Script

DeletedUser

Guest
Någon som vet om det finns några script till det här spelet, liknande dem som finns i TW. Om så är fallet, var lägger man in dem??
 

DeletedUser

Guest
Jag har ett script på väg för godkännande hos gaffel, IRL har tyvärr gjort att det tagit längre tid än jag önskat. Det blir såvitt jag vet det första helt svenska scriptet :)
 

DeletedUser

Guest
ursäkta men vad är ett script jag är inte så bra på såna ord :(
 

DeletedUser378

Guest
Nu gjorde du mig väldigt nyfiken Cordazar. vad är det för script du har på gång?? Har haft stor nytta av tidigare script som du skapat till spel.

Hoppas på ännu ett stjärnskott från din sida nu.
 

DeletedUser

Guest
ursäkta men vad är ett script jag är inte så bra på såna ord :(

Jag ska försöka förklara även fast jag egentligen inte är så haj på det ;) Rätta mig om jag har fel.

Javascript läggs in i en snabbmeny och utför saker åt dig när du klickar på dem. Tex. kan du lägga in ett script som rekryterar trupper åt dig i alla dina städer på en gång (nu vet jag självklart inte om detta kommer bli tillåtet här på grepo). Andra exempel på script kan vara byggscript (bygger upp dina städer efter den mall du själv vill), attack-omdöpare osv. Krävs premium för att kunna lägga in script.
 

DeletedUser

Guest
okej jag fattar såfal om det kommer script ska jag köpa lite premium...
 

DeletedUser

Guest
Fusk

Script är fusk! Förutom det som är godkänt givetvis.......
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Det finns flera typer av script och tillägg. Det som Purky pratar om är kortare javascript som läggs in som menyalternativ i snabbmenyn man får med Premium.

Sen finns det ett tillägg till Firefox (även alt. till andra webbläsare) som heter Greasemonkey som låter en lägga till större användarscript skrivna i javascript som kan ge mycket mer funktionalitet, ex. KR-formatterare, mer statistik i simulatorn, muren etc.
 

DeletedUser

Guest
Sen finns det ett tillägg till Firefox (även alt. till andra webbläsare) som heter Greasemonkey som låter en lägga till större användarscript skrivna i javascript som kan ge mycket mer funktionalitet, ex. KR-formatterare, mer statistik i simulatorn, muren etc.


Och dessa är i regel förbjudna ;)
 

DeletedUser

Guest
Förbjudna tills Gaffel godkänt de iaf :) Så tänk på de barn! Inga otillåtna GM-script! :)
 

DeletedUser

Guest
Finns det någon vettig anledning till att scripten ska godkännas individuellt från land till land? Spelreglerna som sådana är väl identiska mellan länderna (tror jag?), så jag förstår inte varför script ska särbehandlas som en unik, nationell angelägenhet.
 

DeletedUser

Guest
Finns det någon vettig anledning till att scripten ska godkännas individuellt från land till land? Spelreglerna som sådana är väl identiska mellan länderna (tror jag?), så jag förstår inte varför script ska särbehandlas som en unik, nationell angelägenhet.

Spelreglerna är inte identiska, nej.
 

DeletedUser

Guest
GM Script är inte tillatna pa nagra InnoGames spel da dem för lätt kan mima vara premium-fördelar som vi tillhandhaller.
 

DeletedUser

Guest
Ser ut som att min kollega tillatit dem iallafall da och förbjudit de som i varefall mimar vara fördelar. Jag ursäktar mitt ovan svar.
 
Topp