Ny "End Game" ide

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser285

Guest
Hej alla grepolisare.
Så har då äntligen UV tiden kommit till vårt älskade Delta.
Måste säga.. Det är en gigantisk besvikelse..
Man går från ett krigande system till ett sim City system där den allians som kan kräma ut mest resurser ur sina spelare kommer gå vinnande.
Och inte den alliansen som faktiskt har krigat bäst och mest under hela servern behöver bli den vinnande..
Känns som ett väldigt konstigt system i mina ögon.
Jag undrar lite hur IG tänkte när de kom fra till detta?

Jag har ett nytt system som jag inte alls har ballanserat upp på något sätt.
Men ett förslag skulle vara t.ex.
från den dagen världen startar har man.
- 6 Månader på sig att registrera.
- 9 månader efter världens start kan man inte längre grunda städer på världen.
- Efter 12 månader som världen har vart uppe så halveras Kulturpoäng nivåerna för ny stad.
- Den allians som först äger ca75% av världen och lyckas hålla detta under en viss tid (inte funderat så noga på detta) kommer gå vinnande på denna server..

Visst detta kanske inte förkortar världarnas längd,
MEN det gör att det finns iaf någon form av krigs vilja kvar och alla tycker väll det är roligare att kriga till sig en vinst än att Sim CIty spela till sig denna vinst.
Sen hur mycket tjänar IG på de spelare som adderar sig till ev värld efter att den vart uppe i 6 månader?
Skulle inte tro det är många kr.
Med detta system så kan ju IG då även öppna en ny server var 4e månad ungefär, då det då antagligen kommer finnas ett mer öppet spelar utbud då man inte kan registrera sig på gamla världar.

Hmm kan ha glömt något jag tänkte på men då återkommer jag med detta.

//O
 

DeletedUser285

Guest
Antar att jag va den enda som gilla detta eller?
Och alla andra är ena riktiga Sim City fans? ;S
 

DeletedUser

Guest
tycker det låter bra.

Förövrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
 

DeletedUser855

Guest
Problemet i sig med UV är att det i stort sett är omöjligt att sabba för en annan allians UV...
Enda gången det går är då en spelare som bor på en UV-ö är inaktiv en längre period...

Borde vara svårare att försvara en UV stad så man var tvungen att vara mer aktiv och ha mer koll på sin deff eller något liknande...
 

DeletedUser

Guest
- Efter 12 månader som världen har vart uppe så halveras Kulturpoäng nivåerna för ny stad.
- Den allians som först äger ca75% av världen och lyckas hålla detta under en viss tid (inte funderat så noga på detta) kommer gå vinnande på denna server..
//O

Detta är infört i tribalwars sedan lång tid tillbaks, tycker att det är en hyfsat bra lösning.
Vore najsare och dubblera KP för dina krigspoäng istället för att halvera kostnaden. På detta sätt premieras krigande stammar.

/Rune
 

DeletedUser4

Guest
- Den allians som först äger ca75% av världen och lyckas hålla detta under en viss tid (inte funderat så noga på detta) kommer gå vinnande på denna server..

Hej!

Som tidigare skribent skrev så är det lite av deja vu för mig och (från) Tribal Wars.

Frågan dök upp där, så jag tror inte det skadar att förtydliga ett och annat under diskussionens väg. =)

Med risk för att ställa en fråga som ses självklart i vissa ögon, så tar jag ändå den och frågar följande:

- När vi pratar om att äga 75% av världen. Syftar vi då på alla städer på världen eller endast de som är ägda utav spelare?
 

DeletedUser

Guest
Hej!

Som tidigare skribent skrev så är det lite av deja vu för mig och (från) Tribal Wars.

Frågan dök upp där, så jag tror inte det skadar att förtydliga ett och annat under diskussionens väg. =)

Med risk för att ställa en fråga som ses självklart i vissa ögon, så tar jag ändå den och frågar följande:

- När vi pratar om att äga 75% av världen. Syftar vi då på alla städer på världen eller endast de som är ägda utav spelare?

Eftersom grundning av nya städer stängdes av efter 9 månader så gissar jag 75% av alla städer som finns, alltså inte 75% av alla möjliga städer. Enligt förslaget då.
 

DeletedUser285

Guest
Hmm finns ett problem om man inte räknar in Spökstäder i detta system. .
Då de kommer börja räknas igen så fort någon tar dem.. ;S
Men men..
Möjligt att ni har samma system på TW ingen aning spelar inte så länge där då den som är bäst på SIm City oftast vinner där. .
Gäller bara att farma farma farma vilket jag tycker är ganska trist till slut..
Men men..

Systemet som grpeolis har nu funkar inte det är ok första dagarna men efter en vecka har man tröttnat järnet..
Det ska va skoj att spela inte döden tråkigt som det faktiskt har blivit nu..

Gaffel lös detta nu..
 

DeletedUser

Guest
Det borde vara en blandning av krig och, ex världens undervärk eller något liknande. Jag vet inte exakt men det skulle vara lite mera krig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp