Sänka maxfarmning per dag siffran?

DeletedUser845

Guest
Ja jag vet inte vad jag ska säga riktigt, jag vet att en del personer har lyckats nå siffran lite då och då, men jag förstår inte poängen med mekaniken.
26250 är max antalet råvaror som man kan begära på en dag. om detta görs genom endast begäringar utan några plundringar, så tar det ganska så exakt 17.3 timmar på bondgård nivå 3 med 5 min plundringar, ifall man inte missar en enda sekund.
Allvarligt talat så undrar jag vad meningen med att ha en gräns över huvud taget är ifall den ska läggas på denna siffran?

Även då det finns folk som gillar att få ett litet övertag i spelet genom att sitta och göra deras 5 min plundringar dag ut och in, så förstår jag faktiskt inte spelglädjen i mekaniken.
Ska det vara några maxsiffra så tycker jag att denna borde ändras till något mellan 15-20k, då hade den iaf märkts av.

Ursäkta språket men vad är det här för efterbliven spelmekanik?
 

DeletedUser

Guest
Tycker att det är bra om man sänker värdet även av den anledningen att det minskar skillnaden mellan folk med överdrivet mycket fritid och små skolpojkar som ännu måste bry sig om betyg mm. Det blir ingen större skillnad men det blir väll kanske lite skillnad.
Jag som inte har överdrivet mycket fritid brukar bara ta 1 - 3000 en helgdag.
 

DeletedUser

Guest
Jag gissar att maximal mängd råvaror från en bondby är beroende av världs hastigheten.
Tex. så är maximal mängd råvaror från en bondby nivå 3 på Theta 17500 och den har hastighet 2.

Välj en värld som passar dig och försök inte att ändra på pågående världars inställningar.

Jag har aldrig själv begärt ut max resurser från en bondby eller köpt guld.
Vill ni även att fördelen av guld ska sänkas då det finns folk med lite pengar?
 

DeletedUser

Guest
Max antalet res man kan ta från en bondby beror helt på vilken världshastighet och nivån på bondbyn. Det tar alltid 17,3h att nå gränsen med 5min begäran.

Med andra ord så hjälper det inte att byta värld till en som passar bättre utan fördelen är alltid samma. Därför är en diskussion om gränsen ganska vettig.
 

DeletedUser

Guest
Som han skrev så ville han ha en gräns på mellan 15-20k vilket han får om han byter värld.

Eftersom han använder en värld som exempel och på den skulle vilja sänka taket så kan man tänka sig att det är en sänkning rent generellt han är ute efter. Framför allt när inlägget handlar fördelen man får vilket oavsett världshastighet är samma i förhållande till hur mycket en stad kan producera på världen i fråga.
 

DeletedUser845

Guest
Jag gissar att maximal mängd råvaror från en bondby är beroende av världs hastigheten.
Tex. så är maximal mängd råvaror från en bondby nivå 3 på Theta 17500 och den har hastighet 2.

Välj en värld som passar dig och försök inte att ändra på pågående världars inställningar.

Jag har aldrig själv begärt ut max resurser från en bondby eller köpt guld.
Vill ni även att fördelen av guld ska sänkas då det finns folk med lite pengar?

Självklart vill jag att guldfördelarna ska sänkas, vad är det för fråga? Det är helt sjukt vilket försprång guld kan ge en just nu, det måste finnas begränsningar.
Intressant dock att hastigheten har något med det att göra.
 

DeletedUser

Guest
Det jag ville få fram var att man inte ska ändra på förutsättningarna på befintliga världar.

Jag har inga problem med att man sänker/höjer max värdena på en kommande värld.
 
Topp