Övrigt Nästa värld

DeletedUser1216

Guest
En speed server vore utan tvekan en tillgång bland servarna och som jag är övertygad om skulle locka många.

Följande världsinställningar:
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 4.0
Nattbonus: Aktivt, 00-08
Nybörjarskydd: 4 dagar
Alliansgräns: 40 per allians
Erövringssystem: Belägringsbaserat
Erövringstid: 12 timmar
Moral: Inaktiverat
Handelshastighet: Standard
Gudar: Alla gudar
VU-gräns: 150 Milj.

Helt klart dags för en speed värld ;)
Dock är det synd att .se inte lockar så mycket folk. Skulle vara nice utan NB som dom har på .us och .en :))
 

DeletedUser2503

Guest
En speed server vore utan tvekan en tillgång bland servarna och som jag är övertygad om skulle locka många.

Följande världsinställningar:
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 4.0
Nattbonus: Aktivt, 00-08
Nybörjarskydd: 4 dagar
Alliansgräns: 40 per allians
Erövringssystem: Belägringsbaserat
Erövringstid: 12 timmar
Moral: Inaktiverat
Handelshastighet: Standard
Gudar: Alla gudar
VU-gräns: 150 Milj.

Skulle typ vara det enda som kan få mig o fortsätta efter Iotas slut :)
 

DeletedUser

Guest
jag misstänker att jag kommer att komma med en idé som många skulle rata, det är att man inte skapar en ny server alls, utan gör nåt för att locka in fler spelare till Lambda ist. det hade varit skoj med fler spelare där, kanske öka nybörjarskyddet löjligt mycket (tex 2 eller 3 veckor) så nya spelare inte blir utslagna direkt. skärpta sinnen hela första månaden så dom får en liten start boost, det skulle ge oss som redan lirar där mer utmaning oxå om det dyker upp många nya spelare som utvecklas galet fort och anfaller allt och alla hejvilt :D
 

DeletedUser

Guest
kanske öka nybörjarskyddet löjligt mycket (tex 2 eller 3 veckor) så nya spelare inte blir utslagna direkt

Så att dom kan bygga upp städerna innan ni tar dom? :p
F.ö så är själva IGs affärsidé att det kommer nya världar då och då, och det behövs verkligen eftersom att Lambda var en flopp. :)
 

DeletedUser

Guest
Så att dom kan bygga upp städerna innan ni tar dom? :p
F.ö så är själva IGs affärsidé att det kommer nya världar då och då, och det behövs verkligen eftersom att Lambda var en flopp. :)

kan du ge dig med att kommentera alla mina inlägg eller! vill du söka tjafs hela tiden kan du ta det via PM ist! shit alltså!
klart att du tycker Lambda är en flopp när du blir överkörd där, men för dom som inte anser den världen är en flopp och vill lira och vill få in mer SERIÖSA spelare än folk som lider av hybris eller andra negativa saker så är mitt förslag ett bra förslag
 

DeletedUser

Guest
Sorry Micke, var inte meningen att göra dig upprörd. ;)
Anledningen till att det är en floppad värld är inte för att någon blir överkörd utan för att intresset har varit svalt och för att det har varit för få spelare med från början, vad det innebär borde väl även du kunna räkna ut?

En belägringsvärld hade varit kanon tycker jag, gärna med inställningarna som 1c3m4n föreslog.
 

DeletedUser

Guest
Sorry Micke, var inte meningen att göra dig upprörd. ;)
Anledningen till att det är en floppad värld är inte för att någon blir överkörd utan för att intresset har varit svalt och för att det har varit för få spelare med från början, vad det innebär borde väl även du kunna räkna ut?

En belägringsvärld hade varit kanon tycker jag, gärna med inställningarna som 1c3m4n föreslog.

du kommer aldrig se mig upprörd, men du verkar fan skriva överallt där jag är och skriver och kommer med kommentar som naturligtvis inte delar min åsikt, lite som att vara en som söker tjafs och sen låtsas som att du bara råkade skriva just där, som sagt, ge dig va? Och du är överkörd på Lambda, därför du oxå är så bitter för du har orsakat det själv, samt en hel allians som får ta din skit, så sluta var så sur på mig när du har sig själv att skylla. shit alltså...
 

DeletedUser1216

Guest
du kommer aldrig se mig upprörd, men du verkar fan skriva överallt där jag är och skriver och kommer med kommentar som naturligtvis inte delar min åsikt, lite som att vara en som söker tjafs och sen låtsas som att du bara råkade skriva just där, som sagt, ge dig va? Och du är överkörd på Lambda, därför du oxå är så bitter för du har orsakat det själv, samt en hel allians som får ta din skit, så sluta var så sur på mig när du har sig själv att skylla. shit alltså...

Ingen är arg på Olof :D Men överlag så kommer dom nya som bli övertagna att hamna på hypervärlden. Det är iaf i progress om du läser deras devblogg :) Sen är inte idén dålig. Men ja, IG måste ju som sagt tjäna pengar också.
 

DeletedUser2772

Guest
1c3m4n, dina inställningar var SUPER! En solklar toppen värld :)
 

DeletedUser2672

Guest
Är det bara jag som är helt borta när det gäller sådana inställningar, det säger mig verkligen ingenting! :confused: Vad är det för inställningar för Theta? Någon som vet?
 

DeletedUser

Guest
Vi behöver en ny server med de inställningarna ni först annonserade att Lambda skulle ha (nämligen ingen nattbonus ;))
 

DeletedUser2748

Guest
Håller inte med, tycker att nattbonus är super,folk måste andas tycker jag annars skulle de sitta ännu mer dygnet runt än vad de redan gör.. gillar absolut dagens Lamda inställningarna, de är nog de bästa hitills i en revolt värld/server, fast det enda är att man bara kan vara 20 st i en ally vilket medför akademier I,,II,,III,,,,,,kanske höja till 30 eller 35 ? lagom?
 

DeletedUser1978

Guest
En speed server vore utan tvekan en tillgång bland servarna och som jag är övertygad om skulle locka många.

Följande världsinställningar:
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 4.0
Nattbonus: Aktivt, 00-08
Nybörjarskydd: 4 dagar
Alliansgräns: 40 per allians
Erövringssystem: Belägringsbaserat
Erövringstid: 12 timmar
Moral: Inaktiverat
Handelshastighet: Standard
Gudar: Alla gudar
VU-gräns: 150 Milj.

Skulle vara kul. Men självklart ska man ha moral påslagen, annars blir det ju löjligt enkelt. Ingen sport ju :)
Klart att krigarna inte är laddade för hjältedåd då man skickar dom mot småspelare, det förstår ju vem som helst...
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser2672

Guest
Ändra erövringssystem till Revolt och slå på moralen så är jag helt nöjd :)
 

DeletedUser

Guest
Nattbonus är bara larv. Vi behöver en server med riktiga hardcore settings. Ingen NB, ingen moral. ;]
 
Topp