Lite tankar om spelet efter snart 1 års spelande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Ja snälla ha automatisering på bondbyarna så blir det grymt mkt bättre när man får fler städer!

Gillar skarp dina förslag Chamie :)!
 

DeletedUser

Guest
Chamies förslag om bondbyarna är ingen dum ide alls.

automatisk anfallstajming bör dock inte införas..
 

DeletedUser

Guest
det är inte meningen att ett spel som detta ska automatiseras! :cool: även om man kan tro att vissa glömmer det!
 

DeletedUser

Guest
Man kanske kan lägga upp anfall högst 30 min innan de startar eller så
 

DeletedUser

Guest
Varför kan man inte bara ta över sin bondby och sedan välja att den ska begära resurser automatiskt, och plundra när stämningen är över en viss procent?

Inte för att jag är emot det, men de har väl redan nekat ett flertal liknande förslag?
Det finns en anledning till varför tiden inte ökar proportionellt med råvarorna.
 

DeletedUser

Guest
Nu kommer jag kanske in lite sent här, läser inte forumet sådär jättemycket..

Jag tycker att det ni har diskuterat om angående bondbyarna bör införas så fort som möjligt. Det känns som snudd på en självklarhet, ingen med uppåt 30-40 städer pallar väl sitta och begära på varenda en av sina öar?

Åtminstone vill jag att det ska gå att begära lika mycket från alla bondbyar med ett knapptryck, känns ju löjligt att sitta och klicka 24 gånger på varje ö.

Jag gillar även Chamies idé om auto anfall, men jag tror att fördelarna skulle bli på tok för stora för de största allianserna.
De skulle metodiskt kunna erövra alla stora städer från de lite mindre allianserna, utan några större problem då de omöjligen kan skrapa ihop nog med deff för att stå emot hela alliansen.
Den anfallande alliansen skulle dessutom få ordentligt mycket mer tid på sig att förbereda och försäkra sig om att i princip alla medlemmar ställer in sina anfall på rätt tid, medan försvararens allians måste hinna se stödtråden och få alla att pricka in deff under de få timmarna som det tar för anfallen att landa.
 

DeletedUser

Guest
Nu kommer jag kanske in lite sent här, läser inte forumet sådär jättemycket..

Jag tycker att det ni har diskuterat om angående bondbyarna bör införas så fort som möjligt. Det känns som snudd på en självklarhet, ingen med uppåt 30-40 städer pallar väl sitta och begära på varenda en av sina öar?

Åtminstone vill jag att det ska gå att begära lika mycket från alla bondbyar med ett knapptryck, känns ju löjligt att sitta och klicka 24 gånger på varje ö.

Jag gillar även Chamies idé om auto anfall, men jag tror att fördelarna skulle bli på tok för stora för de största allianserna.
De skulle metodiskt kunna erövra alla stora städer från de lite mindre allianserna, utan några större problem då de omöjligen kan skrapa ihop nog med deff för att stå emot hela alliansen.
Den anfallande alliansen skulle dessutom få ordentligt mycket mer tid på sig att förbereda och försäkra sig om att i princip alla medlemmar ställer in sina anfall på rätt tid, medan försvararens allians måste hinna se stödtråden och få alla att pricka in deff under de få timmarna som det tar för anfallen att landa.

I uppdatering 2.05 borde de fixa följande:

Automatesering av farming av bondbyarna (Du plundrar alla bondbyar på en ö med ett knapptryck)

Åter ställning av "resurs" begäran. (Öka antalet för att begära igen som ni hade förut)

Lägg gärna till mer saker då jag inte kommer på fler just nu.
 

DeletedUser

Guest
I verkligheten (för 1500 år sedan eller så) så gick ju inte kungen ut till varenda liten by och krävde in skatter. De gjorde byarna automatiskt som så många andra har påpekat.

Det här med att tima anfall tycker jag inte heller är en dålig idé ur verklighets-synpunkt, då arméer hade kunnat gå långsammare eller seglat snabbare om de så ville. Dem kunde till och med stanna om de önskade. Ur grepolis-synpunkt blir detta ett extremt kraftigt vapen, som förmodligen bara skulle få alla att attackera varandra, något som faktiskt skulle vara bra eftersom grepolis belönar försvararen något enormt. Jag avslutar med ett citat från Grupa:
Att anfalla är roligt, och anfaller man mycket har man mycket roligt
 

DeletedUser962

Guest
I verkligheten (för 1500 år sedan eller så) så gick ju inte kungen ut till varenda liten by och krävde in skatter. De gjorde byarna automatiskt som så många andra har påpekat.

Det här med att tima anfall tycker jag inte heller är en dålig idé ur verklighets-synpunkt, då arméer hade kunnat gå långsammare eller seglat snabbare om de så ville. Dem kunde till och med stanna om de önskade. Ur grepolis-synpunkt blir detta ett extremt kraftigt vapen, som förmodligen bara skulle få alla att attackera varandra, något som faktiskt skulle vara bra eftersom grepolis belönar försvararen något enormt. Jag avslutar med ett citat från Grupa:


Nej det gjorde de inte, kungen hade skatteinsamlare ( typ skattemyndigheten )
Som åkte runt i byarna och krävde skatter. Så det gick inte automatisk.
 

DeletedUser

Guest
men visst det skadar väl inte att spara tid särskilt om man spelar i alla världar:D fast det låter som en förvaltar sak:cool:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp