Nya special byggnadnader?

  • Trådstartare DeletedUser2076
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser2076

Guest
Hallå undrar om vi kunde få någon ny special byggnad tex... Utkikstorn,med det får du en rapport anfallande enheter.
Har någon mer förslag?
 

DeletedUser

Guest
Hallå undrar om vi kunde få någon ny special byggnad tex... Utkikstorn,med det får du en rapport anfallande enheter.
Har någon mer förslag?

Tror tyvärr att det här kommer bli svårt att genomföra men annars skulel det ha varit roligt :)!
 

DeletedUser1898

Guest
jag börjar tröttna på folk som byggeer ut marknadplatsen till nivå 30 och folk som bygger bibliotek eller handelskontor
 

DeletedUser

Guest
jag är inget fan av marknad i 30, kanske 20-25 är bäst enligt mig.
 

DeletedUser

Guest
10 är ju perfekt på marknaden. Allt över det är slöseri med farmplatserna enligt mig.

Annars skulle man ju kunna tex bygga en till kasern så att man tränar trupper dubbelt så snabbt :)
 

DeletedUser678

Guest
10 är ju perfekt på marknaden. Allt över det är slöseri med farmplatserna enligt mig.

Annars skulle man ju kunna tex bygga en till kasern så att man tränar trupper dubbelt så snabbt :)

skickar du aldrig trä till dina bs städer? tar ju ett år att få en bs stad annars
 

DeletedUser678

Guest
Jag är 110 procent off så jag bränner inte min off lika ofta. Och dessutom lägger jag mina bs-flottor på öar med trä+

alla mina bs städer ligger på + trä öar.

Jag bränner all min off helt nästan varje vecka, roligast så jue!

ALL IN
 

DeletedUser

Guest
schyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyys kungen talar

Utsiktstorn skulle vara kul men man kan ju redan se om någon anfaller.
Jag tycker att det skulle vara nice med typ en Gladiator arena så byggde man trupper 50% gånger så snabbt och de är 10% starkare.
Sen skulle man kunna ha typ en piltorn på muren som gjorde muren 20% starkare
 

DeletedUser

Guest
Utsiktstorn skulle vara kul men man kan ju redan se om någon anfaller.
Jag tycker att det skulle vara nice med typ en Gladiator arena så byggde man trupper 50% gånger så snabbt och de är 10% starkare.
Sen skulle man kunna ha typ en piltorn på muren som gjorde muren 20% starkare

Och sedan så kommer man aldrig kunna ta över städer...
 

DeletedUser

Guest
syyyyyyyyyyyyyyyych kungen talar

Kanske tio gånger istället men jag bara kom på nånting
 

DeletedUser2076

Guest
Utsiktstorn skulle vara kul men man kan ju redan se om någon anfaller.
Jag tycker att det skulle vara nice med typ en Gladiator arena så byggde man trupper 50% gånger så snabbt och de är 10% starkare.
Sen skulle man kunna ha typ en piltorn på muren som gjorde muren 20% starkare

Gillar dina förslag särkilt den sistnämde kanske det är något att ta upp vid Gaffel/Loth ;)
 

DeletedUser378

Guest
Gillar dina förslag särkilt den sistnämde kanske det är något att ta upp vid Gaffel/Loth ;)

Inget av detta kommer att införas inom en snar framtid. Det ändrar hela strukturen på spelet och för att få igenom sådant krävs mycket tid och en väldans massa programmerande.
 

DeletedUser962

Guest
Gillar dina förslag särkilt den sistnämde kanske det är något att ta upp vid Gaffel/Loth ;)

Loth har inget med detta att göra förutom att h*n är moderator.

Sedan så finns redan extra skydd, det är tornet som ger både marken och dina försvarsbåtar 10% extra skydd.

Utsiktstorn skulle vara kul men man kan ju redan se om någon anfaller.
Jag tycker att det skulle vara nice med typ en Gladiator arena så byggde man trupper 50% gånger så snabbt och de är 10% starkare.
Sen skulle man kunna ha typ en piltorn på muren som gjorde muren 20% starkare


Det känns lite överdrivet,

Och sedan så kommer man aldrig kunna ta över städer...

Ungefär som nu då??:p

Hallå undrar om vi kunde få någon ny special byggnad tex... Utkikstorn,med det får du en rapport anfallande enheter.
Har någon mer förslag?

Inte kul att man vet exakt vad som kommer mot en, det roliga i detta spel är ju att skicka ett stort anfall med BS och Off trupper.
Ifall försvaren vet vad som finns i varje anfall, så kan den mycket lättare försvara sig.
Jag tycker att försvararen redan nu har mycket lätt för att försvara en by.

Gärna lite mer för anfallaren ska få lite bonus, det skulle vara roligare.
 

DeletedUser845

Guest
Tror tyvärr att din idé av superbyggnad hade tagit bort en stor bit av den lilla skickligheten som finns i spelet tyvärr ;/.
Hade kunna göra ungefärliga avläsningar på vad som anfaller ens stad med hjälp av att bedöma tiden o.s.v är enligt mig en viktig sak för att inte göra spelet allt för hjärndött ;). Du hade även saboterat fake attacker o.s.v med denna byggnaden.

Slutsats: Den hade varit på tok för bra.
 

DeletedUser1915

Guest
Kunde vara nice med ny def båt? :) Eller en superbyggnad som hjälper försvaret av hamnen, såg på något program där de byggde antikens supervapen, de hade en slags kran som välte båtar när de kom nära.

Att man kunde forska eller bygga en sådan som ger 10% mer i sjöförsvar :)

Sen en ny forskning, seige tower, erövrings torn, att gubbarna inte dör lika lätt vid muren.

Lite funderingar ;)
 

DeletedUser1915

Guest
Ramm?
..........................

Kan har varit de oxå :) Men någon kran såg jag med :)

Info om de jag prata om:

Klon. Det grekiska geniet Arkimedes byggde ett skrämmande och hemligt vapen som kunde lyfta romerska krigsfartyg ur havet. Ett nutida byggnadslag diskuterar hur klon kan återskapas.

Murbräckan. Ett byggnadslag bestående av ingenjörer måste återskapa en romersk murbräcka som de sedan ska använda för att rasera en rekonstruerad stadsmur.

Superweapons of the Ancient World
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp