer på lägstanivån också. Senaste server och för ca 2 veckor slogs tre allianser mot varandra där ett KS var inblandade. Dessa som var kul att minst 30 inblandade enheter låg i samma sekund som KS befann sig i.

Man väljer helt och enkelt. Plöja igenom i en server med 2-4 jämna spelare med "knähund" bakom sig och deffa upp, elelr flyga sönder belägringar, eller spela mot 20-40 jämna spelare där man är tvungen att jämna ut allting på egen hand.

Förslagsvis. Dra ihop handfull norska, danska spelare. Börja provocera svenskar. Då lär det... förhoppningsvis hända saker, hoppas jag.
blablabla
 
Topp