Mer varor?

DeletedUser

Guest
Jag tänkte ge ett förslag,
För att kunna få ett lite mer rotation på spelet, och stadens resurser.

Skulle man inte kunna göra så att på bondgården att man kan producera något? Ju högre nivå staden e på ju flera varor har man att välja på. Men kan bara producera en vara i bondgården åt gången ? Som man sedan på något sätt ha nytta av i spelet och annanproduktiomn för att kanske korta ner rekryteringstid m.m

Exempel på varor och i kulturnivå
Säd
Ägg
Griskött/kött
Druvor/vin

Säd- lägsta och billigaste varan. Och min tanke är att den ska kunna vara nytta att "betala" extra med om man vill korta ned utbyggandet av bondgården ,

Ägg- fungerar som säd, fast används till silverproduktion, stenbrottet, och träd,

Griskött/kött- precis som ovan, fast använder detta som e kopplat till soldater, så som stridskepp, eller rekrytering utav soldater.

Druvor/vin- används i templet.

Min tanken e att man också kan sälja el köpa varorna på marknaden.
 

DeletedUser2832

Guest
Skulle göra GP lite mer av ett handelsspel än ett krigsspel...
Nej tack
 

DeletedUser2843

Guest
Jag tycker att det är ett rätt bra förslag. Ser inte någon anledning till att detta skulle påverka grepolis krigsdel negativt alls

Snarare skulle detta kunna användas som en ny taktisk del av spelet som gynnar folk som gärna lägger tid på att tänka ut smarta sätt att spela på. Alla varorna kan användas på smarta sätt och man måste själv tänka ut vad som blir bäst i olika situationer

Däremot tror jag det vore bättre om det inte går att byta varorna på marknaden. Om man inte kan byta varor med varandra måste man tänka efter på vad man behöver, så om man kan byta varor tar man bort en taktisk aspekt.
 

DeletedUser

Guest
Ok hehe strunta i marknafen. Din ide låter bra.

Men tycker ändå att "handel" skulle kunna fungera, även man inte använder marknaden.. Eller ja, jag e öppen för ideer
 

DeletedUser2832

Guest
Jag tycker att det är ett rätt bra förslag. Ser inte någon anledning till att detta skulle påverka grepolis krigsdel negativt alls
Jadå detta kommer belöna spelare som ständigt vill få lite övertag och är aktiva
Jag är inte emot själva idén då jag tycker den inte påverkar särskilt mycket, finns ju redan ö uppdragen som ger dessa bonusarna.
Men det att man kan byta med varann förändrar spelet totalt enligt mig, man kan åtminstone som jag uppfattade, byta till sig grejer för att kunna producera trupper/byggnader snabbare. Mot en annan bonus
Man kan inom alliansen därmed servera bonus på bonus mot dom "bättre" vid dessa tillfällen och på så sätt feeda en viss spelare. Det gillar jag inte :)


Ett exempel.
Nr 1 har nyss börjat och behöver korta ner byggnadstiden
Nr 2 Har kört länge och behöver alla andra bonusar

Nr 1 byter med Nr 2 och båda vinner på det. Nr 1 växer snabbare än andra som började samtidigt, Nr 2 kan bygga trupper snabbare och därmed lättare ta städer från sina fiender.

Bara ett snabbt exempel men hoppas du förstår vad jag menar ;)

Dvs, bara man kan förhandla/handla till sig bra bonusar, oavsett inom alliansen eller inte. Så får man ett övertag med andra som kanske inte är så bra på att handla.
Jag tror/tycker att det kommer föra med sig mer handel på spelet, vilket jag tycker är tråkigt :p
Men det kommer inte påverka krigandet särskilt mycket då det är där man försöker få övertag :)
 

DeletedUser2843

Guest
Du kanske missa detaljen att man bara kan producera en vara åt gången?

Om spelare 1 behöver säd i sin stad så producerar hon säd och har då inget att byta med.


Sen skrev jag också att man inte bör kunna byta dessa varor på marknaden.
 

DeletedUser1173

Guest
Gillar faktiskt idén :) Tror dock inte på handelsdelen i det hela. Men att beroende på nivån av bondgården kunna producera någon av dessa produkter är en bra idé. Hur stor bonus mm. som de sen kan komma att ge får självklart diskuteras ;)
 
Topp