Övrigt Laufey funderar

DeletedUser

Guest
Hejsan. jag funderar på hur tusan man kontrollerar 5 bondbyar?
Åh hur man skapar arme, totalt ny på spelet åh hänger inte riktigt med.
 

DeletedUser

Guest
Du kontrollerar 5 bondbyar genom att anfalla och besegrar bondbyarna på din ö.
För att kunna ta kontroll över bondbyar måste du ha ett visst antal trupper på ön, hur många du behöver för att ta över nästa bondby står om du klickar på en av de byar som du inte har kontroll över.

Du skapar din armé genom att träna trupper i kasernen.
 

DeletedUser

Guest
Trupperna är bra på olika saker också.

Svärdmän och bågmän är försvarsenheter och ger ganska dåligt resultat om man anfaller med dem.

Slungkastare och ryttare är anfallsenheter och är riktigt dåliga på försvar..

Hopliter och stridsvagnar fungerar åt båda holl (både försvar och attack)

Sen så bör man anfalla med fler än en typ av trupp (i vart fall när man anfaller andra spelare, bondbyarna kan man lista ut vad som är bäst att anfalla med och jag har t.o.m för mig att man får tips om vad man ska attackera med?) Trupperna är olika starka mot olika enheter, därför är normalt sett en mix av enhter, både i försvar och anfall, ett vinnande koncept!

Katapulterna är förövrigt också offensiva enhter och dåliga på försvar, dock bör man inte attackera Endast med katapulter då det ger ett ärligt talat rätt kasst resultat.. :) Alltid fotsoldater med katapulterna!
 

DeletedUser

Guest
Det gör du genom att anfalla andra spelare. Om du segrar kommer det stå på rapporten hur mycket resurser dina soldater bär med sig hem.
 
Topp