Nattbonus

  • Trådstartare DeletedUser1459
  • Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser1459

Guest
Verkar som om nattbonusen havererat på Eta, kanske på andra servrar också.

Orsaken är troligen övergången till vintertid.
 

DeletedUser378

Guest
Uppskattar att detta har rapporterats in. Skall se till att det kommer upp på bordet så snart som möjligt.
 

DeletedUser378

Guest
Denna bugg skall nu vara åtgärdad och allting skall fungera som vanligt igen.
 

DeletedUser

Guest
Epsilon

Epsilon har samma problem, serverklockan står på 01:01:01 01/01 1970 när man kollar attackrapporten första gången :eek:

Kostade många tappra soldater denna lilla bugg :mad:
 

DeletedUser4

Guest
Epsilon har samma problem, serverklockan står på 01:01:01 01/01 1970 när man kollar attackrapporten första gången :eek:

Kostade många tappra soldater denna lilla bugg :mad:

Hade den rapporten (anfallet) nattbonus?

När anlände anfallet?
 

DeletedUser

Guest
Vi hade samma problem på zeta. Anfall var runt kl 12.

Det är ganska irreterande, kanske vi kunde har belägring på stad. Iallafall jag förlorade mycket mer trupper än det skulle har varit.
 

DeletedUser4

Guest
Vi hade samma problem på zeta. Anfall var runt kl 12.

Det är ganska irreterande, kanske vi kunde har belägring på stad. Iallafall jag förlorade mycket mer trupper än det skulle har varit.

Nattbonus på 3 anfall mellan 22:15 - 22:59. 2 anfall strax före 22:00 hade inte nattbonus. Hoppas det hjälper att hitta problemet...

Hej!

Var det igår/inatt (3e/4e) eller förrigår (2e) som anfallen landade?
 

DeletedUser4

Guest
Hej gott folk!

Goda nyheter.

Det visades sig "bara" vara ett fel i "visningen". Det vill säga, trots att det stod att det var nattbonus eller ej, så var det samma tid som alltid som gällde. Rapporterna som visar nattbonus under "felaktig" tid kan ni ignorera enligt våra systemadministratörer.

Det samma gäller i princip alla tider, vissa ska nu vara åtgärdade och nattbonusen ska sparkas på plats. Men ni behöver inte oroa er som sagt, det har inte påverkats utan bara "visats" fel.
 

DeletedUser

Guest
Ok, tack för informationen... massivt försvar i staden jag anföll då ;)
 

DeletedUser962

Guest
står fel tid nu -.-
Enligt klockan så är den 11:59 ( just nu ) i Zeta.
 

DeletedUser4

Guest
står fel tid nu -.-
Enligt klockan så är den 11:59 ( just nu ) i Zeta.

Som sagt. =)

...Det samma gäller i princip alla tider, vissa ska nu vara åtgärdade och nattbonusen ska sparkas på plats. Men ni behöver inte oroa er som sagt, det har inte påverkats utan bara "visats" fel.
 

DeletedUser962

Guest
Som sagt. =)

...Det samma gäller i princip alla tider, vissa ska nu vara åtgärdade och nattbonusen ska sparkas på plats. Men ni behöver inte oroa er som sagt, det har inte påverkats utan bara "visats" fel.

-.- (........)
 

DeletedUser

Guest
Hej gott folk!

Goda nyheter.

Det visades sig "bara" vara ett fel i "visningen". Det vill säga, trots att det stod att det var nattbonus eller ej, så var det samma tid som alltid som gällde. Rapporterna som visar nattbonus under "felaktig" tid kan ni ignorera enligt våra systemadministratörer.

Det samma gäller i princip alla tider, vissa ska nu vara åtgärdade och nattbonusen ska sparkas på plats. Men ni behöver inte oroa er som sagt, det har inte påverkats utan bara "visats" fel.

Är ni säker?

Jag hade ett anfall med 144 BS mot 101 biror.

Lycka 15%
Jag hade ramm och kapten.
Han hade torn.
100% morale.

Jag förlorade 127 BS. Det är ganska mycket. I simulatoren utan nattbonus, om han hade ramm och kapten med, jag skulle har förlorat 67? Eller gör jag något fel?
 

DeletedUser4

Guest
Är ni säker?

Jag hade ett anfall med 144 BS mot 101 biror.

Lycka 15%
Jag hade ramm och kapten.
Han hade torn.
100% morale.

Jag förlorade 127 BS. Det är ganska mycket. I simulatoren utan nattbonus, om han hade ramm och kapten med, jag skulle har förlorat 67? Eller gör jag något fel?

Vi tar det säkra före det osäkra.

Skriv till oss på supporten, så får vi se över rapporten och komma fram till en passande lösning. =)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp