sätt en gräns på antalet anfall

DeletedUser

Guest
Jag har fullt förståelse för att de som driver spelet, vill ha pengar för sitt jobb. Fullt förståeligt.

Men tvingas jag tillägga.

Att utstuderat tvinga oss spelare med olika metoder till att spendera guld är rent utav fult.

Igår kväll, blev min stad erövrad, inget mig emot isej, men när det beror på att man inte vill el har råd att spendera guld, så är man ganska förbannad, jag är så pass förbannad att jag överväger avsluta mitt spel här.

Jag är en utav de många spelarna som inte spenderar guld, därav använder man andra tekniska och taktik för att bygga upp sin stad.

Den staden jag förlorade igår, var min andra stad, o jag har inte spelat länge.

I o med erövringen igår, så är det uppenbart att vi spelare inte spelar på samma villkor.

En spelare anföll mig, han hade hög ranking, och många städer.

Jag hade hög försvar, försvarenheter, mur och torn..

H*n anföll med tre utav sina städer. Första anfallet klarade jag av , även andra gick bra, men tredje staden erövrade mig. Detta tack vare att städernas soldater var framme med 30 minuters mellanrum (ca). Detta gjorde att man helt utan teckniskt möjlighet hann att få tillbaka sina soldater.

Detta medför tre förslag.

* Inför ranking skydd, att de städer/spelare som har för hög ranking inte kan anfalla en med för mycket lägre ranking

* anfallsskydd varje spelare får bara anfalla med två städer på en stad, och inför en skälig anfall anfall mot staden inom en viss tidsgräns.

*guldgräns, se över guldköp m.m det är inte ens kul att spela när vissa har råd att spendera guld och bygga upp sin stad och arme fortare.
 

DeletedUser2832

Guest
* Inför ranking skydd, att de städer/spelare som har för hög ranking inte kan anfalla en med för mycket lägre ranking

* anfallsskydd varje spelare får bara anfalla med två städer på en stad, och inför en skälig anfall anfall mot staden inom en viss tidsgräns.

*guldgräns, se över guldköp m.m det är inte ens kul att spela när vissa har råd att spendera guld och bygga upp sin stad och arme fortare.

1. Det finns ett ungefär sådant system Moral.
En spelare på rank 1 har alla moral 100 emot.
Medans Han själv på rank 1 har moral 50 mot vissa dvs hans trupper inte kämpar lika "bra" mot dom och det är betydligt enklare för försvararna att köra.

2. Nej. Bara Nej...

3. Varför skulle Innogames begränsa sin inkomst?
Är man med i leken får man leken tåla

Tråkigt att du förlorat staden, men det finns flera sätt att försvara en stad. Vissa spelare kan ligga helt i motståndarens centrum och ändå aldrig förlora städer för att dom helt enkelt är duktiga på att använda sig av dessa tekniker.

Har snart kört GP i 2 år, köpt guld en gång och respekterar att vissa väljer att lägga mer pengar på ett spel än vissa andra väljer. Dom ska man inte straffa. En duktig icke guldare kan ge en ordentlig match till en spelare som guldar :)
 

DeletedUser2843

Guest
Du kan testa värld hypoborea också. Där kan man inte erövra städer från andra spelare
 

DeletedUser

Guest
Nu förlorar jag staden IGEN pga utav att man inte hinner bygga upp staden, utan guld. Lite väl för utstuderat att man måste lägga ner jävligt med pengar..
 

DeletedUser2832

Guest
Nu förlorar jag staden IGEN pga utav att man inte hinner bygga upp staden, utan guld. Lite väl för utstuderat att man måste lägga ner jävligt med pengar..
Bara man är tillräckligt aktiv så kan nybörjarskyddet vara nog för att "större parter" ska låta bli en om man bygger deff.
Säger detta för att jag guldat 1 av 6 världar jag kört på
 

DeletedUser3148

Guest
Precis som ReeZ säger så finns det redan ett system för det första av dina förslag på världar med moral (sen att jag själv hata moral är en annan sak)

Sen till förslag två så skulle det aldrig fungera då man kan stödja andra spelare, skulle vara omöjligt att komma igenom om någon fick stöd från t.ex 5 städer och du försöker komma igenom med bara 2 stycken. Sen så finns det personer som är väldigt duktiga på att ducka och snippa ks så om man var tvungen att ha en viss tid mellan anfallen så skulle de bara ducka alla anfall innan ks varje gång med lätthet så detta skulle inte heller fungera.

Och till tredje så är det precis som ReeZ säger samt att det är tack vara alla som guldar som alla som inte guldar kan spela Grepolis, för om de inte skulle tjäna några pengar på det så skulle nog Grepolis aldrig funnits.


Sen i och med du säger att det var 30 minuter mellan anfallen så skulle du nog duckat de två första om de inte var ks i dem också, alternativ få hjälp av alliansmedlemmar om man är med i en allians. Sen så länge man är aktiv och bygger försvars inriktat brukar man ha tillräckligt mycket försvar för att spelare skall titta efter lättare städer att erövra då aktivitet är A och O i Grepolis.
 

DeletedUser1173

Guest
Tycker egentligen inte något av förslagen/alternativen är bra. Det intressanta med grepolis är just att det kan bli så här. Om du inte passar dig och söker dig till en stark allians riskerar du att förlora allt snabbt.
 
Topp