Påskevenemanget

  • Trådstartare DeletedUser1459
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1459

Guest
Finns det någon beskrivning om hur detta funkar.

Kan man spara till senare eller blir det aktivt direkt?
Kan trupperna anfalla samtidigt som dom är ute och letar?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Finns det någon beskrivning om hur detta funkar.

Kan man spara till senare eller blir det aktivt direkt?
Kan trupperna anfalla samtidigt som dom är ute och letar?


Tryck på frågetecknet uppe till höger i Hönsfönstret så kommer lite instruktioner. Sen är det inte dina trupper som är ute och letar utan det fungerar på samma sätt om när man begär res från bönderna.
 

DeletedUser1459

Guest
Jo jag fattade till slut, vart lite trött bara.

En varning att ha 2 hönor vill jag däremot utfärda. Det är ren bluff och båg. Tyvärr men så är det. 250 guld åt skogen.

Har kört parallellt på 2 världar, i princip non stopp varannan timme. Världen med 1 höna har "värpt" 150 ägg efter 1 dygn. Världen med 2 hönor har tillsammans "värpt" drygt 175 ägg.
På världen med 2 hönor så köpte jag förutom en extra höna (250 guld) också 10x gräs för 15 guld för att komma i gång. Naturligtvis så var/är jag medveten om att man när man gör evenemang så tar man också tillfället i akt och tjänar en slant, men detta är ta mig fan bedrägligt.

Edit
Och till det smarthuvud som i efterhand kommer med en efterkonstruerad förklaring om att man naturligtvis måste "mata" hönorna med dubbelt så mycket för att få ut dubbel ranson "ägg", ger jag inte särskilt mycket för eftersom det inte framgår utan det står, citat: Skaffa en höna till och fördubbla din produktion.

Kräver att jag får tillbaka mina 265 guld!!!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ska man få 150 guld ägg efter 1 dygn? Jag har nu bara 60 ägg på snart ett dygn.

Skumt...
 

DeletedUser

Guest
du får olika mycket ägg/h beroende på hur mycket du matar hönan. max är 12/h när du matar med alla tre sakerna samtidigt.
 

DeletedUser1459

Guest
du får olika mycket ägg/h beroende på hur mycket du matar hönan. max är 12/h när du matar med alla tre sakerna samtidigt.

Jo, jag vet nu hur det fungerar, det fungerar inte, för om det finns "mat" och båda käkar så borde dom värpa. Och som sagt skillnaden mellan de båda världarna, är så vida att jag menar att det är bedrägligt, för dom har fått ungefär lika mycket "mat". Men som det enda som framgår, dvs dubbel produktion med en extra höna, är ljug, såvida du inte ger dom dubbelt så mycket att äta, och det går inte att samla ihop utan måste köpas.

Edit
Mina hönor fick lika mycket "mat" och skulle alltså på samma tid producerat dubbelt så mycket som 1, men det hände inte. Och inte fan ska man behöva vara matematiker.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser1459

Guest
Letar man och samlar ihop, varje timme eller varannan timme, så ska den maten räcka för att få ihop ca 150 ägg ... tror jag, det var så jag gjorde. Provade även med att vara ute 5 min under en timma men när det 7 av 12 ggr kom hem tomhänt så lade jag ner det.
 

DeletedUser1459

Guest
Letar man och samlar ihop, varje timme eller varannan timme, så ska den maten räcka för att få ihop ca 150 ägg ... tror jag, det var så jag gjorde. Provade även med att vara ute 5 min under en timma men när det 7 av 12 ggr kom hem tomhänt så lade jag ner det.

Men med lite närmare eftertanke och lite påläst kan nog detta skilja, då det är möjligt att det baseras på totala antal fria bönder, men jag vet inte.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp