Mini befolkning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tjenare!
Jag har alltid gillat att titta på spel där man ser folk bygga och hur myror bygger sina gångar. Alltså kortfattat jag gillar att titta på civilisationer byggas. Just nu kan man se små gubbar vid t.e.x timmerverket och stenbrottet.

Skulle varja kul om det gick runt lite annat folk med i staden som bland annat barn, soldater som patrullerar, djur, bönder?
 

DeletedUser

Guest
Det skulle kräva fler animerade bilder, ev. javascript eller i värsta fall flash. Personligen så gillar jag inte när saker rör på sig, blinkar och så vidare i onödan. Stör bara helhetsintrycket och försöker ta fokus från saker som verkligen är viktiga.

Dessutom, när man kör triumftåg, teaterspel, olympiska spel och stadsfest så dyker det upp mycket mer invånare i staden som gör saker. När man tränar skepp och enheter så rör det på sig i respektive byggnad, koloniskepp dyker upp och syns i viken. Så det finns redan saker som tillkommer vid händelser och aktiviteter.
 

DeletedUser

Guest
Rätt!

jag är faktiskt Positiv till det förslaget :)
som exempel tycker att man kan ändra på "bondhuset" eller vad man ska kalla det... tror knappast att så många får plats i ett sånt hus? kan man inte göra några småhus jämte? (och ja, jag vet att det blir större om man uppgraderar)

Men jag tycker att det är ett bra förslag =D
men dock om man lägger in så mycket att flash krävs är det ju inte bra, om man kanske sitter på offentlig dator och inte kan ladda ner flash... då kan man ha en funktion som "ökar/minskar" animeringarna i spelet :D
 

DeletedUser

Guest
peterc: Håller med! "bondhuset" ser ut som den bara rymmer en vanlig medeltids bondfamilj om man tittar på bonden som jobbar!


Cordazar: Visst kan man bli störd av för mycket rörelser, men ändå så är det ju ett spel där man väntar mycket och om man har ett riktigt tråkigt liv så har man ju iallafall något att titta på ;)
 

DeletedUser

Guest
Vill du ha något som rör sig som du vill titta på, skaffa Voddler.

Jag håller med Cordazar. Men det bästa vora om man kunde välja om man vill ha rörande saker eller inte.
 

DeletedUser

Guest
Jacce: Har voddler, stängde ner det efter 10 min. Som sagt ja såklart man ska kunna välja om man vill ha mycket rörelser eller inte! ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
picture.php


Jag tycker inte denna bondgård ser ut att bara rymma än medeltidsfamilj...
 

DeletedUser

Guest
kanske inte precis en medeltidsfamilj, men den ser ju inte ut som att det bor mer än 100 pers där !:(
-.-
 

DeletedUser

Guest
Tanken med bondgården är väl inte just att folket bor där utan att bondgården förser befolkningen med mat?
 

DeletedUser

Guest
Är det inte så att folket som är arbetslösa bor i senatet, medan dom andra bor på sina arbetsplatser? (Kaserneren, silvergruvan, grottan, sågverk, stenbrott, farm, marknadsplats, hamn, akademi, och mur)
 

DeletedUser

Guest
Ja, det skulle jag nog också dra som en ganska trolig möjlighet/tillvägagångssätt
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp