Olycka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1570

Guest
Det som heter lycka vid anfall är inte en slumpfaktor, det är en ytterligare bestraffning utöver moralsänkningen.
Den kan omöjligt vara slumpmässig.
Vi har i vår allians haft koll på denna faktor och det är ytterst sällsynt med över 20 i lycka medan -20 till -30 är många gånger vanligare.
Då vi är en stor allians så finns det mest mindre städer att attackera i vår intressesfär vilket gör att man får moralbestraffning.
Att utöver det behöva, pga av styrd lycka(man skulle kunna tro på namnet att den är slumpmässig), trycka ner tusentals KP i halsen på den som försvarar samtidigt som man själv får några hundra är för att uttrycka det lite diplomatiskt, är inte bra.

Hela denna styrda lycka, för den kan omöjligt vara slumpmässig, gör att folk börjar tröttna på det här spelet.

Jag har räknat ut snittet från ett stort antal rapporter som jag har fått själv och som har lagts upp i vårt forum. Så här långt är snittet -14% hade det varit slumpmässigt så skull det ha legat nära 0.
Det märkliga är att räknar man ut snittet för städer som är helt tomma på trupper så får man ett betydligt högre värde, märkligt, inte sant?
Men så fort man möter trupper så rasar lyckan som numera är omdöpt till Olycka då den i normalfallet är kraftigt negativ.:(

Kort och gott fixa det om ni vill behålla intresset från spelarna.
 

DeletedUser378

Guest
Finner detta väldigt intressant och ska göra en egen undersökning på de anfall som jag har sparade.
Återkommer med reultat till kvällen.
 

DeletedUser

Guest
Det är slumpmässigt för jag hamnar på +1 i snitt på lyckan när jag räknar mina senaste 24 attacker jag skickat.
 

DeletedUser4

Guest
Dimytes, jag ska prata lite med mina kollegor och se om dem märkt något.

Ska helt enkelt se vad jag kan göra.
 

DeletedUser1570

Guest
Jag har kollat upp det mesta som är postat på vårt forum under dagen det är en klar övervikt av negativ lycka.
Möter man en tung deffstyrka i en mindre stad, moral i storleksordningen 50%, så störtdyker lyckan ofta till -20 till -30.
Är staden tom på trupper och man gör ett landanfall så skuttar lyckan upp och verkar bete sig som den ska, detsamma gäller båtanfall.
jag har ungefär 3 gånger så många anfall med lycka på -20 till -30 som på 20 till 30.
 

DeletedUser1459

Guest
Detta har varit uppe förut om jag inte minns fel. Har själv räknat på det och jämfört med andra. Nu har jag visserligen inte gjort någon absolut analys utan mest skummat igenom och överslagsberäknat.
Jag håller med om att man kan ifrågasätta det slumpmässiga, men jag är samtidigt tveksam till om "olyckan" är styrd i någon nämnvärd utsträckning.

Men att det är en negativ "output" för de flesta står helt klart, fast det drabbar inte alla av någon konstig anledning, men har man 50 anfall där genomsnittet är negativt så kommer det att "alltid" förbli negativt och ligga relativt konstant. Den som har ett positivt utfall verkar också stanna på den positiva sidan under spelets gång.

Det som är intressant är precis som du beskriver så låg genomsnittet omkring -15 för dom flesta och ca +10 för dom få som hade lyckan med sig.
 

DeletedUser378

Guest
Fann mitt eget snitt liggandes på plussidan så antingen är jag utvald eller så är det faktiskt slumpen som avgör detta.
 

DeletedUser

Guest
Är beredd att hålla med dig. När jag anfaller så ligger det väldigt ofta på -30 till -20 medan +20 till +30 är väldigt sällan man ser.
 

DeletedUser1570

Guest
Så att det inte glöms bort, det är ingen skillnad de 2 senaste dagarna.
Så fort jag möter motstånd i en mindre stad så störtdyker fortfarande lyckan. Just -26 till -29 verkar dyka upp oproportionerligt ofta. Är staden tömd på trupper så sprider lyckan sig så att man får en jämnare spridning mellan + och -, det finns ingen statistiskt signifikant skillnad.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp