Julfriden i år!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser4

Guest
Har märkt att många frågor dykt upp om detta, så vi ska förhoppningsvis få klart på det mesta tillsammans.

Allt detta är nytt för mig likaså, därför är det lite ovisshet över hela spektaklet.

Tiderna är internationella och kan därför inte ändras i år. Nästa år, då vi vet hur allt fungerar, kan vi förhoppningsvis sätta dem så att alla kan fira Julafton och dylikt i lugn och ro.
 

DeletedUser4

Guest
Säg att jag kommer in med en erövring den 24/12 kl 17.30 fortsätter den som vanligt eller blir den avbruten så fort klockan slår 18.00 ????

Det ska endast påverka anfall och om jag förstår frågan rätt, inte drabba någon pågående erövring, men jag kan tyvärr inte säga att jag är hundra säker då det är första gången för mig också.
 

DeletedUser

Guest
Om vi nu ska börja köra julefrid och nyår...varför inte lägg in även andra högtider som Ramadan, Songkran, Chanuka, Kwanzaa (etc)...


....eller låt folk brukar sina semesterdagar om de anser julefirande är så viktigt.



mvh Z
 

DeletedUser

Guest
Om vi nu ska börja köra julefrid och nyår...varför inte lägg in även andra högtider som Ramadan, Songkran, Chanuka, Kwanzaa (etc)...


....eller låt folk brukar sina semesterdagar om de anser julefirande är så viktigt.



mvh Z

Dessa högtider är givetvis lika viktiga för dom som firar dom men majoriteten firar Jul och Nyår istället för dessa , och skulle vi ta en paus för dessa "Högtider" så skulle de bli många klagomål för att vi avbryter spelet med tanke på att de inte är så många av våra spelare som nog gör detta.
Föreslår att man använder sina semesterdagar om så är fallet.
 

DeletedUser

Guest
Hej Zapix

Mitt inlägg var sarkastisk, men förstår inte varför vi ska ha så många dagars av pacifism...

Ska jag fira eller åka någon vecka så använder jag semesterdagarna...


mvh Z
 

DeletedUser

Guest
Hej Zapix

Mitt inlägg var sarkastisk, men förstår inte varför vi ska ha så många dagars av pacifism...

Ska jag fira eller åka någon vecka så använder jag semesterdagarna...


mvh Z

Kan väl va trevligt att bara inte ha något att tänka på ibland med grepolis och ändå kunna bygga .
 

DeletedUser914

Guest
Några lätta frågor.

Kommer anfallen innehålla bondbyar?! Så anfallen "studsar" från dom med ?!

Sen, ska de gå att spionera på sina granner?!

Sen även, kan man använda gunst på andra under julfriden ?!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser285

Guest
OK.. Julfriden ska börja imorgon kl 18.
Varför kan man då inte ta över städer nu som man redan har revolt i?
Då kunde ni lika gärna startat den idag.. eller igår..
Nu har man satsat en massa i onödan pga informationen va att man inte kan ta över eller anfalla något efter 18.00 imorgon..

Tacksam för svar på detta..

//trött Opeth
 

DeletedUser1523

Guest
Riktigt usel info!
Sj framstår som kommunikationsgenier.
AVGÅ!
 

DeletedUser218

Guest
Svar på frågor.

Varför svarar ni inte varför tiderna inte stämmer med vad ni informerat om?
Den skulle starta 18.00, men kolloskeppen skickas tillbaka utan att staden erövrats.
 

DeletedUser1523

Guest
De svarar inte eftersom de suger på tyska.

Upphittat på det tyska forumet.

Wie letztes Jahr wird es im alten Eroberungssystem bis zu 24 Stunden vor dem 'Start des Weihnachtsfriedens nicht möglich sein, zu kolonisieren. Alle Kolonieschiffe, die nach Donnerstag, 18 Uhr, ankommen, haben also keine Wirkung (Bitte entschuldigt die vorher unklare Formulierung!)

Im neuen Eroberungssystem ist das nicht nötig. Würde ein Spieler kurz vor dem Start der Friedenszeit eine Revolte starten, könnte er dann sowieso kein Kolonieschiff mehr schicken.
Bitte bedenkt das bei euren Eroberungsplanungen.

Googles översättning. Begränsat bra...
Som förra året kommer det att vara möjligt i det gamla systemet fånga upp till 24 timmar är inte innan "starten av julen fred, kolonisera. Alla koloni fartyg som anländer efter torsdagen den 18 klocka, även ha någon effekt (ursäkta tidigare vaga formuleringen!)

I det nya systemet fånga är inte nödvändigt. Skulle starta en spelare strax före starten i fred en revolt, han kunde inte skicka det i alla fall koloni skepp mer.
Behaga överväga när du planerar din erövring.

Kort och gott är det alltså 24 timmar innan Julefriden slår till som man får ledigt. Som vi alla märkte... Ett dygns felplanering från min sida alltså.
Det är förmodligen lika kring nyår. Vi får väl se.

Tack till OdinOrm, för utmärkt grävande!
 

DeletedUser

Guest
Det känns ändå väldigt buggigt detta, kunde inte erövra på delta igår runt 23 tiden men på gamma studsade anfall på mig runt 20 tiden, men mina alliansbrödrar anföll och revoltade som vanligt.

Det är väldigt dålig information och att admins inte gått in och kommenterat problemet är ännu sämre!
 

DeletedUser

Guest
Varför svarar ni inte varför tiderna inte stämmer med vad ni informerat om?
Den skulle starta 18.00, men kolloskeppen skickas tillbaka utan att staden erövrats.

Det är väldigt dålig information och att admins inte gått in och kommenterat problemet är ännu sämre!


Jag skulle nog vilja säga, att anledningen till att inte Gaffel har informerat om denna miss(eller vad man nu ska kalla det) beror på att det är Julafton idag.
Jag tror då inte heller att han tycker det är särskilt roligt, men en mindre för det ska han behöva sätta sig här då han antagligen firar jul med sina nära och kära.

Men ja, det var ju bara några tankar från mig. ;)

God Jul på er!


amp.
 

DeletedUser

Guest
Mycket förståligt att han inte jobbar med detta på julafton, men det var ju den 23, dock sent på kvällen. Men man blir ju såklart irriterad när informationen inte stämmer och man planerar efter det.

Men men, hoppas alla hade en god jul! :)
 

DeletedUser

Guest
Suck

Jahapp...
Detta hade man missat... Man gjorde inget försök vid jul, men vid nyår så studsa k-skeppet vid tider där den inte borde ha studsat enligt givna uppgifter.

Sen ser jag här att Admin vetat om detta ett tag. Ni funderade aldrig på att gå ut med att ni gett felaktig information???

I mellandagarna hade ni lätt kunnat göra det. Nu förstördes det för spelare vid nyår också.

//Besviken spelare
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp