R.I.P Gamma

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Ett stort grattis till pengakåta grepolisteamet för att ni dödade gamma och alla andra gamla världar!

G R A T T I S ! ! !

NI BORDE SKÄMMAS SOM FÖRSTÖRT SPELANDET FÖR EN JÄKLA MASSA FOLK SOM NI MJÖLKAT PÅ PENGAR I SNART ETT ÅR
 

DeletedUser4

Guest
Hej sakii.

Skulle vi kunna få något konkret ifrån dig som pekar på exakt vad vi ska "skämmas" för?

Som du vet, är vi ett vinstdrivande företag, som behöver pengar för att utveckla det här spelet. Så för mig att kunna föra vidare din kritik, måste jag veta mer pedagogiskt vilket och hur du anser att vi ska kunna lösa det.

Tack.
 

DeletedUser

Guest
  1. Vi hade två omröstningar där ja-sidan vann. (ja till att uppgradera till 2.x)
  2. Vi vart lovade 2.x till de gamla världarna men fick det inte.
  3. Du skrev att ni till slut vägde vilka som skulle köpa mest guld och därför så uppgraderades inte världarna. (för att ni tyckte att det skulle köpas mer guld så) Alltså sket ni fullständigt i vad vi spelare tyckte utan gick endast efter beräknade guldköp och detta visar en väldig brist på respekt för existerande spelare (som faktiskt utgör kundskaran).

Vad ser vi nu hända? Massa världar dör ut och de som blir kvar är de som leker sim city.

Förstår ni hur tråkig tex. Gamma har blivit?

Att en del startar om i nya världar är ingen ursäkt för er att skita i alla andra som trotts allt spelat och betalat för massa guld i snart ett år.

Skulle vi kunna få något konkret ifrån dig som pekar på exakt vad vi ska "skämmas" för?
Väldigt konkret att ni inte bryr er om era spelare. Det brukar inte gå bra för företag som inte bryr sig om sina kunder utan bara ser $$$ för sådana företag tar oftast väldigt kortsiktiga beslut.

De som spelar spel som GP gör det oftast för att deras vänner spelar eller för att de fått höra gott om spelet från en kompis, som tex. i mitt fall. Kommer jag fortsättningsvis rekommendera GP till någon? Nej.

Man kan driva ett vinstgivande företag utan att för den delen behöva var helt pengakåt.

Ta hand om era existerande spelare/kunder istället för att jaga fantasiguldköp.

hur du anser att vi ska kunna lösa det
Det är för sent, ni kan inte lösa det då ni redan dödat tex. Gamma. Dödsstöten kom med öppnandet av Eta. Över ett halvår av bortkastad tid och pengar på något som aldrig blev verklighet.

Och detta kommer från ett inbitet fan som spelar/spelat på Gamma/Delta/Epsilon/Zeta/Eta SÅ TA DET JAG SKRIVER PÅ FULLASTE ALLVAR!

Sen kan ni även sluta komma med nya värdar varannan månad...

Var detta pedagogiskt nog?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser678

Guest
Och detta kommer från ett inbitet fan som spelar/spelat på Gamma/Delta/Epsilon/Zeta/Eta SÅ TA DET JAG SKRIVER PÅ FULLASTE ALLVAR!


Om det nu är så fruktansvärt, är det inte lite paradoxalt att du spelar på alla dessa världar själv? Sluta klaga när du själv faller i den fälla du uppdiktat.
 

DeletedUser

Guest
Jag tror inte världarna är det största bekymret till varför folk slutar på en server.

Problemet blir när servern har pågått ett tag så blir alla allianser så stora så krig medför sällan särskilt mycket för världsordningen, jag menar vem inbillar sig att man tar över en server för att man tar en eller 2 städer från någon som äger 50 stycken?
Enda orsaken som på riktigt medför förändringar på en server som varit igång en tid är alliansförändringar eller inaktivitetsproblem, rent krigsmässigt påverkar inte själva kriget så mycket.

Det är självklart att spelare börjar på en ny server när spänningen på den gamla är över, mig gör det inte så mycket eftersom man lär känna nytt folk, man bildar nya allianser med gamla vänner och gamla fiender vilket gör det hela riktigt skoj.

Såhär är det väl i de flesta spel, när man börjar få bra gear på sin main i WoW gör man alts osv....inget konstigt.
Sedan precis som Gaffel är inne på så måste ju företaget gå med vinst annars finns det ju inget spel till slut.
Ganska enkel matematik...
 

DeletedUser1593

Guest
problemen med servrarna kommer med att stora allianser som tex segraz och veteranerna går i allians, vilka är det som kör sim-city då ko ni anfaller skitallianser som vi i MN vi har 2 miljoner ni har 21 miljoner och ni muckar med oss riktigt modigt ge er på större allianser så ni får motstånd!

Vi anfaller tillbaka såklart men jag tycker att om gamma ska leva igen så måste toppen våga göra någonting ANNARS så dör den capi lyckades verkligen med segraz gjorde det ( även fast de inte är högst ) så gjorde de att servern blev intressant men när ni blandar er i ja då blev det ingen match längre så visa att ni förtjänar att vara på plats 1 och gör servern levande igen :)
 

DeletedUser

Guest
Vilka allianser du än sätter emot varandra i toppen kommer inte medföra någon större förändring iallafall.

Vad spelar det för roll om Segraz tex går i krig med Veteranerna och ena sidan tar 5 städer mer än den andra?
Knappast att servern byter skepnad, som sagt, det borde vara lite enklare att stjälpa större allianser.
Moralen är väl ett försök till det men den fungerar inte så bra.
Hamnar man fel i början eller inte kommer in i en större allians så är det svårt att hävda sig tyvärr.

Har faktiskt inget svar på detta...

Dock tror jag inte nya servrar är lika illa som tex Sakii tycker.
 

DeletedUser

Guest
Om det nu är så fruktansvärt, är det inte lite paradoxalt att du spelar på alla dessa världar själv? Sluta klaga när du själv faller i den fälla du uppdiktat.

Notera att det står "spelar/spelade" och inte "spelar". Tro det eller ej men jag personligen spenderar inte mer guld i månaden för att jag under en tid kanske spelar på fler världar.


Och cortuser ta INTE massa Off-topic i min tråd.

Ska ni inte tillföra något konstruktivt så skriv inte i denna tråd. Jag har inte pratat om några krig i mitt inlägg.

Dock tror jag inte nya servrar är lika illa som tex Sakii tycker.
Det jag skrev om nya världar var en halv rad av hela inlägget och nej, vi behöver inte en ny server varannan månad, lite längre perioder emellan skulle va bättre. Om du läser hela inlägget igen så kommer du förhoppningsvis inse att det inte var just det jag mest klagade på.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser378

Guest
Och så tänker vi på tonen och att faktiskt diskutera ämnet.
Bara för att det inte står en moderator på det här forumet just nu betyder det inte att det inte finns moderatorer här som fortfarande jobbar i sektionen.

Mvh/Lothoria
 

DeletedUser2042

Guest
Jag tycker det är kul med lite nya världar där man kan satsa allt och vara med från början i topp 300 typ...

Det är en ganska stor skillnad än om du börjar nu i Beta tex då behöver du mellan 11-16 städer för att komma till rank 300.
Det kommer ju ta en evighet!!!
Och då kommer man hinna bli erövrad gång på gång på väg dit om man inte kommer in i en bra allians vilket kan vara svårt om du har 5000 poäng..

:cool:
 

DeletedUser

Guest
Läs igenom mitt inlägg ordentligt, det handlar om att Gamma inte fick 2.x inte om de nya världarna.
 

DeletedUser2042

Guest
Läs igenom mitt inlägg ordentligt, det handlar om att Gamma inte fick 2.x inte om de nya världarna.

Jag har läst igenom ;P
Men huvudsaken är ju att dom nya världarna förstör dom gammla om jag fattadde rätt? :confused::p

Och jag tycker inte det :cool:
 

DeletedUser

Guest
problemen med servrarna kommer med att stora allianser som tex segraz och veteranerna går i allians, vilka är det som kör sim-city då ko ni anfaller skitallianser som vi i MN vi har 2 miljoner ni har 21 miljoner och ni muckar med oss riktigt modigt ge er på större allianser så ni får motstånd!

Vi anfaller tillbaka såklart men jag tycker att om gamma ska leva igen så måste toppen våga göra någonting ANNARS så dör den capi lyckades verkligen med segraz gjorde det ( även fast de inte är högst ) så gjorde de att servern blev intressant men när ni blandar er i ja då blev det ingen match längre så visa att ni förtjänar att vara på plats 1 och gör servern levande igen :)

Att ni är en "skitallians" var dina ord..

För övrigt anfaller vi i Veteranerna allt som rör sig i förhoppning om att få lite motstånd. Det får vi tyvärr inte.. Och du borde nog ha bättre koll på serverns och alliansernas utveckling om du skall hålla på så här.

I stort sett alla allianser i "våra" hav är markerade som FI. Får vi något organiserat emot oss? Ni försöker, men räcker inte ens i närheten till. Och då är inte Segraz med och deffar ändå...

Med ditt resonemang är det vårt fel att servern är död?
Och det är vi som måste göra något för att den skall överleva?
Vad tycker du vi skall göra då? Svara gärna på den här!

Ditt resonemang har fler hål än ett myggnät!

Och gällande Sakiis resonemang så håller jag med. Beskeden och besluten från Innogames är minst sagt usla! Detta kunde ha skötts bra mkt bättre med raka klara beslut!

Finns ännu ingen ansvarig som sagt att 2.0 INTE kommer till gamla världar. Det funderas på saken.... Uselt, på alla sätt!



Och tack Lothoria för att du rensade bort tramset....
 

DeletedUser

Guest
Frågan är bara hur länge vi ska älta att vi inte har 2.0 i de gamla världarna.

Det är som det är, gillar man det inte slutar man precis som vissa har gjort.
Köper man upplägget fortsätter man att finna ära i krigen och kämpar på, svårare än så är det inte.

Det man gör i livet gör man väl för det roliga man har för stunden, sedan utvecklas saker och man går vidare.
Hur många spel har man inte spelat där man slutat efter år av tid som man lagt ner, bla WoW. ;-P

Jag håller med att ett av problemen GP har för att hålla i längden är just möjligheten av att vinna!
Nu kommer inte den till de gamla vad det ser ut som och då kan vi väl ha skoj på en av de nya eller?
Flertalet av alla er är ju skitbra spelare så det kommer knappast gå ngn nöd på er där heller. haha:p
 

DeletedUser

Guest
Danzap, du mästare av krigsförklaringar.

Du vet att jag inte ofta skriver här.
Du vet att det cortuser skriver är uppåt väggarna fel.
Du vet att beskeden från ansvariga är minst sagt usla.

Och Innogames vet att jag har slutat gulda på gamma. (förutom förvaltaren.. hålla koll på + 80 städer utan.... )

Du vet också att Gamma har dött! Och inte f*n är det Veteranernas fel.
 

DeletedUser378

Guest
Jag ger er så klara besked som jag kan utan att bryta det förtroende jag fått.
Och så fort som jag får ny information om saker och ting så får ni den också här på forumet.

Så försök inte att säga att teamet inte informerar om vad som gäller.
Anledningen till att ni inte fått något klart svar om 2.0 till tidigare servrar är som jag har skrivit många gånger tidigare att det inte finns något klart svar.

Tro det eller ej men vi sitter fortfarande i diskussioner med innogames i tyskland för att klara ut det här.
 

DeletedUser

Guest
Jag ger er så klara besked som jag kan utan att bryta det förtroende jag fått.
Och så fort som jag får ny information om saker och ting så får ni den också här på forumet.

Så försök inte att säga att teamet inte informerar om vad som gäller.
Anledningen till att ni inte fått något klart svar om 2.0 till tidigare servrar är som jag har skrivit många gånger tidigare att det inte finns något klart svar.

Tro det eller ej men vi sitter fortfarande i diskussioner med innogames i tyskland för att klara ut det här.

Jag försökte vara tydlig när jag sa att beskeden från ansvariga var usla.

Det är inte ni i teamet som är ansvariga för besluten. Och jag förstår mkt väl att ni förmedlar den information ni får.

Ingen skugga skall falla på er!
 

DeletedUser971

Guest
Läs igenom mitt inlägg ordentligt, det handlar om att Gamma inte fick 2.x inte om de nya världarna.

Jag har inte gjort mig känd för att göra inlägg här,
det här är det första och det sista.

Vill bara framföra att jag håller med sakii i det han
skriver och dödsstöten för Gamma var just det som
citerats.

Jag tror att 2.x hade sporrat spelarna i Gamma att
trycka in mer pengar för att slutligen kunna vinna
spelet.

Jag har lagt ner en hel del pengar i just Gamma men
tänker inte spela i några nya världar efter Gamma,
vill inte bidra med mer pengar, det är en principfråga.

Det är en effekt av deras beslut, bra kunder blir arga
och bidrar inte mer,,, kolla mitt konto så ser ni, hur
mycket jag betalat in samt att inbetalningarna har
dalat och snart upphör de helt.

Efter Gamma, när det nu blir i tid, så byter jag till ett
annat spel där våra "tyska vänner" inte har ekonomiska
intressen.

Med detta sagt så tackar jag för mig i forumet ;)

Take care allihop
migrec
 

DeletedUser962

Guest
Ifall folk har missat det så har detta samtal ägt rum:

Jag kommer imorgon att prata med min chef om version 2.0. I bästa fall, kan vi genomföra en undersökning på alla världar genom ett verktyg som vi har till förfogande. Jag återkommer med mer information imorgon.


Har detta samtal ägt rum än?


Det har det. =)

Det gick som jag ville och resultatet kommer inom kort.


Och vad jag har sett ( och kommer ihåg ) Så har han försökt att få 2.x in till de äldre världarna.
Det är absolut inget som säger att det INTE ska komma till de äldre världarna.
Tills information kommer ut så är det bara att sitta ner på våra feta arslen och vänta. ;)
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp